Berta Sándor
Csökkentené az autókban lévő vezérlőegységek számát a Volkswagen
A gépkocsikba beépített chipek számos feladatra használhatók kell legyenek.
A járművekben gyakran külön egységek felelnek az autonóm vezetésért, az informatikai és a szórakoztató rendszerekért, valamint a rendszeres frissítésekért. Klaus Hofmockel, a Volkswagen IT-részlegének számító Cariad hardverfejlesztési menedzsere kijelentette, hogy ha ezek a különböző megoldások egyszerre több feladatot is el tudnak látni, úgy jelentős mértékben csökkenthetők a költségek. Középtávon mérsékelni akarják az autókba beépített vezérlőeszközök számát, a cél az, hogy az összes mikrovezérlőt egy szabványt támogasson. A szakember rámutatott, hogy jelenleg a jobban felszerelt modellekben akár 100 vezérlőegység is lehet.
Hofmockel hangsúlyozta, hogy új utakon kell indulni a gépkocsik számítógépes rendszereinek erősebb központosításával kapcsolatban. Ez nem csak megkönnyítené a különböző beszállítói láncok kezelését, hanem közben egyszerűbbek lehetnek a szoftverfrissítések és gyorsabbak a karbantartások. A Volkswagen azért akar a kezdetektől szerepet vállalni az Artemis vagy a Trinity nevű nagy projektekben a meghatározó chiptechnológiák fejlesztésében, hogy tarthassa a lépést a legnagyobb vetélytársának tartott Tesla Motors mérnökeivel. Hofmockel szerint a legfontosabb a teljesen saját tervezésű chipek megalkotása. A következő lépést pedig az olyan termékek jelentik, amelyeket a jármű- és a félvezető-gyártók közösen terveznek meg és közösen határozhatják meg, hogy melyik rendszerek működnek a legjobban.
A Volkswagen a Bosch-t és a Qualcommot választotta ki partnerének. A Qualcomm szakembereivel először a meglévő chipdizájnokra építenek, majd később előtérbe kerülhet a saját chipek fejlesztése. A következő generációk esetében egyre kisebb méretű nagy teljesítményű chipek készülhetnek. A menedzser úgy vélte, hogy a jövő autója egy nagy teljesítményű számítógép kerekeken. Ehhez azonban rendkívül nagy számítási teljesítményre van szükség, miközben fontos, hogy a rendszer ezzel párhuzamosan viszonylag keveset fogyasszon. A tervezést nehezíti nem csupán a tavaly január óta tartó chiphiány, hanem az is, hogy a gyártóknak több évre előre kell leadniuk azt a chipmennyiséget, amire szükségük van.
A járművekben gyakran külön egységek felelnek az autonóm vezetésért, az informatikai és a szórakoztató rendszerekért, valamint a rendszeres frissítésekért. Klaus Hofmockel, a Volkswagen IT-részlegének számító Cariad hardverfejlesztési menedzsere kijelentette, hogy ha ezek a különböző megoldások egyszerre több feladatot is el tudnak látni, úgy jelentős mértékben csökkenthetők a költségek. Középtávon mérsékelni akarják az autókba beépített vezérlőeszközök számát, a cél az, hogy az összes mikrovezérlőt egy szabványt támogasson. A szakember rámutatott, hogy jelenleg a jobban felszerelt modellekben akár 100 vezérlőegység is lehet.
Hofmockel hangsúlyozta, hogy új utakon kell indulni a gépkocsik számítógépes rendszereinek erősebb központosításával kapcsolatban. Ez nem csak megkönnyítené a különböző beszállítói láncok kezelését, hanem közben egyszerűbbek lehetnek a szoftverfrissítések és gyorsabbak a karbantartások. A Volkswagen azért akar a kezdetektől szerepet vállalni az Artemis vagy a Trinity nevű nagy projektekben a meghatározó chiptechnológiák fejlesztésében, hogy tarthassa a lépést a legnagyobb vetélytársának tartott Tesla Motors mérnökeivel. Hofmockel szerint a legfontosabb a teljesen saját tervezésű chipek megalkotása. A következő lépést pedig az olyan termékek jelentik, amelyeket a jármű- és a félvezető-gyártók közösen terveznek meg és közösen határozhatják meg, hogy melyik rendszerek működnek a legjobban.
A Volkswagen a Bosch-t és a Qualcommot választotta ki partnerének. A Qualcomm szakembereivel először a meglévő chipdizájnokra építenek, majd később előtérbe kerülhet a saját chipek fejlesztése. A következő generációk esetében egyre kisebb méretű nagy teljesítményű chipek készülhetnek. A menedzser úgy vélte, hogy a jövő autója egy nagy teljesítményű számítógép kerekeken. Ehhez azonban rendkívül nagy számítási teljesítményre van szükség, miközben fontos, hogy a rendszer ezzel párhuzamosan viszonylag keveset fogyasszon. A tervezést nehezíti nem csupán a tavaly január óta tartó chiphiány, hanem az is, hogy a gyártóknak több évre előre kell leadniuk azt a chipmennyiséget, amire szükségük van.