Berta Sándor

Izraeli startup iránt érdeklődik Elon Musk

A vállalkozás a mesterséges intelligenciával foglalkozik.

A Tesla vezetője figyelmét a Cortica nevű izraeli startup keltette fel, amely az önállóan közlekedő járművekben használt technológiákat fejleszt. A milliárdos kész lenne együttműködni a céggel, de akár fel is vásárolná azt - erről a Globes izraeli újság számolt be. A Cortica tulajdonában egy olyan gépi tanulási technológia van, amely az autonóm gépkocsik számára lehetővé teszi, hogy azonosítani tudják a környezetük mozgó elemeit és akár előrejelezzék a várható változásokat is. A Cortica tulajdonosai és vezetői egyelőre nem kommentálták a kiszivárgott hírt.

A startupot Karina Odinaev, Igal Raichelgauz és Josh Zeevi professzor alapították 2007-ben, s azóta 70 millió dollár támogatást gyűjtött össze befektetőktől. Ezek között ott van a Mail.ru orosz csoport, a Horizons Ventures hongkongi vállalat, az Uzia Galil, a Samsung, Li Ka-shing és a Qihoo. A Cortica eddig több mint 200 szabadalmat jegyeztetett be a technológiájával kapcsolatban. A Cortica eddig különböző gyártók autonóm autóinak összesen hét prototípusába integrálta a megoldást és együttműködési megállapodást írt alá a Best Group of India csoporttal, amely a vezető járműgyártóknak készít alkatrészeket. Korábban voltak olyan hírek, hogy a Volkswagen csoport is integrálná a rendszerébe az izraeli vállalkozás technológiáját. Elon Musk cáfolta, hogy tárgyalt volna a Cortica képviselőivel. Mint mondta, sosem hallott a cégről. A Tesla egyik szóvivője szintén cáfolta, hogy a két fél egyeztetett volna.

Tavaly júniusban vált ismertté, hogy mesterséges intelligencia igazgatót alkalmaz a Tesla, aki a robotpilóta-rendszer fejlesztési munkáiért is felel. A szerződtetett szakember Andrej Karpathy, aki meglehetősen neves szakértőnek számít a területen és jelenleg az Open AI nevű szervezetnél dolgozik. Karpathy korábban a Deep Mind kutatócsoportjának a szakértője volt. A Deep Mind az Alphabet mesterséges intelligenciával foglalkozó leányvállalata. Elon Musk egyébként tavaly még mindig úgy vélte, hogy veszélyes a mesterséges intelligencia. Az üzletember közölte, hogy ezért van szükség olyan törvényekre, amelyekkel szabályozható a technológia fejlesztése. A menedzser beszélt a hálózatba kötött és önállóan közlekedő gépkocsik elleni hackertámadások veszélyeiről is. Egyetlen biztonsági hiba különösen érzékenyen érintheti egy gyártó teljes járműflottáját.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!