Berta Sándor
Mesterséges intelligencia rendszer ismeri fel a sofőrök érzelmeit
A megoldás képes a negatív érzelmekre reagálni és ezáltal elkerülhetők a veszélyes helyzetek.
Az Affectiva nevű amerikai startup által kifejlesztett mesterséges intelligencia rendszert már tesztelik az Amerikai Egyesült Államokban. A MIT vállalkozásának megoldása felismeri a vezetők érzelmeit, legyen szó pozitív megnyilvánulásokról vagy dühkitörésekről, de akár a figyelem csökkenéséről is.
Az Affectiva a rendszer számos autós bevonásával képezte ki. Az önkéntes segítők gépkocsijait felszerelték kamerákkal és szenzorokkal, amelyek a tulajdonosok arcvonásait, gesztusait és a hanghordozásait figyelték. A szakértők az összegyűjtött adatokat ezután feldolgozták, majd neurális hálózatokba táplálták. Az Affectiva már komoly adatmennyiséggel rendelkezik az emberi viselkedéssel és érzelmekkel kapcsolatban. Az információkból eddig is sikerült számos tapasztalatot szerezni, például hogyha a felhasználók örülnek, akkor általában visszafogottak, míg a dühüket nem csupán a mimikájuk jelzi, hanem hangosan ki is nyilvánítják az érzelmeiket.
Taniya Mishra, az Affectiva mesterséges intelligencia kutatási igazgatója az EmTech Digital nevű konferencián elmondta, hogy a technológiának nem csupán a járműveken kívülre, hanem belülre is figyelnie kell. A menedzser hozzátette, hogy azt akarják, hogy a mesterséges intelligencia felismerje az emberek mentális és érzelmi állapotát. A cél pedig természetesen a közlekedésbiztonság javítása.
Az Eyeris már 2016 áprilisában megalkotta az Emovu Driver Monitor System nevű megoldást, amely felismerte, hogy az autós éppen ideges, szomorú vagy rossz hangulatban volt. Amennyiben sikerült az egyes érzelmi állapotokat azonosítani, úgy azokra a gépkocsi különböző módon reagálhatott.
Az Affectiva nevű amerikai startup által kifejlesztett mesterséges intelligencia rendszert már tesztelik az Amerikai Egyesült Államokban. A MIT vállalkozásának megoldása felismeri a vezetők érzelmeit, legyen szó pozitív megnyilvánulásokról vagy dühkitörésekről, de akár a figyelem csökkenéséről is.
Az Affectiva a rendszer számos autós bevonásával képezte ki. Az önkéntes segítők gépkocsijait felszerelték kamerákkal és szenzorokkal, amelyek a tulajdonosok arcvonásait, gesztusait és a hanghordozásait figyelték. A szakértők az összegyűjtött adatokat ezután feldolgozták, majd neurális hálózatokba táplálták. Az Affectiva már komoly adatmennyiséggel rendelkezik az emberi viselkedéssel és érzelmekkel kapcsolatban. Az információkból eddig is sikerült számos tapasztalatot szerezni, például hogyha a felhasználók örülnek, akkor általában visszafogottak, míg a dühüket nem csupán a mimikájuk jelzi, hanem hangosan ki is nyilvánítják az érzelmeiket.
Taniya Mishra, az Affectiva mesterséges intelligencia kutatási igazgatója az EmTech Digital nevű konferencián elmondta, hogy a technológiának nem csupán a járműveken kívülre, hanem belülre is figyelnie kell. A menedzser hozzátette, hogy azt akarják, hogy a mesterséges intelligencia felismerje az emberek mentális és érzelmi állapotát. A cél pedig természetesen a közlekedésbiztonság javítása.
Az Eyeris már 2016 áprilisában megalkotta az Emovu Driver Monitor System nevű megoldást, amely felismerte, hogy az autós éppen ideges, szomorú vagy rossz hangulatban volt. Amennyiben sikerült az egyes érzelmi állapotokat azonosítani, úgy azokra a gépkocsi különböző módon reagálhatott.