Berta Sándor
Kínai kutatók távolról törték fel a Tesla Model S-t
A biztonsági szakértők vezérelni tudták a gyártó egyes gépkocsijainak fontosabb funkcióit.
A Tencent konszernhez tartozó Keen Security Labs munkatársainak sikerült a Tesla különböző modelljeinek funkcióit a távolból, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül vezérelniük, sőt, vezetés közben még a fékeket is befolyásolták. A laboratórium az információk nyilvánosságra hozása előtt titokban jelentette az általa tapasztalt dolgokat és a felfedezett biztonsági réseket a Teslának, így a gyártó már elkészíthette és kiadhatta a biztonsági frissítését.
A megjelentetett videóban a szakemberek bemutatták, hogyan tudták feltörni a Tesla Model S-t anélkül, hogy közvetlen kapcsolatban lettek volna az autóval. Feltétel volt azonban, hogy a jármű csatlakozzon az internethez, például amikor keresi a következő elektromos töltőállomást. A sikeres feltörést több hónapos kísérletezés előzte meg, amikor azonban a kutatók sikerrel jártak, akkor képesek voltak rövid idő alatt betörni a Tesla Model S 75D rendszereibe.
A szakembereknek először az érintőképernyők felett sikerült megszerezniük az ellenőrzést, amely ezután már nem reagált a manuális adatbevitelekre. Ezt követően a vezeték nélküli kapcsolaton keresztül ki tudták nyitni a tetőablakot, használhatták a lámpákat, elállíthatták az üléseket és lezárhatták az ajtókat. Vezetés közben is képesek voltak bizonyos funkciókat vezérelni. Beindították például az ablaktörlőket, kinyitották a csomagtér ajtaját, majd telefonon arra kérték az irodában ülő egyik kollégájukat, hogy fékezze le a haladó gépkocsit. Ő ezt sikeresen meg is tette.
A Tesla megerősítette az információkat és közölte, hogy a biztonsági hiányosságokat az időközben kiadott frissítés megoldotta. A bemutatott probléma egyébként csak akkor jelentkezett, ha a böngésző éppen használatban volt és az autó kártevőt terjesztő WLAN-hotspot mellett haladt el.
A Tencent konszernhez tartozó Keen Security Labs munkatársainak sikerült a Tesla különböző modelljeinek funkcióit a távolból, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül vezérelniük, sőt, vezetés közben még a fékeket is befolyásolták. A laboratórium az információk nyilvánosságra hozása előtt titokban jelentette az általa tapasztalt dolgokat és a felfedezett biztonsági réseket a Teslának, így a gyártó már elkészíthette és kiadhatta a biztonsági frissítését.
A megjelentetett videóban a szakemberek bemutatták, hogyan tudták feltörni a Tesla Model S-t anélkül, hogy közvetlen kapcsolatban lettek volna az autóval. Feltétel volt azonban, hogy a jármű csatlakozzon az internethez, például amikor keresi a következő elektromos töltőállomást. A sikeres feltörést több hónapos kísérletezés előzte meg, amikor azonban a kutatók sikerrel jártak, akkor képesek voltak rövid idő alatt betörni a Tesla Model S 75D rendszereibe.
A szakembereknek először az érintőképernyők felett sikerült megszerezniük az ellenőrzést, amely ezután már nem reagált a manuális adatbevitelekre. Ezt követően a vezeték nélküli kapcsolaton keresztül ki tudták nyitni a tetőablakot, használhatták a lámpákat, elállíthatták az üléseket és lezárhatták az ajtókat. Vezetés közben is képesek voltak bizonyos funkciókat vezérelni. Beindították például az ablaktörlőket, kinyitották a csomagtér ajtaját, majd telefonon arra kérték az irodában ülő egyik kollégájukat, hogy fékezze le a haladó gépkocsit. Ő ezt sikeresen meg is tette.
A Tesla megerősítette az információkat és közölte, hogy a biztonsági hiányosságokat az időközben kiadott frissítés megoldotta. A bemutatott probléma egyébként csak akkor jelentkezett, ha a böngésző éppen használatban volt és az autó kártevőt terjesztő WLAN-hotspot mellett haladt el.