Berta Sándor
A robotautóknak természeti katasztrófa esetén is működniük kell
Az autonóm gépkocsikkal szemben az elmúlt időszakban számos új követelmény látott napvilágot.
Többek között az a kérdés is felmerült, hogy mit tesz egy önállóan közlekedő jármű akkor, ha földrengés vagy más természeti katasztrófa következik be és eltűnnek a közlekedési lámpák, az autósok pánikba esnek, s az utakon különböző akadályok és roncsok vannak. Dmitrij Dolgov, a Waymo technológiai vezetője kijelentette, hogy olyan technológiákat fejlesztenek ki, amelyek segíteni fognak abban, hogy a vezetők meg tudják oldani az ilyen helyzeteket. Hozzátette, hogy az ilyen szituációkban számos olyan dolog van, amelyet fel lehet használni arra, hogy az autósok és a gépkocsik kitalálják, hogy mit kell tenniük egy bizonyos helyzetben.
A cég jelenlegi járműflottájának tagjai már találkoztak olyan esetekkel, amikor a közlekedési lámpák nem működtek vagy útépítések zajlottak és alkalmazkodniuk kellett az új körülményekhez. De egy természeti katasztrófa esetén sokkal rosszabbak lennének a körülmények. Ráadásul az ilyen új szituációkban, amikor a rendszer először tapasztal meg egy dolgot, akkor valós időben kell gondolkodnia. Dolgov szerint e helyzetekben az autóiknak defenzívebbeknek és konzervatívabbaknak kellene lenniük és ismerniük kell a saját rendszereik, valamint más rendszerek határait is.
Többek között az a kérdés is felmerült, hogy mit tesz egy önállóan közlekedő jármű akkor, ha földrengés vagy más természeti katasztrófa következik be és eltűnnek a közlekedési lámpák, az autósok pánikba esnek, s az utakon különböző akadályok és roncsok vannak. Dmitrij Dolgov, a Waymo technológiai vezetője kijelentette, hogy olyan technológiákat fejlesztenek ki, amelyek segíteni fognak abban, hogy a vezetők meg tudják oldani az ilyen helyzeteket. Hozzátette, hogy az ilyen szituációkban számos olyan dolog van, amelyet fel lehet használni arra, hogy az autósok és a gépkocsik kitalálják, hogy mit kell tenniük egy bizonyos helyzetben.
A cég jelenlegi járműflottájának tagjai már találkoztak olyan esetekkel, amikor a közlekedési lámpák nem működtek vagy útépítések zajlottak és alkalmazkodniuk kellett az új körülményekhez. De egy természeti katasztrófa esetén sokkal rosszabbak lennének a körülmények. Ráadásul az ilyen új szituációkban, amikor a rendszer először tapasztal meg egy dolgot, akkor valós időben kell gondolkodnia. Dolgov szerint e helyzetekben az autóiknak defenzívebbeknek és konzervatívabbaknak kellene lenniük és ismerniük kell a saját rendszereik, valamint más rendszerek határait is.