Berta Sándor
Vezető nélkül teszteli robotautóit a Waymo
Az Alphabet leányvállalata újabb mérföldkőhöz érkezett.
A Waymo először teszteli az önállóan közlekedő gépkocsijait sofőrök nélkül. A járművekben lévő szakemberek vészhelyzetben eddig beavatkozhattak, most már ez a lehetőség nem lesz. Az Alphabet leányvállalata az első olyan cég, amely emberi vezetők nélkül küldte ki az utakra a robotjárműveit és ezzel elérte az autonómia 5. szintjét.
John Krafcik, a Waymo vezérigazgatója egy portugáliai konferencián bejelentette, hogy már október közepe óta emberek nélkül közlekednek az autóik a forgalomban. A tesztekre az arizonai Phoenixben kerül sor. Korábban is itt zajlottak a tesztjeik, de akkor még minden esetben legalább egy munkatársuk is ott ült a gépkocsikban. Meggyőződésük azonban, hogy most már erre nincs szükség és a technológia kellően kiforrottá vált.
A következő hónapokban folytatódni fognak a tesztek, azonban a járművekben utasok is lesznek. A hosszú távú cél pedig az, hogy az autókat a partnereikkel (például az Avis) közösen akár taxiszolgáltatások keretében elérhetővé tegyék. Azt viszont egyelőre nem lehet tudni, hogy erre mikor kerülhet sor.
Október végén írtunk arról, hogy a Waymo immár téli körülmények között is tesztelni akarja a gépkocsijait és a teszteket Detroitban végzi majd. Ez lesz első alkalom, amikor a járműveket kifejezetten téli körülmények között próbálják majd ki. A hó, a jég, a fagy, a kedvezőtlen időjárás és az egyéb téli körülmények különleges kihívások elé állítják a robotautókat és főleg azok szenzorait. Utóbbiaknak elsősorban a nedvesség, a jég és a hó jelentenek komoly problémákat, s emiatt gyorsan elérik a teljesítményük határait. A társaság robotgépkocsijai 2009 óta már 3,5 millió mérföldet tettek meg.
A Waymo először teszteli az önállóan közlekedő gépkocsijait sofőrök nélkül. A járművekben lévő szakemberek vészhelyzetben eddig beavatkozhattak, most már ez a lehetőség nem lesz. Az Alphabet leányvállalata az első olyan cég, amely emberi vezetők nélkül küldte ki az utakra a robotjárműveit és ezzel elérte az autonómia 5. szintjét.
John Krafcik, a Waymo vezérigazgatója egy portugáliai konferencián bejelentette, hogy már október közepe óta emberek nélkül közlekednek az autóik a forgalomban. A tesztekre az arizonai Phoenixben kerül sor. Korábban is itt zajlottak a tesztjeik, de akkor még minden esetben legalább egy munkatársuk is ott ült a gépkocsikban. Meggyőződésük azonban, hogy most már erre nincs szükség és a technológia kellően kiforrottá vált.
A következő hónapokban folytatódni fognak a tesztek, azonban a járművekben utasok is lesznek. A hosszú távú cél pedig az, hogy az autókat a partnereikkel (például az Avis) közösen akár taxiszolgáltatások keretében elérhetővé tegyék. Azt viszont egyelőre nem lehet tudni, hogy erre mikor kerülhet sor.
Október végén írtunk arról, hogy a Waymo immár téli körülmények között is tesztelni akarja a gépkocsijait és a teszteket Detroitban végzi majd. Ez lesz első alkalom, amikor a járműveket kifejezetten téli körülmények között próbálják majd ki. A hó, a jég, a fagy, a kedvezőtlen időjárás és az egyéb téli körülmények különleges kihívások elé állítják a robotautókat és főleg azok szenzorait. Utóbbiaknak elsősorban a nedvesség, a jég és a hó jelentenek komoly problémákat, s emiatt gyorsan elérik a teljesítményük határait. A társaság robotgépkocsijai 2009 óta már 3,5 millió mérföldet tettek meg.