Berta Sándor
Változó autóipar – átalakulhat a Continental
A beszállítócég szeretne időben felkészülni a technológiai változásokra és azok elé menni.
Wolfgang Schäfer, a konszern pénzügyi vezetője kiemelte, hogy a következő fél évben meg akarják vizsgálni a vállalat lehetséges új struktúráját. Megerősítette, hogy korai elemzési szakaszban vannak és különböző lehetőségeket gondolnak végig azért, hogy a szervezetüket még rugalmasabbá tegyék és az még jobban megfeleljen az autóipar jövőbeli kihívásainak.
A Continental nem akar időt veszíteni, ezért Schäfer tájékoztatása alapján már tárgyalásokat folytat bankokkal és más fontos csoportokkal. A Reuters bennfentesektől úgy értesült, hogy a társaság menedzsmentje a tanácsadókkal együtt számos lehetséges forgatókönyvet modellezett le. Azt még egyelőre nem lehet tudni, hogy mindebből mi valósulhat majd meg.
Az autóipart jelenleg számos téma foglalkoztatja, például az elektromobilitás, az autonóm közlekedés és a hálózatba kötöttség. Ezekre a dolgokra másképp kell felkészülniük a beszállítóknak és a gyártóknak. A beszállítók kiadásai növekednek, ráadásul a gyártók a költségmegtakarítási és -hatékonysági programok korszakában sokkal keményebben tárgyalnak a partnereikkel. Az olyan ágazati óriások, mint a Bosch, a ZF vagy a Continental egy ideig kivonhatják magukat a piaci pozíciójuk és befolyásuk révén e folyamatok hatásai alól, de kérdés, hogy ezt meddig tehetik meg. Éppen ezért kell rugalmasnak és hatékonynak lenniük.
A Continental AG jelenleg négy részlegből áll, ezek a személyzeti, munkaügyi és fenntarthatósági; a pénzügyi, jogi és IT; az autonóm közlekedési és a gumifejlesztési. A szakértők javaslatai között szerepel egy holding létrehozása, az egyes részlegek eladása vagy a nagyobb szabadság biztosítása a szervezeti egységeknek. A Continental akár a Delphi és az Autoliv példáját is követheti, amelyek egyszerűsítették a meglévő cégstruktúrájukat.
Wolfgang Schäfer, a konszern pénzügyi vezetője kiemelte, hogy a következő fél évben meg akarják vizsgálni a vállalat lehetséges új struktúráját. Megerősítette, hogy korai elemzési szakaszban vannak és különböző lehetőségeket gondolnak végig azért, hogy a szervezetüket még rugalmasabbá tegyék és az még jobban megfeleljen az autóipar jövőbeli kihívásainak.
A Continental nem akar időt veszíteni, ezért Schäfer tájékoztatása alapján már tárgyalásokat folytat bankokkal és más fontos csoportokkal. A Reuters bennfentesektől úgy értesült, hogy a társaság menedzsmentje a tanácsadókkal együtt számos lehetséges forgatókönyvet modellezett le. Azt még egyelőre nem lehet tudni, hogy mindebből mi valósulhat majd meg.
Az autóipart jelenleg számos téma foglalkoztatja, például az elektromobilitás, az autonóm közlekedés és a hálózatba kötöttség. Ezekre a dolgokra másképp kell felkészülniük a beszállítóknak és a gyártóknak. A beszállítók kiadásai növekednek, ráadásul a gyártók a költségmegtakarítási és -hatékonysági programok korszakában sokkal keményebben tárgyalnak a partnereikkel. Az olyan ágazati óriások, mint a Bosch, a ZF vagy a Continental egy ideig kivonhatják magukat a piaci pozíciójuk és befolyásuk révén e folyamatok hatásai alól, de kérdés, hogy ezt meddig tehetik meg. Éppen ezért kell rugalmasnak és hatékonynak lenniük.
A Continental AG jelenleg négy részlegből áll, ezek a személyzeti, munkaügyi és fenntarthatósági; a pénzügyi, jogi és IT; az autonóm közlekedési és a gumifejlesztési. A szakértők javaslatai között szerepel egy holding létrehozása, az egyes részlegek eladása vagy a nagyobb szabadság biztosítása a szervezeti egységeknek. A Continental akár a Delphi és az Autoliv példáját is követheti, amelyek egyszerűsítették a meglévő cégstruktúrájukat.