Berta Sándor
Izraeli biztonsági céget vehet a Continental
Az autóipari beszállító egy olyan startup iránt érdeklődik, amely a hackertámadások elleni védelemre specializálta magát.
A Reuters arról számolt be, hogy a Continental az Argus Cyber Security felvásárlásáról tárgyal és a vételár kereken 400 millió dollár lehet. Az Argus nem erősítette meg az egyeztetések tényét és nem is kommentálta a hírt, miként a Continental sem. Az izraeli vállalkozás egyik szóvivője csupán annyit mondott, hogy nem az első eset, amikor ilyen pletyka felmerül. A dolog azért nem lenne meglepő, mert a két cég már egy ideje együttműködik, a a Continental leányvállalatának számító Elektrobit az izraeliekkel közösen kínál egy technológiát a mobil szoftverfrissítésekhez.
A döntés hátterében alighanem az állhat, hogy az autók nem csupán egyre kényelmesebbek és biztonságosabbak, de ezáltal egyre inkább célpontokká is válnak. A 2013-ban az izraeli fegyveres erők korábbi tagjai által alapított társaság a lehetséges veszélyeket akarja kivédeni. A Continental számára hasznos lenne az Argus tudása és tapasztalata, hiszen többek között telematikai ellenőrzőrendszereket kínál, amelyek lehetővé teszik az adatok továbbítását és a kommunikáció biztosítását az olyan megoldások között, mint a webes panelek és a mobilalkalmazások. Az Argus eddig 30 millió dollárt szerzett különböző befektetőktől. Két évvel ezelőtt 26 millió dollárt kapott a Magna Internationaltől, az Allianztól, az SBI Grouptól és a Magma, illetve a Vertex izraeli kockázatitőke-alapoktól.
A Continental tavaly több megoldást is kifejlesztett, többek között a hozzáféréseket biztosító és motorindító Passive Start and Entry (PASE) nevű rendszert ötvözte biometriai elemekkel. Így nem elegendő a slusszkulcs használata, a gépkocsi csak azután indul el, ha az illető azonosította magát a biometriai jellemzői, elsősorban az ujjlenyomata segítségével. Ezáltal jelentős mértékben növelhető a biztonság és megakadályozható a járművek ellopása. Az autóipari beszállító szeptemberben szoftverfejlesztő központot nyitott Budapesten. A társaság forgalma 2016-ban elérte a 40,5 milliárd eurót és több mint 230 000 alkalmazottja van 56 országban. Magyarországon hat gyárral, egy gumiabroncs logisztikai és kereskedelmi központtal van jelen, s a bérelt munkaerővel együtt mintegy nyolcezer munkavállalót foglalkoztat.
A Reuters arról számolt be, hogy a Continental az Argus Cyber Security felvásárlásáról tárgyal és a vételár kereken 400 millió dollár lehet. Az Argus nem erősítette meg az egyeztetések tényét és nem is kommentálta a hírt, miként a Continental sem. Az izraeli vállalkozás egyik szóvivője csupán annyit mondott, hogy nem az első eset, amikor ilyen pletyka felmerül. A dolog azért nem lenne meglepő, mert a két cég már egy ideje együttműködik, a a Continental leányvállalatának számító Elektrobit az izraeliekkel közösen kínál egy technológiát a mobil szoftverfrissítésekhez.
A döntés hátterében alighanem az állhat, hogy az autók nem csupán egyre kényelmesebbek és biztonságosabbak, de ezáltal egyre inkább célpontokká is válnak. A 2013-ban az izraeli fegyveres erők korábbi tagjai által alapított társaság a lehetséges veszélyeket akarja kivédeni. A Continental számára hasznos lenne az Argus tudása és tapasztalata, hiszen többek között telematikai ellenőrzőrendszereket kínál, amelyek lehetővé teszik az adatok továbbítását és a kommunikáció biztosítását az olyan megoldások között, mint a webes panelek és a mobilalkalmazások. Az Argus eddig 30 millió dollárt szerzett különböző befektetőktől. Két évvel ezelőtt 26 millió dollárt kapott a Magna Internationaltől, az Allianztól, az SBI Grouptól és a Magma, illetve a Vertex izraeli kockázatitőke-alapoktól.
A Continental tavaly több megoldást is kifejlesztett, többek között a hozzáféréseket biztosító és motorindító Passive Start and Entry (PASE) nevű rendszert ötvözte biometriai elemekkel. Így nem elegendő a slusszkulcs használata, a gépkocsi csak azután indul el, ha az illető azonosította magát a biometriai jellemzői, elsősorban az ujjlenyomata segítségével. Ezáltal jelentős mértékben növelhető a biztonság és megakadályozható a járművek ellopása. Az autóipari beszállító szeptemberben szoftverfejlesztő központot nyitott Budapesten. A társaság forgalma 2016-ban elérte a 40,5 milliárd eurót és több mint 230 000 alkalmazottja van 56 országban. Magyarországon hat gyárral, egy gumiabroncs logisztikai és kereskedelmi központtal van jelen, s a bérelt munkaerővel együtt mintegy nyolcezer munkavállalót foglalkoztat.