Berta Sándor

A német autógyártók a leginno­vatívabbak

Jó hír nekünk is, hogy a német autóipar megőrizte a vezető helyét, de Kína egyre jobban felzárkózik.

Az Automotive Innovations des Center of Automotive Management (CAM) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) a közös tanulmányában úgy ítélte meg, hogy 2019-ben a Volkswagen volt a leginnovatívabb gépkocsigyártó a világon. A listán a második a BMW, míg a harmadik a Daimler (Mercedes-Benz) lett.

A most nyilvánosságra hozott adatok alapján a 2019 és 2021 közötti időszakban is ez a három vállalat volt a leginnovatívabb járműgyártó. A negyedik helyet a Tesla Motors, míg az ötödiket a Hyundai szerezte meg. Komoly előrelépést ért el a Ford, de a General Motors csak 12., a Toyota a 13., a Renault a 14. a Nissan a 16., míg a Honda a 19. lett.

Kínát először képviselte három vállalat a TOP10-ben: a BYD, a Great Wall és a Geely. Összességében elmondható, hogy a kínai gyártók az elmúlt év nagy nyertesének számítanak és jelentős mértékben növelni tudták az innovációs teljesítményüket. Az innovációs erejükből elsősorban a japán cégek veszítettek, miközben ezzel párhuzamosan a komoly innovációs dinamikával rendelkező startupok, például a Xpeng, a Nio, a Rivian és a Lucid folyamatosan építik ki a pozícióikat a világpiacon.

A Tesla Motors tartja a korábbi negyedik helyét, amely mindenképpen kiemelendő, különösen a vetélytársak nagy száma és piacra dobott kevés modell tükrében. Az amerikai társaság ráadásul 2019-hez képest 37 százalékkal tudta növelni az innovációs erejét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #3
    Persze, mert veszel egy Daimler részvényt, aztán egy eredeti Mercedes alkatrészt és otthon örömködsz felettük, hogy az irányításod alá vetted a céget! LOL!
  • kvp #2
    A kinai Geely es Byd autogyartok nemreg vasaroltak be magukat a Daimler-be (Mercedes-Benz). A smart-ok gyartosorat eppen most bontjak a csehszlovakoknal es viszik at kinaba. Szoval ugy nez ki, hogy a Volvo utan a nemet autogyartok is szepen lassan kinai allami iranyitas ala kerulnek.
  • zola2000 #1
    Nem arról volt szó eddig hogy Kínában nincs innováció?