Berta Sándor
Indul a Waymo robottaxi-szolgáltatása
A cég már hónapok óta teszteli a szolgáltatást, és még idén pénzt akarnak látni belőle.
A hírt John Krafcik vezérigazgató jelentette be a The Wall Street Journal D. Live Tech nevű konferenciáján. Amint arra számítani lehetett, a szolgáltatást először az arizonai Phoenixben és annak környékén vehetik majd igénybe a kiválasztott felhasználók. A Waymo már hónapok óta teszteli a robotautóit a városban, úgy, hogy egy úgynevezett biztonsági vezető mindig a járműben tartózkodik, hogy vészhelyzet esetén be tudjon avatkozni. A társaság jelenleg a Chrysler Pacifica Minivan modellek átépített változatait alkalmazza.
A Waymo a szolgáltatás használatáért pénzt akar elkérni az utasoktól vagy azoktól a vállalkozásoktól és üzletektől, amelyek egy-egy utat ajándékoznak az ügyfeleiknek. John Krafcik jelezte azt is, hogy a Waymo kereskedelmi tehergépkocsi-üzletága megkezdte az árufuvarozást Atlantában, így a vállalkozás a jövőben ezen a területen is megvetheti a lábát.
Phoenix kiválasztott elővárosa, Chandler meleg és száraz klímájú, az utcák szélesek és jó állapotban vannak. A hőség miatt kevés a járókelő, emellett Arizonában a törvényi előírások sem annyira szigorúak. Az állam februárban adta meg az engedélyt a cégnek a robottaxik üzemeltetésére. A Chrysler Pacifica mellett a Jaguar Land Rover (JLR) 20 000 modelljére is támaszkodni fog a Waymo, amelynek járművei naponta akár egymillió utat is teljesíthetnek majd. A szolgáltatás számos helyen lesz elérhető az Amerikai Egyesült Államokban. Az első átalakított JLR I-PACE tesztjeire még az idén sor kerül, a teljes flotta várhatóan 2020-ra lesz kész.
A hírt John Krafcik vezérigazgató jelentette be a The Wall Street Journal D. Live Tech nevű konferenciáján. Amint arra számítani lehetett, a szolgáltatást először az arizonai Phoenixben és annak környékén vehetik majd igénybe a kiválasztott felhasználók. A Waymo már hónapok óta teszteli a robotautóit a városban, úgy, hogy egy úgynevezett biztonsági vezető mindig a járműben tartózkodik, hogy vészhelyzet esetén be tudjon avatkozni. A társaság jelenleg a Chrysler Pacifica Minivan modellek átépített változatait alkalmazza.
A Waymo a szolgáltatás használatáért pénzt akar elkérni az utasoktól vagy azoktól a vállalkozásoktól és üzletektől, amelyek egy-egy utat ajándékoznak az ügyfeleiknek. John Krafcik jelezte azt is, hogy a Waymo kereskedelmi tehergépkocsi-üzletága megkezdte az árufuvarozást Atlantában, így a vállalkozás a jövőben ezen a területen is megvetheti a lábát.
Phoenix kiválasztott elővárosa, Chandler meleg és száraz klímájú, az utcák szélesek és jó állapotban vannak. A hőség miatt kevés a járókelő, emellett Arizonában a törvényi előírások sem annyira szigorúak. Az állam februárban adta meg az engedélyt a cégnek a robottaxik üzemeltetésére. A Chrysler Pacifica mellett a Jaguar Land Rover (JLR) 20 000 modelljére is támaszkodni fog a Waymo, amelynek járművei naponta akár egymillió utat is teljesíthetnek majd. A szolgáltatás számos helyen lesz elérhető az Amerikai Egyesült Államokban. Az első átalakított JLR I-PACE tesztjeire még az idén sor kerül, a teljes flotta várhatóan 2020-ra lesz kész.