Gyurkity Péter

Kísérletezik az autósokon a Tesla

Ezzel vádolja a gyártót egy amerikai ügynökség, amely szigorúbb szabályozást akar.

A Tesla kapcsán nemcsak az újabb és újabb modellekről, az árak lejjebb szorításáról, valamint a riválisok felzárkózásáról olvashatunk, ezen a területen szintén meglehetősen gyakran jelennek meg a különböző balesetekről és hibákról szóló hírek. Egy amerikai kormányzati ügynökség arra kéri a szabályozó hatóságot, hogy az autonóm vezetés ügyében lépjen, mivel szerintük ennek fejlesztése részeként gyakorlatilag az autósokat használják kísérleti alanyként.

A National Transportation Safety Board küldött még február során egy hosszabb levelet saját testvérügynökségének, amelyben a Tesla nevét összesen 16 alkalommal említik meg, nem túl pozitív módon. Véleményük szerint a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) részletesebb és szigorúbb szabályozással léphetne fel az ellen, hogy a vásárlókon kísérletezzenek azon gyártók, akik saját autonóm vezetési rendszereket fejlesztenek, ezen a területen ugyanis többnyire szabad kezet adnak a piaci szereplőknek, emiatt pedig a piacra dobott szoftveres fejlesztések és frissítések tesztelése magukon a vásárlókon történik, ami olykor emberéletek veszélyeztetését eredményezi.

Ami a konkrét példákat illeti, az illetékesek a Tesla esetében a Level 2 Autopilot névre keresztelt rendszert említik meg, ezt ugyanis a cég már teljeskörű önvezető platformként illusztrálja, viszont a szabályozó hatóság korlátozott rálátása (és ellenőrzési hatásköre) miatt tulajdonképpen bétateszt zajlik a lakosság által használt utakon, amely nemcsak a gyártó járműveit megvásárló és azokat használó autósokat, de mindenki mást is érint. Annak érdekében, hogy a további negatív következményeket elkerüljük, a hatóságnak olyan alapdokumentumot kellene letennie az asztalra, amely megfelelő védelmi intézkedéseket, protokollokat, valamint minimálisan elvárt követelményeket sorol fel, ezzel növelve a közlekedők biztonságát.

Az önvezető platformok kapcsán ilyen részletes szabályozás jelen pillanatban nem létezik, ezáltal a gyártók tulajdonképpen tetszésük szerint fejleszthetik és tesztelhetik ezen rendszereket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #10
    N.C.
  • defiant9 #9
    Lol. Ezzel épp reagáltál. :)
    A tény ettől még tény maradt, közúton oktatják a tanuló vezetőket és a tanuló önvezetést is. Nincs jobb módszer.
    Az hogy elsunnyogtál az erre az érvre adandó válasz elől pedig szintén ténymegállapítás. Az hogy személyeskedésnek veszed(mivel a személyedre vonatkozik) megáll, de nem más mint egy kibúvó hogy továbbra se reagálj rá.
    Egyébként meg nem haragszom, hibára próbálsz ilyen 'személyeskedő' érzelmi töltetet hozzáadni.
  • NEXUS6 #7
    A cikkhez kapcsolódo ki színes hír:
    Bukna a Tesla önvezető rendszere a gépjármű vezetői vizsgán - kritikus, hogy mégis a vásárlóival kísérletezik a cég
  • NEXUS6 #6
    Ne haragudj, de az ilyen személyeskedő jellegű hozzászólásaidra továbbra sem kívánok érdemben reagálni.
    Úgy hogy
    N.C.
  • Jawarider #5
    Profit mindenek felett. Többi nem számít.
    Utoljára szerkesztette: Jawarider, 2021.03.23. 00:35:50
  • defiant9 #4
    Az önvezetés fejlesztése egy piaci verseny. Nyugodtan mondhatja bármely állam hogy akkor nem ad tudjuk hogy mit kell szabályozni főleg azt hogy hogyan akkor inkább stop, ezt itt csak akkor lehet ha majd lesz (máshonnan származó) tapasztalat, és itt csak lassú tempóban fejleszthető, ekkor a cégek fogják magukat és oda mennek ahol lehet gyorsabban, ha nyugaton mindenki azt mondaná hogy itt nem akkor elmennek szépen Kínába. A folyamat végén meg lenne pislogás hogy akkor mostantól Kínából vesszünk autót is, jaj az idióta politikusaink már megint adtak egy pofont a gazdaságnak. Az önvezetés fejlesztése (relatíve) biztonságos, Nexus6 sem tud nagyon mást ismételgetni mint hogy Uber meg 2018. Amikor megkapja hogy hát tanuló vezetőket is ugyanazon közúton tanítják mint az önvezetőt, akkor meg fülét farkát behúzva elsunnyog, majd a következő topic-ban újra elmantrázza az eredeti állítását.
  • NEXUS6 #3
    Amúgy tökéletesen egybe vág azzal, amit írsz, amikor az NHTSA egyik képviselője pontosan ezt mondta egyik nyilatkozatában, amivel gyak elismeri, hogy teljesen jogos,amit a bizottság felró neki, ráadásul ezt a mulasztást teljesen tudatosan teszi. :O

    Majd csak jöjjön egy olyan áldozat, akinek a családjának van olyan jogász ismerőse, amelyik elég tökös ahhoz, hogy megkockáztassa, hogy beperelje őket ezért. XD
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2021.03.19. 12:08:57
  • kvp #2
    Gazdasagilag ez igy eri meg a cegeknek es a szervezet nem szeretne a profit utjaba allni. Ahogy a 737max-okat sem tesztelte le senki soha egyetlen hatosagtol sem, sot meg a dokuentacioban is csak annyit kertek, hogy a gyarto ceg irja le, hogy minden ok. Kb. mintha az oltasokat is ugy gyartanak, hogy csinalnak valamit, beadjak par millio embernek es ha gond van vele, majd szolnak a beoltottak.
  • NEXUS6 #1
    Érdekes, hogy a 2018-as Uber baleset óta, amit szintén részletesen említ a levél az NHTSA igazából semmilyen előrelépést nem mutatott az irányban, hogy felszámolja a baleset vizsgálata során az NHTSA-t érintő problémákat. Pl. egységes szabályozás, szabványok, előírások hiánya és erélyes fellépés ezek megszegői ellen .

    Gyakorlatilag érthetetlen, hogy az NHTSA hatósági tevékenysége kimerül abban, hogy újra és újra egyfajta iránymutatást kér az NTSB szenátusi bizottságtól arra vonatkozóan, amit az már kismilliószor, különböző fórumokon és esetek kapcsán számára javasolt.