defiant9#24
Abban egyetértünk hogy szabályozást át kell alakítani, de az nem jó irány hogy az elől haladó autó belsejéből vizuálisan megszerzett információk legyenek szükségesek a biztonságos manőverezéshez.
Nem látom hogy az átvételt miként lehet kikényszeríteni. Egy agresszív vészfékezgetős rálegyezezős jármű esetén szépen hagyni kell hogy az automata lelassítson, a folyamat végén pedig megtenni a dokumentált feljelentést. Addig van csak nagy arcuk az ilyen agresszív sofőröknek ameddig nem szemebsülnek vele hogy egy ilyen szándékos veszélyeztetést 95% hogy több százezer forintjuk és a jogsijuk bánja. Az első index cikk után ráeszemélnek az 'új világra' ahol nem lehet büntetlenül szívózni kamerák előtt.
Az nem opció hogy a szabályozással meg kell akadályozni az önvezetők 'maximális védelmi reflexeinek' kihasználását, ez szükségszerű a vegyes közlekedésben. A jobbra-tartást be nem tartó és a haladást lassító magatartást ugyanúgy riportolni kell, értelemszerűen ezért közel sem akkora a bünti jár, max. ha visszaeső akkor kúszhat fel.
Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.