Berta Sándor

Masszívan veszteséges az Uber

A közösségi utazásmegosztó tavaly négymilliárd utat teljesített. Kérdéses, hogy mit hoz számára a 2018-as esztendő.

Az Uber jelenleg 78 ország 600 városában érhető el. Barney Harford, az Uber új ügyvezető igazgatója szeretné a szolgáltatás működését hatékonyabbá tenni. A cég a tavalyi esztendő második negyedévében 1,06 milliárd dollár, míg a harmadik negyedévében 1,46 milliárd dollár veszteséget könyvelhetett el. A veszteségek jelentős része a promócióknak, illetve az utasoknak adott kedvezményeknek köszönhető. Az új menedzser változtatni akar ezen a rendszeren és 2019 végéig tőzsdére vinné az Ubert. A hosszú ideig a világ legértékesebb startupjának számító vállalat komoly válságban van. Harford ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy "selejtmentes kultúrát" akar megteremteni, s ő leginkább a működési hatékonyságra és a fegyelemre összpontosít.

Az új ügyvezető korábban az Orbitz vezérigazgatója volt. A feladatai között szerepel a veszteségek és a költségek csökkentése, az utóbbiban segíthet az is, hogy hatékonyabbá teszik az ügyfélszolgálatot. Úgy vélte, hogy a következő 12 hónapban látható lesz, hogy milyen irányba akarnak haladni. A változások között lesz, hogy a marketing célokra fordított dollárokat az eddiginél intelligensebben használják fel. Az Uber tavaly naponta 15 millió utat bonyolított és 3 millió aktív vezetővel rendelkezett. Aktívnak az a sofőr minősül, aki havonta legalább négy vagy több utat teljesít.

Travis Kalanick, a közösségi utazásmegosztó vezetője tavaly júniusban lett vállalhatatlan, a hivatalos indoklás szerint személyes okokból vonult a háttérbe. Majd december elején kiderült, hogy a cég egy 20 éves hackernek fizetett 100 000 dollárt azért, hogy ne derüljön ki egy adatlopási ügy. Később pedig ismertté vált, hogy a vállalat mindent bevetett a piacszerzés érdekében, külön osztályok foglalkoztak az illegális ügyletekkel, például az ipari kémkedéssel, a titkos információk ellopásával, a hivatalnokok megvesztegetésével, s az illegális ellenőrzési intézkedéseket megtervezésével és végrehajtásával. S, ha mindez nem lett volna elég, az Európai Unió Bírósága kimondta, hogy az Uber nem technológiai, hanem közlekedési cég és a tagállamok szabályozhatják, s ha akarják, akár be is tilthatják a működését. A társaság 2017 novemberében bejelentette, hogy 24 000 Volvót vesz. A svéd gyártó 2019 és 2021 között fogja leszállítani a gépkocsikat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sequoyah #13
    Azok a minosegi es biztonsagi eloirasok a hagyomanyos Taxikra irodtak, es total ertelmetlenek az Uber vonatkozasaban. A Uber mar onmagaban magasabb minosegunek es biztonsagosabbnak bizonyult, foleg hogy sajat biztositasi szolgaltatasa is van mindenre.
    Szoval sok esetben a betiltas a taxisok lobbijanak koszonheto, amivel csak visszatartjak a fejlodest, es az utasok veszitenek.
    Az adozas mar mas kerdes...

    De mindket esetben a kormanyok egyuttmukodesere lenne szukseg, az allampolgarok, es nem a taxisok erdekeit kepviselve. Ez esetben mukodhetne normalisan a dolog.
  • ostoros #12
    Veszteséges? Vagy inkább adócsaló?
  • fonak #11
    Az Uber nem autómegosztás (vannak netes autómegosztási szolgáltatások, mint a telekocsi stb.), hanem gyakorlatilag ugyanaz, mint a taxi, csak nem kell hozzá taxiként levizsgáztatott autó, se taxis vizsgát tett sofőr (sok országban komoly dolog egy taxiengedély megszerzése).
  • sempronius18 #10
    Jó is lehet mikor azt 40 embert aki a déli buszon ül az 1 déli busz helyett azonos időben nagyvonalúan is számolva 10 Uber autó viszi el, de mivel gondolom te sem szeretsz hátul 2 ember között szorongani jó az 10 helyett 13-15 járműnek is...

    Egyébként melyik az a város amire hivatkozol?
  • A1274815 #9
    " Van olyan város az USA-ban, ahol felszámolták a tömegközlekedést és helyette már 100% Uber van, azonos pénzből."

    Gratulálok! "Éljen" a környezet védelem.
  • gosub #8
    +1 kvp
    Az Uber működése egyszerű adó és járulék elkerülés, minőségi és biztonsági előírások kikerülése. Így szeretném én is a vállalkozásom működtetni. Mivel a munkámat magánemberként applikáción keresztül megosztom ne vonatkozzanak rám a költséges eszköz és személyi kiadások, érintés, tűz, méregkezelés, élelmiszer biztonsági... és egyéb előírások költséges betartása. Én is szeretném magamat egy mégsem idejét múlt tevékenységként pozícionálni.
  • kvp #7
    Az uberrel csak annyi gond volt, hogy a legtobb orszagban nem tartottak be a torvenyeket. Erre sok helyrol kitiltottak oket. Ezek utan ertheto, hogy vesztesegesek. Az egeszre jott ra meg a halom botranyuk, mivel kiderult nem csak az adozasi es szemelyszallitasi torvenyeket nem tartjak be, hanem nagyjabol semmelyiket. Az a csoda hogy meg megvannak es van hely ahol mukodhetnek.
  • Sequoyah #6
    Egyetertek, de ez a tavoli* jovo, en pedig a jelenrol/kozeljovorol beszelek, mig az Uber most veszteseges.

    *tavoli = van meg par eve az Ubernek hogy nyeresegesse valjon elotte, de inkabb persze csk evek, mint evtizedek
  • molnibalage83 #5
    Lásd 4. kommentet. Ha önvezetőre áll át rendszer, akkor a rendelkezésre állása nő egy kocsinak és nincs sofőrbiztosítás és sofőr költsége.
  • molnibalage83 #4
    A szolgáltatás árának belövéséről van még szó. Van olyan város az USA-ban, ahol felszámolták a tömegközlekedést és helyette már 100% Uber van, azonos pénzből. Az önvezető autók ellőtti teszthelyszín lényegében, még emberi sofőrökkel. Ha lesz önvezető autó, akkor a sofőrök ára kiesik a rendszerből. A jenki fizetések és auto biztosítási díjakat nézve egy iszonyatosan komoly költségtényező.

    A car sharing egyes nagyvárosokban az USA-ban eléri a 15-20%-ot is utaskm-ben. Szóval nem, nem idejétmúlt. A kihalásból lényegében egy csettintés alatt lett megint ekkora arányú. Az üzleti modellje az, ami még nem stabil.