Berta Sándor
A Waymo nem akarja szétrombolni az autóipart
A cég meghatározott szerepkört akar betölteni a területen.
Az autonóm vezetés területén egyik piaci szereplőnek sincs több elméleti és gyakorlati tapasztalata a Waymónál. Az Alphabet leányvállalatának járművei eddig 16 millió kilométert tettek meg a közutakon, valamint további 16 milliárd kilométert a szimulációkban. John Krafcik, a társaság vezérigazgatója a Wunder Mobility Summit nevű hamburgi rendezvényen azt nyilatkozta, hogy ők nem a Google és nem autógyártók. Az ő termékeik, amelyeken már évek óta dolgoznak, a vezetők. Ők sofőröket képeznek, ráadásul a legtapasztaltabbakat és a legjobbakat.
"A célunk nem az autóipar szétrombolása, hanem a vezetés jobbá tétele. Az emberek jó sofőrök, de az autonóm vezetőink mindig figyelmesek" - jelentette ki a menedzser. Napjainkban világszerte minden száz emberből egy hal meg közlekedési baleset következtében. Krafcik és kollégái ezen akarnak mielőbb változtatni. Az egyik fő feladatuknak azt tekintik, hogy bizalmat építsenek ki. A társvezetőknek meg kell tanulniuk, hogy nem egy olyan gépkocsiban ülnek, amelyben asszisztensrendszer működik, hanem egy más kategóriájú autóban. A Waymo vezérigazgatója elmondta, hogy a tapasztalatok azt mutatják, hogy minél jobbak a szoftverek, annál inkább elengedik az emberek a vezetés folyamatát.
Krafcik szerint ugyanakkor az autonóm közlekedés nem csupán a szoftveren, hanem a hardveren is múlik. A LiDAR szenzorok például drágák, de az alkalmazásuk megkerülhetetlen. Ők már a saját fejlesztésű érzékelőik ötödik generációját használják. A menedzser úgy vélte, hogy a jövőben négy üzleti terület lesz fontos: a járművek megosztása, a távolsági áruszállítás, a helyi logisztika és a magáncélú személygépkocsi-használat.
Az autonóm vezetés területén egyik piaci szereplőnek sincs több elméleti és gyakorlati tapasztalata a Waymónál. Az Alphabet leányvállalatának járművei eddig 16 millió kilométert tettek meg a közutakon, valamint további 16 milliárd kilométert a szimulációkban. John Krafcik, a társaság vezérigazgatója a Wunder Mobility Summit nevű hamburgi rendezvényen azt nyilatkozta, hogy ők nem a Google és nem autógyártók. Az ő termékeik, amelyeken már évek óta dolgoznak, a vezetők. Ők sofőröket képeznek, ráadásul a legtapasztaltabbakat és a legjobbakat.
"A célunk nem az autóipar szétrombolása, hanem a vezetés jobbá tétele. Az emberek jó sofőrök, de az autonóm vezetőink mindig figyelmesek" - jelentette ki a menedzser. Napjainkban világszerte minden száz emberből egy hal meg közlekedési baleset következtében. Krafcik és kollégái ezen akarnak mielőbb változtatni. Az egyik fő feladatuknak azt tekintik, hogy bizalmat építsenek ki. A társvezetőknek meg kell tanulniuk, hogy nem egy olyan gépkocsiban ülnek, amelyben asszisztensrendszer működik, hanem egy más kategóriájú autóban. A Waymo vezérigazgatója elmondta, hogy a tapasztalatok azt mutatják, hogy minél jobbak a szoftverek, annál inkább elengedik az emberek a vezetés folyamatát.
Krafcik szerint ugyanakkor az autonóm közlekedés nem csupán a szoftveren, hanem a hardveren is múlik. A LiDAR szenzorok például drágák, de az alkalmazásuk megkerülhetetlen. Ők már a saját fejlesztésű érzékelőik ötödik generációját használják. A menedzser úgy vélte, hogy a jövőben négy üzleti terület lesz fontos: a járművek megosztása, a távolsági áruszállítás, a helyi logisztika és a magáncélú személygépkocsi-használat.