Gyurkity Péter
Évente 20 millió autót gyártana a Tesla
Ehhez több új óriásüzemre lesz szükség, eközben azonban a BYD is növeli volumenét.
Elon Musk autógyártó cége kapcsán nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy ők nagyjából a piac 3 százalékát uralják, vagyis messze vannak még a komoly részesedéstől. Az elektromos autók folyamatos terjeszkedése miatt ez hamarosan megvalósulhat, eközben azonban jóval komolyabb terveket dédelgetnek, amitől a kínai rivális sem retten vissza.
Musk eredetileg még az augusztus elején megrendezett befektetői konferencián beszélt arról, hogy néhány éven belül tucatnyi Gigafactory beüzemelését tartja elképzelhetőnek, vagyis egyszerre ennyi telephelyen zajlana a sorozatgyártás, aminek révén idővel elérhetnék az évi 20 milliós példányszámot. Közvetlenül a konferencia előtt tudtuk meg, hogy jelenleg évi 3 milliónál járnak, már amennyiben nem kerül sor újabb komolyabb visszaesésre a beszállítói csatornákon, vagyis igencsak komoly munkára és jelentős bővítésre lesz szükség ahhoz, hogy mindez megvalósuljon. Berlin után a következő célpont Kanada lehet, ott épülhet tehát fel a soron következő Gigafactory, az elkövetkező évtized alatt pedig akár 100 millió autót is elkészíthetnek, ami mindenképpen szép eredmény lenne.
A nagy kínai rivális eközben szintén elárulta, hogy nagyjából mire készül. A BYD hasonló ütemben terjeszkedne, számukra viszont a soron következő cél az évi 4 millió autó elérése lesz, összesen ennyi plug-in elektromos autót gyártanának le ugyanis a következő év során. Jelen pillanatban még 700 ezer példánnyal adósak, emiatt 4-5 hónapot kell várni az új autókra, a jövő évben azonban már havonta 330-400 ezer darab gördülne le a futószalagról, amivel alaposan lefaraghatnak a lemaradásból. A kínai plug-in piac addigra 9-10 millió darabosra bővülhet, ők ennek durván 40 százalékát kaparintanák meg.
Ezzel egy időben az európai régióban is terjeszkedni akarnak, az amerikai piac viszont keményebb dió lesz, hiszen odaát nem kívánnak hasonló támogatásokat biztosítani, így ideiglenesen akár le is léphetnek a régióból.
Elon Musk autógyártó cége kapcsán nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy ők nagyjából a piac 3 százalékát uralják, vagyis messze vannak még a komoly részesedéstől. Az elektromos autók folyamatos terjeszkedése miatt ez hamarosan megvalósulhat, eközben azonban jóval komolyabb terveket dédelgetnek, amitől a kínai rivális sem retten vissza.
Musk eredetileg még az augusztus elején megrendezett befektetői konferencián beszélt arról, hogy néhány éven belül tucatnyi Gigafactory beüzemelését tartja elképzelhetőnek, vagyis egyszerre ennyi telephelyen zajlana a sorozatgyártás, aminek révén idővel elérhetnék az évi 20 milliós példányszámot. Közvetlenül a konferencia előtt tudtuk meg, hogy jelenleg évi 3 milliónál járnak, már amennyiben nem kerül sor újabb komolyabb visszaesésre a beszállítói csatornákon, vagyis igencsak komoly munkára és jelentős bővítésre lesz szükség ahhoz, hogy mindez megvalósuljon. Berlin után a következő célpont Kanada lehet, ott épülhet tehát fel a soron következő Gigafactory, az elkövetkező évtized alatt pedig akár 100 millió autót is elkészíthetnek, ami mindenképpen szép eredmény lenne.
A nagy kínai rivális eközben szintén elárulta, hogy nagyjából mire készül. A BYD hasonló ütemben terjeszkedne, számukra viszont a soron következő cél az évi 4 millió autó elérése lesz, összesen ennyi plug-in elektromos autót gyártanának le ugyanis a következő év során. Jelen pillanatban még 700 ezer példánnyal adósak, emiatt 4-5 hónapot kell várni az új autókra, a jövő évben azonban már havonta 330-400 ezer darab gördülne le a futószalagról, amivel alaposan lefaraghatnak a lemaradásból. A kínai plug-in piac addigra 9-10 millió darabosra bővülhet, ők ennek durván 40 százalékát kaparintanák meg.
Ezzel egy időben az európai régióban is terjeszkedni akarnak, az amerikai piac viszont keményebb dió lesz, hiszen odaát nem kívánnak hasonló támogatásokat biztosítani, így ideiglenesen akár le is léphetnek a régióból.