Berta Sándor
Motorral ütközött a Waymo egyik autója
A balesetet egyértelműen emberi hiba okozta, a biztonsági sofőr nem bízott a technológiában. A motorost kórházba kellett szállítani.
John Krafcik, a Waymo vezérigazgatója blogbejegyzésben jelentette be, hogy a cég egyik robotjárműve összeütközött egy motorkerékpárral. A gépkocsi önálló közlekedési üzemmódban haladt, de a vezetője átvette az ellenőrzést és sávot váltott, amint észlelte, hogy egy másik személyautó közeledik balról. Az illető azonban a manőver során figyelmen kívül hagyta a jobb oldalról érkező motorkerékpárost. Az ütközés miatt a robotjárműben csak kis kár keletkezett, míg a motoros olyan súlyosan megsérült, hogy kórházba kellett szállítani.A nyilvánosságra hozott dokumentumból egyértelműen kiderült, hogy a balesetet emberi hiba okozta.
A Waymo arra használta fel az eseményt, hogy megvédje a technológiáját. Krafcik azzal érvelt, hogy pont egy ilyen ütközést tudott volna egy önállóan közlekedő gépkocsi megakadályozni azért, mert 360 fokban lát és ezáltal minden sávot egyszerre tud szemmel tartani. Így láthatta volna mind a balról érkező személyautót, mind a jobbról érkező motorkerékpárt.
A Waymo - az összegyűjtött adatok segítségével - utólag elkészítette az október 19-én történt baleset szimulációját. Az eredmény az volt, hogy ha a vezető nem vette volna át az irányítást, akkor a robotjármű csökkentette volna a sebességét és elkerülte volna az ütközést. Egyértelművé vált, hogy a sofőr egyszerűen nem bízott a technológiában és ez egy olyan kérdés, amellyel a társaságnak foglalkoznia kell. A technológia ugyanis új és néhány helyzetről bebizonyosodott, hogy komoly kihívást jelent a vezetőknek, mert nem bíznak a robotgépkocsikban.
John Krafcik, a Waymo vezérigazgatója blogbejegyzésben jelentette be, hogy a cég egyik robotjárműve összeütközött egy motorkerékpárral. A gépkocsi önálló közlekedési üzemmódban haladt, de a vezetője átvette az ellenőrzést és sávot váltott, amint észlelte, hogy egy másik személyautó közeledik balról. Az illető azonban a manőver során figyelmen kívül hagyta a jobb oldalról érkező motorkerékpárost. Az ütközés miatt a robotjárműben csak kis kár keletkezett, míg a motoros olyan súlyosan megsérült, hogy kórházba kellett szállítani.A nyilvánosságra hozott dokumentumból egyértelműen kiderült, hogy a balesetet emberi hiba okozta.
A Waymo arra használta fel az eseményt, hogy megvédje a technológiáját. Krafcik azzal érvelt, hogy pont egy ilyen ütközést tudott volna egy önállóan közlekedő gépkocsi megakadályozni azért, mert 360 fokban lát és ezáltal minden sávot egyszerre tud szemmel tartani. Így láthatta volna mind a balról érkező személyautót, mind a jobbról érkező motorkerékpárt.
A Waymo - az összegyűjtött adatok segítségével - utólag elkészítette az október 19-én történt baleset szimulációját. Az eredmény az volt, hogy ha a vezető nem vette volna át az irányítást, akkor a robotjármű csökkentette volna a sebességét és elkerülte volna az ütközést. Egyértelművé vált, hogy a sofőr egyszerűen nem bízott a technológiában és ez egy olyan kérdés, amellyel a társaságnak foglalkoznia kell. A technológia ugyanis új és néhány helyzetről bebizonyosodott, hogy komoly kihívást jelent a vezetőknek, mert nem bíznak a robotgépkocsikban.