Berta Sándor
Kanadai bányákból kerülhetnek ritka nyersanyagok Európába
Több gyártó is a tengerentúlról szerzi be a szükséges anyagokat.
A Volkswagen csoport és a Mercedes egyaránt úgy véli, hogy Kanada komoly partner lehet a számukra az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges ritka nyersanyagok kitermelésében. "A múltban a nagy autógyártók úgy gondolták, hogy elég, ha akkugyárakat vásárolnak. Ma már tudjuk, hogy sokkal mélyebbre kell hatolnunk az értékláncban" - jelentette ki Thomas Schmall, a Volkswagen-csoport technológiáért és akkumulátorokért felelős igazgatósági tagja.
A Volkswagen azt tervezi, hogy a jövőben kanadai bányákba fektet be, hogy biztosítsa az elektromos autók akkumulátorainak nyersanyagát. "Nem nyitunk saját bányákat, de részesedést akarunk szerezni kanadai bányákban és bányaüzemeltetőkben" - tette hozzá Thomas Schmall. A német konszern ezért hosszú távú szállítási megállapodásokkal akarja biztosítani a mennyiségeket és az árakat, például a Volkswagen akkumulátorokkal foglalkozó PowerCo leányvállalatával közös vállalkozás keretében.
A német konszern már aláírta a kanadai kormánnyal a kapcsolódó szándéknyilatkozatot. Olaf Scholz német kancellár találkozott Justin Trudeau miniszterelnökkel és megállapodtak az energiaágazatban való szorosabb együttműködésről. A küldöttség tagja Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója. A társaság jelenleg saját akkumulátor-üzletágának bővítésén dolgozik, különös tekintettel a megbízható és fenntartható ellátási láncokra.
"Kanada gyakorlatilag az összes olyan nyersanyaggal rendelkezik, amelyre az akkumulátorgyártáshoz szükségünk van. "Nagy mennyiségű, legmagasabb minőségű nikkel, valamint réz és kobalt található ott. És fejlett a bányászati tevékenység" - emelte ki Schmall. Egy bánya éves termelésének 20-30 százalékát átvehetné a PowerCo-tól fix áron, a bánya üzemeltetője pedig a maradékot a világpiacon értékesíthetné.
A menedzser elmondta, hogy az akkumulátorcellák költségének nyolcvan százalékát a nyersanyagköltség teszi ki. Ami a bányaüzemeltetőket illeti, a Volkswagen legfeljebb néhány partnerrel kíván együttműködni! A PowerCo összesen több tíz milliárdos összeget akar befektetni a globális akkumulátor-értéklánc fejlesztésébe a partnerekkel együtt. Kanadában ez néhány milliárd dollár lehet.
A Volkswagen csoport és a Mercedes egyaránt úgy véli, hogy Kanada komoly partner lehet a számukra az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges ritka nyersanyagok kitermelésében. "A múltban a nagy autógyártók úgy gondolták, hogy elég, ha akkugyárakat vásárolnak. Ma már tudjuk, hogy sokkal mélyebbre kell hatolnunk az értékláncban" - jelentette ki Thomas Schmall, a Volkswagen-csoport technológiáért és akkumulátorokért felelős igazgatósági tagja.
A Volkswagen azt tervezi, hogy a jövőben kanadai bányákba fektet be, hogy biztosítsa az elektromos autók akkumulátorainak nyersanyagát. "Nem nyitunk saját bányákat, de részesedést akarunk szerezni kanadai bányákban és bányaüzemeltetőkben" - tette hozzá Thomas Schmall. A német konszern ezért hosszú távú szállítási megállapodásokkal akarja biztosítani a mennyiségeket és az árakat, például a Volkswagen akkumulátorokkal foglalkozó PowerCo leányvállalatával közös vállalkozás keretében.
A német konszern már aláírta a kanadai kormánnyal a kapcsolódó szándéknyilatkozatot. Olaf Scholz német kancellár találkozott Justin Trudeau miniszterelnökkel és megállapodtak az energiaágazatban való szorosabb együttműködésről. A küldöttség tagja Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója. A társaság jelenleg saját akkumulátor-üzletágának bővítésén dolgozik, különös tekintettel a megbízható és fenntartható ellátási láncokra.
"Kanada gyakorlatilag az összes olyan nyersanyaggal rendelkezik, amelyre az akkumulátorgyártáshoz szükségünk van. "Nagy mennyiségű, legmagasabb minőségű nikkel, valamint réz és kobalt található ott. És fejlett a bányászati tevékenység" - emelte ki Schmall. Egy bánya éves termelésének 20-30 százalékát átvehetné a PowerCo-tól fix áron, a bánya üzemeltetője pedig a maradékot a világpiacon értékesíthetné.
A menedzser elmondta, hogy az akkumulátorcellák költségének nyolcvan százalékát a nyersanyagköltség teszi ki. Ami a bányaüzemeltetőket illeti, a Volkswagen legfeljebb néhány partnerrel kíván együttműködni! A PowerCo összesen több tíz milliárdos összeget akar befektetni a globális akkumulátor-értéklánc fejlesztésébe a partnerekkel együtt. Kanadában ez néhány milliárd dollár lehet.