Berta Sándor

Közösen fejleszthet automatizált vezetési rendszereket a Volkswagen és a Bosch

Míg Kínában természetes lenne egy ilyen együttműködés, addig Európában hatósági engedély kell hozzá.

A Német Szövetségi Versenyhivatal nem indít eljárást a Robert Bosch GmbH és a Volkswagen AG között az automatizált vezetés továbbfejlesztése érdekében tervezett fejlesztési együttműködés ellen és ezáltal zöld utat adott a kooperációnak. Andreas Mundt, a hivatal elnöke kifejtette, hogy az automatizált vezetés az autóipar egyik legizgalmasabb jövőbeli témája. Jelenleg hatalmas versengés folyik ezen jövőbeli technológia kutatásában és az ő feladatuk az, hogy a kutatás és fejlesztés szintjén fenntartsák a versenyt, mivel itt rakják le a jövőbeli termékek és piacok alapjait.

A két nagyvállalat közötti együttműködés célja egy közös szoftvermegoldás kifejlesztése a félautomata vezetés területén. A társaságok egy úgynevezett 360 fokos videóérzékelő szoftver megalkotását tervezik, amely központilag egyesíti a számos kamera, radar és érzékelő jeleit és adatait, majd a mesterséges intelligencia segítségével feldolgozza azokat. A szoftvert elsősorban a Volkswagen-csoport gépkocsijaiban fogják használni, de más járműgyártók számára is elérhető lesz.

A Bosch autóipari beszállítóként az automatizált vezetési rendszerek fejlesztése területén szerzett korábbi szakértelmével járul hozzá a munkához. Gépkocsigyártóként a Volkswagen nagy járműparkkal rendelkezik, amelyből folyamatosan és valós időben tömeges adatokat lehet generálni, ami szükséges a tervezett szoftver fejlesztéséhez. Az együttműködés a kutatást és fejlesztést szolgálja, ezért az európai kutatási-fejlesztési csoportmentességi rendelet előírásaihoz kell mérni. Az utóbbi bizonyos feltételek mellett mentesíti a kutatási-fejlesztési ágazatban folytatott együttműködést a kartellek tilalma alól.

A döntő tényezők közé tartozik a kutatás-fejlesztés fejlettségi szintje, a más versenytársakkal vetélkedő kutatás-fejlesztési központok fenntartásának mértéke és az együttműködő partnerek piaci pozíciója. Jelen esetben figyelembe kellett venni, hogy a tervezett szoftvert elsősorban a Volkswagen a saját járműveiben fogja használni. De az együttműködő partnereken kívül számos autóipari, valamint globális informatikai vállalat kutatja és fejleszti a konkurens megoldásokat, jelentős pénzügyi és erőforrás-ráfordítással, gyakran nemzetközi együttműködésben. Ez vonatkozik mind a teljes vezetési rendszerek fejlesztésére, mind az automatizált vezetési rendszerekhez szükséges egyes szoftverkomponensek fejlesztésére. Ennek fényében a hivatal úgy döntött, hogy nem indít eljárást, de figyelemmel kíséri az együttműködés további alakulását.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!