Berta Sándor

2021-től engedélyezné a robotautókat London

Nagy-Britannia semmiképpen nem akar kimaradni a következő ipari forradalomból.

Philip Hammond brit pénzügyminiszter elmondta, hogyha a szigetország vezetni akarja a következő ipari forradalmat, akkor támogatnia kell a sofőr nélküli vezetést biztosító technológiákat. Éppen ezért 2021-től engedélyezni akarják az önállóan közlekedő gépkocsikat. Hogy ez megvalósulhasson, a brit kabinet komoly támogatásokat helyezett kilátásba: 75 millió fontot biztosítana a robotjárművekhez szükséges mesterséges intelligencia projektekre, 400 millió fontot az elektromos autók töltési pontjainak a kialakítására, 100 millió fontot a káros anyagokat ki nem bocsátó ,"tiszta" gépkocsik beszerzésének támogatására, 160 millió fontot a teljes országot lefedő 5G-hálózatok kiépítésére, 100 millió fontot 8000 teljesen képzett informatikai tanár munkába állítására, 76 millió fontot a digitális és konstrukciós képességek fejlesztésére, illetve a kormány és két szervezet (a TUC és a CBI) közötti kapcsolat erősítésére.

Hammond a héten mutatja be a terveit, a politikus akkor tartja majd meg a költségvetési beszédét a brit parlamentben. A Volvo a Drive Me global tesztprogramja keretében már tesztelte Londonban néhány önálló közlekedő XC90-es modelljét. Biztonsági okokból a járművekben még ott ültek a mérnökök is. A projektben jövőre már kereken 100 autó venne részt. Az XC90 2020-ban vagy 2021-ben kerülhet kereskedelmi forgalomba. Hasonló tesztet korábban a Nissan is végrehajtott a brit fővárosban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #10
    Mihez képest lineáris, vagy exponenciális? Ezek csak szavak.

    Ezek a kocsik egy bodobácsbogár intelligenciájával rendelkeznek ma, miközben egy emlős képességeivel kellenének, hogy bírjanak. Számítási képességet tekintve is több nagyságrendi a különbség, komplexitásban pedig kifejezhetetlen. Legalább is, ha azt akarjuk, hogy a labdát labdának és ne egy nagy kőnek kezelje, és esetleg felkészüljön a bunkó béemvés várható faszságaira is, (sávok között kóválygás, sávváltás/kanyarodás index nélkül, követési távolság be nem tartása stb.), sőt esetleg valami kis etikai készséggel is bírjon (gyerekes anya, vs macsó boyrészer).
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2017.12.01. 10:06:23
  • Nagydög #9
    Amit figyelmen kivul hagysz, vagy inkabb feltetelezel, az a linearis fejlodes. Pedig eleddig ugy nez ki, a fejlodes ezugyben inkabb exponencialis.
  • NEXUS6 #8
    Nyilván csak 5-6 év kell neki, hiszen már úgy vezet, mint a legbénább sofőrök!
  • duke #7
    Egy nagy turot kell 50-100 ev. 5-6 ev es kesz a mindenhol korlatozas nelkul hasznalhato robotjarmu.
  • ClassicR #6
    Biztos, hogy könnyebben megbirkózik vele, mint az emberi sofőrök.
  • Ender Wiggin #5
    Ja, a röhejesen apró utcákban, a sokszor körülményes forgalmi renddel majd biztos megbirkozók az önvezető. Még úgy is necces, ha kizárólag a mesterséges ostobaság vezet, de vegyes forgalomban király lesz...
  • M2 #4
    Te még nem Londonban mosogatsz tanácsadol?
  • tom_pika #3
    Szerencsére itt vagy nekünk te, aki mindent tud és mindent helyre tesz.
  • fonak #2
    Ha annyit nem is, ez természetesen hurráoptimista hülyeség, azt hiszik, csak önteni kell a pénzt, és varázsütésre meglesz a megfelelő szintű önvezető autó 3 év alatt. Merthogy most még nincs... Pont mint a szélkerekeket tömjénező sötétzöldek, akik HISZIK, hogy lesz gombokba kerülő csodaakku, ott van már a sarkon túl, számolhatunk vele előre.
  • M2 #1
    Ezek szerint a londoni döntéshozók nem olvasnak sg fórumot!? A mi zsenijeink már tudják, hogy legalább 50-100 évet kell még erre várni!