• kvp
    #2
    Az elso robotautos verseny a DARPA fele offroad kihivas volt. Tehat a jarmuvek ha megfelelo szoftvert kapnak, akkor infrastruktura nelkul, a sivatagon at is kepesek elmenni. Nem csak az elmeletben, hanem a gyakorlatban is.

    A valosagban ilyenkor egy automata jarmu jo esellyel automatikusan segelyhivasi uzemmodba kapcsol es mentest ker ha van min keresztul. Ekkor lehetoseg van ket dologra: ha van benne manualis vezetesi lehetoseg, akkor mutat egy terkepet a rendelkezesre allo infokkal es oda megy az ember ahova tud, mig a masik alternativa, hogy ha van valamilyen halozat, akkor taviranyitassal oda kuldik a kozpontbol ahova lehet. Pl. automatikusan az egyik mentesi helyszinre tudja vinni az utasait, amennyiben az utak valamennyire jarhatoak. Ilyenkor a DARPA fele szabalyok az ervenyesek, tehat offroad mozgas a roncsok es romok kozott es feltetelezi, hogy rajta kivul senki nem tart be semmilyen szabalyt.

    Alapvetoen ha halozat sincs es veszhelyzeti terkep sincs es jogosult sofor sem ul benne vagy az utak szamara arhatatlanok, akkor az auto feny- es hangjelzessel segitseget ker, mert mast nem nagyon tehet. Ilyen esetben egyebkent az emberek altalaban otthagyjak a kocsijukat ha gyalog el tudnak menekulni. Erdekes tartalek megoldas lehet egy assisted human driving, amikor egy ember (utas) mondja merre menjen, de az auto donti el hogy milyen gyorsan es a jarmu keruli el az utkozeseket is.