Berta Sándor
5G-hálózatot tesztel a gyártásban a Volkswagen
A technológiát egyelőre Wolfsburgban próbálja ki a gyártó.
2019 márciusában a SPIEGEL azt írta, hogy számos cég - így az Audi, a Daimler és a BMW is - tervezi a saját belső 5G-hálózata kiépítését. Majd 2019 májusában Jonas Kulawik, a Volkswagen szóvivője is azt nyilatkozta, hogy a gyáraikban saját 5G-hálózatot akarnak kiépíteni az alkalmazott több ezer robot hálózatba kötésére. Az már akkor biztos volt, hogy Wolfsburgban és Zwickauban felszerelik az új hálózatot.
A Volkswagen most bejelentette, hogy a wolfsburgi központi fejlesztőközpontjában és az egyik csarnokában 5G-hálózatot épít ki. A projekt célja, hogy a technológiát teszteljék autógyártási körülmények között és továbbfejlesszék, hogy megfeleljen a jövőbeni ipari felhasználásra. A konszern egy exkluzív 5G-frekvenciát alkalmaz az adatok biztonságos és zökkenőmentes továbbítására. A társaság a hálózat felépítését és működtetését maga valósítja meg, mert így akar a jövőbeli verseny szempontjából fontos különleges tudás birtokába jutni és úgy vélte, így garantálhatja az adatbiztonságot. A munkában a Volkswagent a Nokia fogja segíteni.
Christian Vollmer, a Volkswagen gyártásért és a személygépkocsik logisztikájáért felelős vezetője kiemelte, hogy a céljuk az, hogy a gyártást folyamatosan optimalizálják, s még jobbá és rugalmasabbá tegyék. Nagy innovációs potenciált látnak az 5G-technológiában - az intelligens robotok és a vezető nélküli szállítórendszerek alkalmazásától kezdve a gépek és a létesítmények hálózatba kötött valós idejű vezérlésén át a gyártott járművek kábelek nélküli szoftverellátásáig.
A wolfsburgi üzemben már most is 5000 robot dolgozik. Az egyik tesztelt szituáció az lesz, hogy miként lehet az adatokat vezeték nélkül továbbítani az elkészített autókba. Az 5G lehetővé fogja tenni a járművek adatokkal való feltöltését.
2019 márciusában a SPIEGEL azt írta, hogy számos cég - így az Audi, a Daimler és a BMW is - tervezi a saját belső 5G-hálózata kiépítését. Majd 2019 májusában Jonas Kulawik, a Volkswagen szóvivője is azt nyilatkozta, hogy a gyáraikban saját 5G-hálózatot akarnak kiépíteni az alkalmazott több ezer robot hálózatba kötésére. Az már akkor biztos volt, hogy Wolfsburgban és Zwickauban felszerelik az új hálózatot.
A Volkswagen most bejelentette, hogy a wolfsburgi központi fejlesztőközpontjában és az egyik csarnokában 5G-hálózatot épít ki. A projekt célja, hogy a technológiát teszteljék autógyártási körülmények között és továbbfejlesszék, hogy megfeleljen a jövőbeni ipari felhasználásra. A konszern egy exkluzív 5G-frekvenciát alkalmaz az adatok biztonságos és zökkenőmentes továbbítására. A társaság a hálózat felépítését és működtetését maga valósítja meg, mert így akar a jövőbeli verseny szempontjából fontos különleges tudás birtokába jutni és úgy vélte, így garantálhatja az adatbiztonságot. A munkában a Volkswagent a Nokia fogja segíteni.
Christian Vollmer, a Volkswagen gyártásért és a személygépkocsik logisztikájáért felelős vezetője kiemelte, hogy a céljuk az, hogy a gyártást folyamatosan optimalizálják, s még jobbá és rugalmasabbá tegyék. Nagy innovációs potenciált látnak az 5G-technológiában - az intelligens robotok és a vezető nélküli szállítórendszerek alkalmazásától kezdve a gépek és a létesítmények hálózatba kötött valós idejű vezérlésén át a gyártott járművek kábelek nélküli szoftverellátásáig.
A wolfsburgi üzemben már most is 5000 robot dolgozik. Az egyik tesztelt szituáció az lesz, hogy miként lehet az adatokat vezeték nélkül továbbítani az elkészített autókba. Az 5G lehetővé fogja tenni a járművek adatokkal való feltöltését.