Gyurkity Péter
Félmillió autó gyártott le 2020-ban a Tesla
Ezzel sikerült teljesíteniük Musk jóval korábbi ígéretét, bár a kép így sem teljesen pozitív.
A tavalyi év kiemelkedően fontos volt a Tesla számára, hiszen az egyre több kínai kötődéssel rendelkező amerikai gyártó leszállította egymilliomodik elektromos autóját, a pandémia miatt mindkét országban kénytelenek voltak ideiglenesen leállítani a gyártósorokat, ezt követően pedig Kaliforniával is összerúgták a port, ahogy a cégvezető szembeszállt a szigorú korlátozásokkal. Most egy korábbi ígéret teljesítéséről számoltak be, ami mindenképpen nagy teljesítmény.
A hivatalos bejelentésben arról olvashatunk, hogy a 2020-as év folyamán összesen 509 ezer új autót gyártottak le, ezekből 499 ezer, vagyis csaknem félmillió darabot szállítottak le. Ez utóbbi szám kapcsán rögtön megjegyzik, hogy a valós adat némileg magasabb lehet, ugyanis próbálták konzervatív számításokkal elérni az összesítést, ennek eredményeként pedig a „leszállítás” alatt azt értik, amikor az adott autó már eléri a tulajdonost és minden szükséges papírmunka lezárult. Ennek kapcsán tehát egy körülbelül fél százalékos eltérést valószínűsítenek, vagyis még ebből a szempontból is összejöhetett a korábbi ígéret valóra váltása.
A közlemény után nem sokkal ismét felbukkantak a 2014-ből származó videók, amelyekben Elon Musk (a nevadai Gigafactory felépítése kapcsán) arról beszélt, hogy az évtized végére elérhetik az évi félmilliós darabszámot, ezért is van szükség az akkumulátorgyárra. A most közzétett számokkal tulajdonképpen ezt az állítást sikerült szépen visszaigazolni, amiben az is nagy szerepet játszott, hogy a sanghaji gyártósor szép számokat produkált – ez utóbbi telephelyen időközben megkezdték a Model Y sorozatgyártását, az első leszállítások pedig az elkövetkező hetekben megtörténnek, vagyis a mostani lendület még hosszabb ideig kitarthat, dacára a kínai piacról érkező, részben negatív híreknek.
Az elemzők a fenti számoknál is jobb eredményeket vártak, részben ezzel is magyarázható a részvényárfolyam tavalyi szárnyalása, ennél azonban talán fontosabb a nyereségesség elérése és folyamatos biztosítása, hiszen enélkül hosszú távon erősen kérdéses a cég sorsa.
A tavalyi év kiemelkedően fontos volt a Tesla számára, hiszen az egyre több kínai kötődéssel rendelkező amerikai gyártó leszállította egymilliomodik elektromos autóját, a pandémia miatt mindkét országban kénytelenek voltak ideiglenesen leállítani a gyártósorokat, ezt követően pedig Kaliforniával is összerúgták a port, ahogy a cégvezető szembeszállt a szigorú korlátozásokkal. Most egy korábbi ígéret teljesítéséről számoltak be, ami mindenképpen nagy teljesítmény.
A hivatalos bejelentésben arról olvashatunk, hogy a 2020-as év folyamán összesen 509 ezer új autót gyártottak le, ezekből 499 ezer, vagyis csaknem félmillió darabot szállítottak le. Ez utóbbi szám kapcsán rögtön megjegyzik, hogy a valós adat némileg magasabb lehet, ugyanis próbálták konzervatív számításokkal elérni az összesítést, ennek eredményeként pedig a „leszállítás” alatt azt értik, amikor az adott autó már eléri a tulajdonost és minden szükséges papírmunka lezárult. Ennek kapcsán tehát egy körülbelül fél százalékos eltérést valószínűsítenek, vagyis még ebből a szempontból is összejöhetett a korábbi ígéret valóra váltása.
A közlemény után nem sokkal ismét felbukkantak a 2014-ből származó videók, amelyekben Elon Musk (a nevadai Gigafactory felépítése kapcsán) arról beszélt, hogy az évtized végére elérhetik az évi félmilliós darabszámot, ezért is van szükség az akkumulátorgyárra. A most közzétett számokkal tulajdonképpen ezt az állítást sikerült szépen visszaigazolni, amiben az is nagy szerepet játszott, hogy a sanghaji gyártósor szép számokat produkált – ez utóbbi telephelyen időközben megkezdték a Model Y sorozatgyártását, az első leszállítások pedig az elkövetkező hetekben megtörténnek, vagyis a mostani lendület még hosszabb ideig kitarthat, dacára a kínai piacról érkező, részben negatív híreknek.
Az elemzők a fenti számoknál is jobb eredményeket vártak, részben ezzel is magyarázható a részvényárfolyam tavalyi szárnyalása, ennél azonban talán fontosabb a nyereségesség elérése és folyamatos biztosítása, hiszen enélkül hosszú távon erősen kérdéses a cég sorsa.