Gyurkity Péter

Megújult a Tesla Model S

A külső és a belső is módosult, ezzel hosszú évek után változtattak a típuson.

A Tesla kapcsán legutóbb arról számoltunk be, hogy egy még olcsóbb változaton dolgoznak, eközben azonban a korosodó Model S újratervezett példányát mutatták be, amely gyorsan meg is jelent a piacon. A külső egyes vonásai mellett leginkább a belső teret módosították.

Tulajdonképpen 2012 óta nem hajtottak végre komolyabb változtatásokat ezen a típuson, így valóban ideje volt az újításnak, annál is inkább, mert időközben az olcsóbb Model 3 és Model Y vette át a vezető szerepet, legalábbis a példányszám és a forgalom terén. Musk cégének hivatalos oldalán már szemügyre vehetjük a friss változat jellemzőit, annak főbb újításait. A fotók alapján jól látható, hogy a főbb vonalakat meghagyták, az autó továbbra is könnyen felismerhető és beazonosítható, viszont az elülső lökhárítót átalakították, hogy ezzel még áramvonalasabbá tegyék azt, növelve a hatékonyságot. A kerekeknél is további opciókat tesznek elérhetővé, ez a külalakkal kapcsolatos, ennél azonban fontosabb, hogy a technikai adatok is változnak, hiszen a Model S Long Range hatótávja már 660 km, bár az 1020 lóerőt felvonultató Plaid esetében ez 627 km-re csökken, miközben a Plaid+ már 836 km-t kínál, ami sokkal jobban hangzik. Ez utóbbi két példány tripla-motorra épül, a csúcssebesség ezzel 320 km/h lesz, a 100 km/h-s iramot pedig 2 másodpercnél is gyorsabban érik majd el.

Ami a belső kialakítást illeti, itt szintén látunk néhány változtatást, annál is inkább, mert több elemet jelentős mértékben módosítottak. A központi kijelző ezúttal vízszintes elrendezésű, ez egy 17 hüvelykes panelt kínál nekünk, a műszerfal eközben 12,3 hüvelykes, a jobb láthatóság érdekében pedig a kormány U-alakú, tehát ez sem fog zavarni minket az adatok leolvasásában. A hátul utazóknak egy 8 hüvelykes kijelzőn keresztül tehetjük elérhetővé a különböző tartalmakat, ezzel kapcsolatban megjegyzik, hogy az autóban egy 10 teraflopos rendszer dolgozik, ami lehetővé teszi az olyan komolyabb játékok futtatását, mint például a The Witcher 3. Egyes hírek szerint már az AMD által piacra dobott RDNA 2 GPU dolgozik a burkolat alatt, erről azonban a gyártó nem beszél.

Ami a hivatalos árakat illeti, ez a Long Range változatnál 80 ezer dollár, míg a Plaid 120 ezer, a Plaid+ pedig 140 ezer dollárt kóstál.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • defiant9 #11
    "amit az autó képtelen hozni"
    Ezen a linken én azt látom hogy a gyári 14.9 es érték helyet 11.9-et hoztak a Model 3-al. Amikor kifejezetten spórolósra vették a stílust akkor pedig 9.2-t:
    Model 3 achieves record low energy consumption in driving efficiency test
    Persze tudtak úgy is menni hogy 81.4 lett. De ettől még az autó képes a gyári érték alá is menni, életszerű körülmények közt is.
  • Macropus Rufus #10
    persze. De a linken pont az van, hogy még így sem tudtak a gyári érték alá menni. Magyarán olyan értékek vannak megadva sok esetben mind távolság mind fogyasztás terén amit az autó képtelen hozni, még akkor sem tudja amikor profi pilóta vezeti full steril körülmények közt.
  • defiant9 #9
    Az 'optimálisnál' simán be lehet menni a gyári adatok alá is(itt 14.9):
    Pl. model 3:
    Consumption and costs
    City traffic (Rome): 15.0 kWh / 100 km, 330 km range
    Mix urban / extra-urban: 14.0 kWh / 100 km, 355 km range
    (Italian) motorway: 19.2 kWh / 100 km, 260 km range
    Energy saving test: 9.2 kWh / 100 km, 540 km range
    Maximum consumption: 81.4 kWh / 100 km, 60 km range
    Average of these values: 11.90 kWh / 100 km
    On-board computer display: 11.9 kWh / 100 km
    (double-checked by comparing to the power consumption recorded charging stations)
    “The extraordinary and surprising result, which was confirmed by tests in various driving situations, was primarily made possible by the low power consumption of the battery air conditioning.”
  • Macropus Rufus #8
    hát ez az. Hogy az ADAC tesztjével (ami ugye olyan, hogy ember nem vezet úgy soha) is több volt a fogyasztás mint amit megadtak. És ugye itt a teszt sofőr nem egy amatőr volt. Profi. Minden optimálisan belőve, és még így is néhol 10-15%-os eltérés volt a gyári adatok és a teszt között. Egy olyan ember mint én vagy te ennél is nagyobb eltérést tud produkálni, akár 20-25%-ot vagy többet. És akkor ugye amit nem számolnak soha be a fogyasztásba az a töltési veszteség ami akár a teljes aksi kapacitás 10-20%-a is lehet. Azért ez nem semmi. Benzire fordítva: azért tankolok a kocsimba 40 lityó helyet 44-48-at, hogy annyit menjek el vele mint am. 40literrel mennék.
  • Ender Wiggin #7
    minél nagyobb és több akksi helyett egy benzinmotoros range extender kellene. és akkor a töltőnél való sorbanállás is kihagyható. és a fűtés meg a klíma nem fogja felére csökkenteni a valós hatótávot (ami mindig távol áll a marketingtől).
  • Sequoyah #6
    Eloszor is, ne az ADAC ertekeket nezd, mert az egy oltari nagy kamu a benzines autoknal is. Nem ismerek olyat aki benzines autonal akar kozeleben jart volna az ADAC erteknek.
    Ok olyan teszt-ciklust hasznalnak, ami azt a vezetesi stilust szimulalja, mintha valaki vezetes kozben csak azon feszulne hogy a leheto legkevesebbet fogyassza az auto, igy gyakorlatilag egy elmeleti maximumot adanak meg, nem realisztikus fogyasztast. Szoval benzinesnel is ugyanigy van boven elteres.

    Ha erdekel, akkor inkabb az Amerikai EPA ertekeket nezd meg, amik megfelelnek egy ovatos, de realisztikus vezetesi stilusnak.
  • Macropus Rufus #5
    Ezek a hatótávok minden esetben némileg távol állnak a valóságtól. Van jó pár Tesla teszt videó a youtube-on... Meg hát megy a kamuzás a hatótávokkal is.
    Mondjuk a Tesla X esetében a gyár szerint 20,8kWh/100km a fogyasztás. A valós eredmény inkább a 24kWh/100km-nál van, ez kapásból 20%-os eltérés. Sok esetben a fed.szgép is kamázik. A TotalCar-on volt egy jó kis cikk ezekről a szarokról. (https://totalcar.hu/magazin/technika/2021/02/08/mennyit_zabal_egy_villanyauto_igazabol_adac_fogyasztas_elektromos_nedc_wltp_kwh/)

  • Ender Wiggin #4
    esőben már nem esik szét?
  • M2 #3
    Idővel minden semmivé változik. Majd a semmiből lesz a valami. Bármivel próbálkozni kár.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2021.02.03. 18:44:07
  • barret #2
    Ráadásul több mint 1000 lóerőset...Az 1800-as években nem tudtak még ilyen erőseket sorozatban gyártani! Inkább leváltották őket gyenge benzinmotorokkal...