Gyurkity Péter
Megújult a Tesla Model S
A külső és a belső is módosult, ezzel hosszú évek után változtattak a típuson.
A Tesla kapcsán legutóbb arról számoltunk be, hogy egy még olcsóbb változaton dolgoznak, eközben azonban a korosodó Model S újratervezett példányát mutatták be, amely gyorsan meg is jelent a piacon. A külső egyes vonásai mellett leginkább a belső teret módosították.
Tulajdonképpen 2012 óta nem hajtottak végre komolyabb változtatásokat ezen a típuson, így valóban ideje volt az újításnak, annál is inkább, mert időközben az olcsóbb Model 3 és Model Y vette át a vezető szerepet, legalábbis a példányszám és a forgalom terén. Musk cégének hivatalos oldalán már szemügyre vehetjük a friss változat jellemzőit, annak főbb újításait. A fotók alapján jól látható, hogy a főbb vonalakat meghagyták, az autó továbbra is könnyen felismerhető és beazonosítható, viszont az elülső lökhárítót átalakították, hogy ezzel még áramvonalasabbá tegyék azt, növelve a hatékonyságot. A kerekeknél is további opciókat tesznek elérhetővé, ez a külalakkal kapcsolatos, ennél azonban fontosabb, hogy a technikai adatok is változnak, hiszen a Model S Long Range hatótávja már 660 km, bár az 1020 lóerőt felvonultató Plaid esetében ez 627 km-re csökken, miközben a Plaid+ már 836 km-t kínál, ami sokkal jobban hangzik. Ez utóbbi két példány tripla-motorra épül, a csúcssebesség ezzel 320 km/h lesz, a 100 km/h-s iramot pedig 2 másodpercnél is gyorsabban érik majd el.
Ami a belső kialakítást illeti, itt szintén látunk néhány változtatást, annál is inkább, mert több elemet jelentős mértékben módosítottak. A központi kijelző ezúttal vízszintes elrendezésű, ez egy 17 hüvelykes panelt kínál nekünk, a műszerfal eközben 12,3 hüvelykes, a jobb láthatóság érdekében pedig a kormány U-alakú, tehát ez sem fog zavarni minket az adatok leolvasásában. A hátul utazóknak egy 8 hüvelykes kijelzőn keresztül tehetjük elérhetővé a különböző tartalmakat, ezzel kapcsolatban megjegyzik, hogy az autóban egy 10 teraflopos rendszer dolgozik, ami lehetővé teszi az olyan komolyabb játékok futtatását, mint például a The Witcher 3. Egyes hírek szerint már az AMD által piacra dobott RDNA 2 GPU dolgozik a burkolat alatt, erről azonban a gyártó nem beszél.
Ami a hivatalos árakat illeti, ez a Long Range változatnál 80 ezer dollár, míg a Plaid 120 ezer, a Plaid+ pedig 140 ezer dollárt kóstál.
A Tesla kapcsán legutóbb arról számoltunk be, hogy egy még olcsóbb változaton dolgoznak, eközben azonban a korosodó Model S újratervezett példányát mutatták be, amely gyorsan meg is jelent a piacon. A külső egyes vonásai mellett leginkább a belső teret módosították.
Tulajdonképpen 2012 óta nem hajtottak végre komolyabb változtatásokat ezen a típuson, így valóban ideje volt az újításnak, annál is inkább, mert időközben az olcsóbb Model 3 és Model Y vette át a vezető szerepet, legalábbis a példányszám és a forgalom terén. Musk cégének hivatalos oldalán már szemügyre vehetjük a friss változat jellemzőit, annak főbb újításait. A fotók alapján jól látható, hogy a főbb vonalakat meghagyták, az autó továbbra is könnyen felismerhető és beazonosítható, viszont az elülső lökhárítót átalakították, hogy ezzel még áramvonalasabbá tegyék azt, növelve a hatékonyságot. A kerekeknél is további opciókat tesznek elérhetővé, ez a külalakkal kapcsolatos, ennél azonban fontosabb, hogy a technikai adatok is változnak, hiszen a Model S Long Range hatótávja már 660 km, bár az 1020 lóerőt felvonultató Plaid esetében ez 627 km-re csökken, miközben a Plaid+ már 836 km-t kínál, ami sokkal jobban hangzik. Ez utóbbi két példány tripla-motorra épül, a csúcssebesség ezzel 320 km/h lesz, a 100 km/h-s iramot pedig 2 másodpercnél is gyorsabban érik majd el.
Ami a belső kialakítást illeti, itt szintén látunk néhány változtatást, annál is inkább, mert több elemet jelentős mértékben módosítottak. A központi kijelző ezúttal vízszintes elrendezésű, ez egy 17 hüvelykes panelt kínál nekünk, a műszerfal eközben 12,3 hüvelykes, a jobb láthatóság érdekében pedig a kormány U-alakú, tehát ez sem fog zavarni minket az adatok leolvasásában. A hátul utazóknak egy 8 hüvelykes kijelzőn keresztül tehetjük elérhetővé a különböző tartalmakat, ezzel kapcsolatban megjegyzik, hogy az autóban egy 10 teraflopos rendszer dolgozik, ami lehetővé teszi az olyan komolyabb játékok futtatását, mint például a The Witcher 3. Egyes hírek szerint már az AMD által piacra dobott RDNA 2 GPU dolgozik a burkolat alatt, erről azonban a gyártó nem beszél.
Ami a hivatalos árakat illeti, ez a Long Range változatnál 80 ezer dollár, míg a Plaid 120 ezer, a Plaid+ pedig 140 ezer dollárt kóstál.