Berta Sándor
Jól fogadták az emberek a Waymo robotautóit
A cég felmérést végzett az utasai körében.
A Waymo robottaxijai jelenleg Phoenixben és San Franciscóban közlekednek, s a vállalat kíváncsi volt arra, hogy a szolgáltatással kapcsolatban milyenek az emberek tapasztalatai. A társaság munkatársai 10 500 júliusi és augusztusi út visszajelzéseit összegezték és értékelték ki. 6500 útra került sor Phoenixben. Az utasok a Waymo mobilalkalmazásán keresztül névtelenül adhatták le a véleményüket. Mint kiderült, a 70 százalékuk a legmagasabb, 5 csillagos értékelést adta az ajánlatnak, míg a fennmaradó 30 százalékuk legfeljebb 4 csillagosra értékelte azt. A Szilícium-völgyben az utóbbiak aránya 47 százalék volt. A vállalkozás az 5 csillagosnál rosszabb értékeléseket negatív visszajelzésként könyvelte el.
A felmerült panaszok között volt, hogy a kiszálláskor néha furcsa megállások történtek és előfordultak szükségtelen kerülők. Egy személy amiatt panaszkodott, hogy a robottaxi túl későn vitte be a munkahelyére, míg egy másik viszont azért dicsérte a gépkocsit, mert az "csodálatos módon kezelte" az "idióta emberi vezetőket". Egy harmadik utas azt emelte ki, hogy az átépített Chrysler Pacifica "kiváló manővert hajtott végre egy nehéz helyzetben". Egy további felhasználó azt ecsetelte, hogy a jármű állandóan vibrált, mintha sávot akart volna váltani és ez nagyon félelmetes volt az ő, a felesége és a gyermekei számára.
A Waymo munkatársai közül volt, aki amiatt panaszkodott, mert "az út pocsék volt, kényelmetlen és riasztó", míg egy másik azt írta, hogy az eredeti úti célját elkerülte, a robottaxi nagyon lassan és körülményesen haladt, majd kitette egy zsúfolt buszmegállóban. Az utóbbi nagyon kellemetlen volt a számára, olyan mintha az apja tette volna ki az autójukból.
A tesztek azt mutatták, hogy a Waymónak még sok dolga van, hiszen jelenleg a gépkocsijai csupán 10-15 mérföldes utakat tesznek meg és ahhoz, hogy sikeres üzleti modellt építhessen ki, arra van szükség, hogy a járművek nehezebb körülmények között és nagyobb távolságokon is megbízhatóan közlekedjenek. Emellett elengedhetetlen lenne az is, hogy a szolgáltatásért a felhasználók hajlandók legyenek fizetni.
A Waymo robottaxijai jelenleg Phoenixben és San Franciscóban közlekednek, s a vállalat kíváncsi volt arra, hogy a szolgáltatással kapcsolatban milyenek az emberek tapasztalatai. A társaság munkatársai 10 500 júliusi és augusztusi út visszajelzéseit összegezték és értékelték ki. 6500 útra került sor Phoenixben. Az utasok a Waymo mobilalkalmazásán keresztül névtelenül adhatták le a véleményüket. Mint kiderült, a 70 százalékuk a legmagasabb, 5 csillagos értékelést adta az ajánlatnak, míg a fennmaradó 30 százalékuk legfeljebb 4 csillagosra értékelte azt. A Szilícium-völgyben az utóbbiak aránya 47 százalék volt. A vállalkozás az 5 csillagosnál rosszabb értékeléseket negatív visszajelzésként könyvelte el.
A felmerült panaszok között volt, hogy a kiszálláskor néha furcsa megállások történtek és előfordultak szükségtelen kerülők. Egy személy amiatt panaszkodott, hogy a robottaxi túl későn vitte be a munkahelyére, míg egy másik viszont azért dicsérte a gépkocsit, mert az "csodálatos módon kezelte" az "idióta emberi vezetőket". Egy harmadik utas azt emelte ki, hogy az átépített Chrysler Pacifica "kiváló manővert hajtott végre egy nehéz helyzetben". Egy további felhasználó azt ecsetelte, hogy a jármű állandóan vibrált, mintha sávot akart volna váltani és ez nagyon félelmetes volt az ő, a felesége és a gyermekei számára.
A Waymo munkatársai közül volt, aki amiatt panaszkodott, mert "az út pocsék volt, kényelmetlen és riasztó", míg egy másik azt írta, hogy az eredeti úti célját elkerülte, a robottaxi nagyon lassan és körülményesen haladt, majd kitette egy zsúfolt buszmegállóban. Az utóbbi nagyon kellemetlen volt a számára, olyan mintha az apja tette volna ki az autójukból.
A tesztek azt mutatták, hogy a Waymónak még sok dolga van, hiszen jelenleg a gépkocsijai csupán 10-15 mérföldes utakat tesznek meg és ahhoz, hogy sikeres üzleti modellt építhessen ki, arra van szükség, hogy a járművek nehezebb körülmények között és nagyobb távolságokon is megbízhatóan közlekedjenek. Emellett elengedhetetlen lenne az is, hogy a szolgáltatásért a felhasználók hajlandók legyenek fizetni.