Berta Sándor
Nem váltják majd ki az embereket a robotautók szoftverei
Az ágazat egyik meghatározó képviselőjének az a meggyőződése, hogy a jövőben is az emberek fogják vezetni a gépkocsikat.
John Krafcik, a Waymo vezérigazgatója úgy véli, hogy az önállóan közlekedő járművek szoftverei nem váltják majd ki teljes mértékben az emberi sofőröket. A menedzser szerint a jövőben is számos érdekes autó fog készülni kifejezetten az emberi vezetők számára, sőt, a piacon talán a korábbinál több ilyen modell is kapható lesz. Az autonóm közlekedés viszont segítheti az ingázókat és biztonságosabbá teheti az utakat.
Krafcik a véleményével teljesen más álláspontot képvisel, mint az autonóm gépkocsikat fejlesztők nagyrésze, akik gyakran hozzák fel érvként, hogy az emberi hibák okolhatók a halálos balesetek több mint 90 százalékáért és az autonóm közlekedésre való átállás sok életet menthet meg. A társaság egyébként elérhetővé akarja tenni a Waymo Driver nevű szoftverét a járműgyártók számára.
Krafcik kitért arra is, hogy a cége által megalkotott robotautó-program működik 5G-hozzáférés nélkül is. Amint hangsúlyozta, a Waymónak nincs szüksége sem 4G-, sem 5G-elérésekre. Minden, amire szükségük van, az már a gépkocsik fedélzetén található. A mobilkapcsolatok kizárólag az olyan kiegészítő szolgáltatásokhoz kellenek, mint például a flottaellenőrzés.
A menedzser tavaly novemberben arról beszélt, hogy nem akarják szétrombolni a járműipart és meghatározott szerepkört akarnak betölteni a területen. Az autonóm vezetés területén egyik piaci szereplőnek sincs több elméleti és gyakorlati tapasztalata a Waymónál. Az Alphabet leányvállalatának járművei eddig 16 millió kilométert tettek meg a közutakon, valamint további 16 milliárd kilométert a szimulációkban.
John Krafcik, a Waymo vezérigazgatója úgy véli, hogy az önállóan közlekedő járművek szoftverei nem váltják majd ki teljes mértékben az emberi sofőröket. A menedzser szerint a jövőben is számos érdekes autó fog készülni kifejezetten az emberi vezetők számára, sőt, a piacon talán a korábbinál több ilyen modell is kapható lesz. Az autonóm közlekedés viszont segítheti az ingázókat és biztonságosabbá teheti az utakat.
Krafcik a véleményével teljesen más álláspontot képvisel, mint az autonóm gépkocsikat fejlesztők nagyrésze, akik gyakran hozzák fel érvként, hogy az emberi hibák okolhatók a halálos balesetek több mint 90 százalékáért és az autonóm közlekedésre való átállás sok életet menthet meg. A társaság egyébként elérhetővé akarja tenni a Waymo Driver nevű szoftverét a járműgyártók számára.
Krafcik kitért arra is, hogy a cége által megalkotott robotautó-program működik 5G-hozzáférés nélkül is. Amint hangsúlyozta, a Waymónak nincs szüksége sem 4G-, sem 5G-elérésekre. Minden, amire szükségük van, az már a gépkocsik fedélzetén található. A mobilkapcsolatok kizárólag az olyan kiegészítő szolgáltatásokhoz kellenek, mint például a flottaellenőrzés.
A menedzser tavaly novemberben arról beszélt, hogy nem akarják szétrombolni a járműipart és meghatározott szerepkört akarnak betölteni a területen. Az autonóm vezetés területén egyik piaci szereplőnek sincs több elméleti és gyakorlati tapasztalata a Waymónál. Az Alphabet leányvállalatának járművei eddig 16 millió kilométert tettek meg a közutakon, valamint további 16 milliárd kilométert a szimulációkban.