Berta Sándor
A német autógyártók a leginnovatívabbak
Jó hír nekünk is, hogy a német autóipar megőrizte a vezető helyét, de Kína egyre jobban felzárkózik.
Az Automotive Innovations des Center of Automotive Management (CAM) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) a közös tanulmányában úgy ítélte meg, hogy 2019-ben a Volkswagen volt a leginnovatívabb gépkocsigyártó a világon. A listán a második a BMW, míg a harmadik a Daimler (Mercedes-Benz) lett.
A most nyilvánosságra hozott adatok alapján a 2019 és 2021 közötti időszakban is ez a három vállalat volt a leginnovatívabb járműgyártó. A negyedik helyet a Tesla Motors, míg az ötödiket a Hyundai szerezte meg. Komoly előrelépést ért el a Ford, de a General Motors csak 12., a Toyota a 13., a Renault a 14. a Nissan a 16., míg a Honda a 19. lett.
Kínát először képviselte három vállalat a TOP10-ben: a BYD, a Great Wall és a Geely. Összességében elmondható, hogy a kínai gyártók az elmúlt év nagy nyertesének számítanak és jelentős mértékben növelni tudták az innovációs teljesítményüket. Az innovációs erejükből elsősorban a japán cégek veszítettek, miközben ezzel párhuzamosan a komoly innovációs dinamikával rendelkező startupok, például a Xpeng, a Nio, a Rivian és a Lucid folyamatosan építik ki a pozícióikat a világpiacon.
A Tesla Motors tartja a korábbi negyedik helyét, amely mindenképpen kiemelendő, különösen a vetélytársak nagy száma és piacra dobott kevés modell tükrében. Az amerikai társaság ráadásul 2019-hez képest 37 százalékkal tudta növelni az innovációs erejét.
Az Automotive Innovations des Center of Automotive Management (CAM) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) a közös tanulmányában úgy ítélte meg, hogy 2019-ben a Volkswagen volt a leginnovatívabb gépkocsigyártó a világon. A listán a második a BMW, míg a harmadik a Daimler (Mercedes-Benz) lett.
A most nyilvánosságra hozott adatok alapján a 2019 és 2021 közötti időszakban is ez a három vállalat volt a leginnovatívabb járműgyártó. A negyedik helyet a Tesla Motors, míg az ötödiket a Hyundai szerezte meg. Komoly előrelépést ért el a Ford, de a General Motors csak 12., a Toyota a 13., a Renault a 14. a Nissan a 16., míg a Honda a 19. lett.
Kínát először képviselte három vállalat a TOP10-ben: a BYD, a Great Wall és a Geely. Összességében elmondható, hogy a kínai gyártók az elmúlt év nagy nyertesének számítanak és jelentős mértékben növelni tudták az innovációs teljesítményüket. Az innovációs erejükből elsősorban a japán cégek veszítettek, miközben ezzel párhuzamosan a komoly innovációs dinamikával rendelkező startupok, például a Xpeng, a Nio, a Rivian és a Lucid folyamatosan építik ki a pozícióikat a világpiacon.
A Tesla Motors tartja a korábbi negyedik helyét, amely mindenképpen kiemelendő, különösen a vetélytársak nagy száma és piacra dobott kevés modell tükrében. Az amerikai társaság ráadásul 2019-hez képest 37 százalékkal tudta növelni az innovációs erejét.