Gyurkity Péter
Kísérletezik az autósokon a Tesla
Ezzel vádolja a gyártót egy amerikai ügynökség, amely szigorúbb szabályozást akar.
A Tesla kapcsán nemcsak az újabb és újabb modellekről, az árak lejjebb szorításáról, valamint a riválisok felzárkózásáról olvashatunk, ezen a területen szintén meglehetősen gyakran jelennek meg a különböző balesetekről és hibákról szóló hírek. Egy amerikai kormányzati ügynökség arra kéri a szabályozó hatóságot, hogy az autonóm vezetés ügyében lépjen, mivel szerintük ennek fejlesztése részeként gyakorlatilag az autósokat használják kísérleti alanyként.
A National Transportation Safety Board küldött még február során egy hosszabb levelet saját testvérügynökségének, amelyben a Tesla nevét összesen 16 alkalommal említik meg, nem túl pozitív módon. Véleményük szerint a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) részletesebb és szigorúbb szabályozással léphetne fel az ellen, hogy a vásárlókon kísérletezzenek azon gyártók, akik saját autonóm vezetési rendszereket fejlesztenek, ezen a területen ugyanis többnyire szabad kezet adnak a piaci szereplőknek, emiatt pedig a piacra dobott szoftveres fejlesztések és frissítések tesztelése magukon a vásárlókon történik, ami olykor emberéletek veszélyeztetését eredményezi.
Ami a konkrét példákat illeti, az illetékesek a Tesla esetében a Level 2 Autopilot névre keresztelt rendszert említik meg, ezt ugyanis a cég már teljeskörű önvezető platformként illusztrálja, viszont a szabályozó hatóság korlátozott rálátása (és ellenőrzési hatásköre) miatt tulajdonképpen bétateszt zajlik a lakosság által használt utakon, amely nemcsak a gyártó járműveit megvásárló és azokat használó autósokat, de mindenki mást is érint. Annak érdekében, hogy a további negatív következményeket elkerüljük, a hatóságnak olyan alapdokumentumot kellene letennie az asztalra, amely megfelelő védelmi intézkedéseket, protokollokat, valamint minimálisan elvárt követelményeket sorol fel, ezzel növelve a közlekedők biztonságát.
Az önvezető platformok kapcsán ilyen részletes szabályozás jelen pillanatban nem létezik, ezáltal a gyártók tulajdonképpen tetszésük szerint fejleszthetik és tesztelhetik ezen rendszereket.
A Tesla kapcsán nemcsak az újabb és újabb modellekről, az árak lejjebb szorításáról, valamint a riválisok felzárkózásáról olvashatunk, ezen a területen szintén meglehetősen gyakran jelennek meg a különböző balesetekről és hibákról szóló hírek. Egy amerikai kormányzati ügynökség arra kéri a szabályozó hatóságot, hogy az autonóm vezetés ügyében lépjen, mivel szerintük ennek fejlesztése részeként gyakorlatilag az autósokat használják kísérleti alanyként.
A National Transportation Safety Board küldött még február során egy hosszabb levelet saját testvérügynökségének, amelyben a Tesla nevét összesen 16 alkalommal említik meg, nem túl pozitív módon. Véleményük szerint a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) részletesebb és szigorúbb szabályozással léphetne fel az ellen, hogy a vásárlókon kísérletezzenek azon gyártók, akik saját autonóm vezetési rendszereket fejlesztenek, ezen a területen ugyanis többnyire szabad kezet adnak a piaci szereplőknek, emiatt pedig a piacra dobott szoftveres fejlesztések és frissítések tesztelése magukon a vásárlókon történik, ami olykor emberéletek veszélyeztetését eredményezi.
Ami a konkrét példákat illeti, az illetékesek a Tesla esetében a Level 2 Autopilot névre keresztelt rendszert említik meg, ezt ugyanis a cég már teljeskörű önvezető platformként illusztrálja, viszont a szabályozó hatóság korlátozott rálátása (és ellenőrzési hatásköre) miatt tulajdonképpen bétateszt zajlik a lakosság által használt utakon, amely nemcsak a gyártó járműveit megvásárló és azokat használó autósokat, de mindenki mást is érint. Annak érdekében, hogy a további negatív következményeket elkerüljük, a hatóságnak olyan alapdokumentumot kellene letennie az asztalra, amely megfelelő védelmi intézkedéseket, protokollokat, valamint minimálisan elvárt követelményeket sorol fel, ezzel növelve a közlekedők biztonságát.
Az önvezető platformok kapcsán ilyen részletes szabályozás jelen pillanatban nem létezik, ezáltal a gyártók tulajdonképpen tetszésük szerint fejleszthetik és tesztelhetik ezen rendszereket.