Berta Sándor
2030-ra piacvezető lenne az autonóm autóknál Dél-Korea
A helyi kormány meglehetősen ambíciózus célokat fogalmazott meg.
Dél-Korea komoly esélyt lát arra, hogy globális technológiai vezető legyen. Az ország a következő tíz esztendő során piacvezető akar lenni a környezetbarát gépkocsik területén és autonóm járműtechnikákat akar alkalmazni. Ehhez erősítené a résztvevő ágazatok együttműködését és javítana a szükséges politikai keretfeltételeken. E célokra az autóipar összesen 50 milliárd dollárt fektetne be a fejlesztésekhez kapcsolódó területeken.
Moon Jae-in dél-koreai elnök kijelentette, hogy elérkezett a stratégiaváltás ideje. Az államfő úgy vélte, hogy eddig a nemzet gyorsan alkalmazkodott az új trendekhez, a mobilitástechnológiák esetében viszont úttörők akarnak lenni. Ezért 2030-ra az új gépkocsik esetében 33 százalékra növelik az elektromos és a hidrogén meghajtású járművek arányát, míg globális viszonylatban 10 százalékos piaci részesedésre törekszenek e területen. A jövőben a Hyundai Motor 41 billió wont fektet majd be ezen a területen, míg a helyi kabinet 2,2 billió won támogatást akar adni és 660 hidrogénkút, valamint kereken 15 000 elektromos töltőállomás kiépítését tervezi.
Moon Jae-in jelezte azt is, hogy a dél-koreaiak elsők akarnak lenni azok között, akik produktív módon alkalmazzák az autonóm autókat. A kialakított keretfeltételek egyelőre a hármas szintű technikára vannak optimalizálva, de a cél az, hogy 2030-ra négyes szintű teljesen automatizált gépkocsik jelenjenek meg a dél-koreai utakon. Amíg a hármas szintnél még az emberi sofőrnek be kell avatkoznia komoly esetekben, addig a négyes szintnél már a jármű teljesen önállóan cselekszik.
A dél-koreai kabinet infrastruktúra-fejlesztő intézkedésekkel is segíteni akarja a tervek megvalósítását. 2024-ig fejlesztenék a távközlési hálózatokat, az utcai infrastruktúrát és a nagy felbontású térképeket is, hogy felkészítsék azokat az autonóm közlekedésre. Emellett a szabványosítást, a szabályozást és a jogi, valamint a biztosítási kérdéseket is az új korszak igényeihez igazítanák.
A Hyundai 2017 februárjában jelentette be, hogy 2020-ig nagy mértékben, míg 2030-ig teljesen önműködő autókat akar kifejleszteni.
Dél-Korea komoly esélyt lát arra, hogy globális technológiai vezető legyen. Az ország a következő tíz esztendő során piacvezető akar lenni a környezetbarát gépkocsik területén és autonóm járműtechnikákat akar alkalmazni. Ehhez erősítené a résztvevő ágazatok együttműködését és javítana a szükséges politikai keretfeltételeken. E célokra az autóipar összesen 50 milliárd dollárt fektetne be a fejlesztésekhez kapcsolódó területeken.
Moon Jae-in dél-koreai elnök kijelentette, hogy elérkezett a stratégiaváltás ideje. Az államfő úgy vélte, hogy eddig a nemzet gyorsan alkalmazkodott az új trendekhez, a mobilitástechnológiák esetében viszont úttörők akarnak lenni. Ezért 2030-ra az új gépkocsik esetében 33 százalékra növelik az elektromos és a hidrogén meghajtású járművek arányát, míg globális viszonylatban 10 százalékos piaci részesedésre törekszenek e területen. A jövőben a Hyundai Motor 41 billió wont fektet majd be ezen a területen, míg a helyi kabinet 2,2 billió won támogatást akar adni és 660 hidrogénkút, valamint kereken 15 000 elektromos töltőállomás kiépítését tervezi.
Moon Jae-in jelezte azt is, hogy a dél-koreaiak elsők akarnak lenni azok között, akik produktív módon alkalmazzák az autonóm autókat. A kialakított keretfeltételek egyelőre a hármas szintű technikára vannak optimalizálva, de a cél az, hogy 2030-ra négyes szintű teljesen automatizált gépkocsik jelenjenek meg a dél-koreai utakon. Amíg a hármas szintnél még az emberi sofőrnek be kell avatkoznia komoly esetekben, addig a négyes szintnél már a jármű teljesen önállóan cselekszik.
A dél-koreai kabinet infrastruktúra-fejlesztő intézkedésekkel is segíteni akarja a tervek megvalósítását. 2024-ig fejlesztenék a távközlési hálózatokat, az utcai infrastruktúrát és a nagy felbontású térképeket is, hogy felkészítsék azokat az autonóm közlekedésre. Emellett a szabványosítást, a szabályozást és a jogi, valamint a biztosítási kérdéseket is az új korszak igényeihez igazítanák.
A Hyundai 2017 februárjában jelentette be, hogy 2020-ig nagy mértékben, míg 2030-ig teljesen önműködő autókat akar kifejleszteni.