Európai rendszerek készülhetnek autonóm járművekhez

A szenzorok és vezérlőrendszerek használhatók lesznek légitaxikban, drónokban és robotautókban.

Az OCEAN12 nevű európai kutatási projekt keretében összesen 27 európai vállalat és kutatóintézmény szakemberei dolgoznak olyan szenzorok, vezérlőrendszerek és más megoldások kifejlesztésén, amelyek nagyobb teljesítményűek és ezzel párhuzamosan - az alkalmazott innovatív mikroelektronikának köszönhetően - sokkal kevesebbet is fogyasztanak.

A legfontosabb célkitűzés az, hogy 2021 végéig megalkossák azokat a különösen energiahatékony alkatrészeket, amelyek segítségével a különböző járművek és repülőgépek környezeti adatai összegyűjthetők és feldolgozhatók. A kifejlesztendő megoldások közé tartoznak a kamerák, a LiDAR-egységek, a radarszenzorok és a mikroprocesszorok.

A fejlesztések alapját a Globalfoundries által biztosított FD-SOI (Fully-Depleted Silicon-On-Insulator) technológia jelenti. A gyártó az OCEAN12 projektpartnerének számít. Az FD-SOI technológiának köszönhetően optimálisan ötvözhető egymással a maximális energiahatékonyság és a nagy számítási teljesítmény.

Dr. Tilman Glökler, a Bosch munkatársa kiemelte, hogy az OCEAN12 célja olyan új szenzorrendszerek megalkotása, amelyek akár 90 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint a jelenlegi megoldások. Emellett az új technika lehetővé teszi különösen kis méretű szenzorrendszerek építését azért, mert az integrált áramkörök egy System-on-Chipen (SoC) helyezhetők el. Az automatizált vezetéshez és repüléshez pedig elengedhetetlenek az energiatakarékos szenzorrendszerek.

A 103,58 millió eurós projektet támogatja az Európai Unió és számos nemzeti szervezet is, továbbá a német oktatási és kutatási minisztérium és Szászország. A résztvevők között van a Bosch és a Globalfoundries mellett az Airbus és az Audi is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!