Berta Sándor
Hálózatba kötött kamionokkal Stuttgartból Rotterdamba
Újabb út során tesztelte a vezető nélküli rendszerét a Daimler.
A Daimler Trucks három, egymással összekötött és önállóan közlekedő Mercedes-Benz Actros teherautót indított el Stuttgartból Rotterdamba. A járművek két nap alatt teszik meg a távolságot. Az útra a European Truck Platooning Challenge keretében kerül sor. Az európai haszongépjármű-gyártók a holland kormánnyal közösen akarják bebizonyítani, hogy komoly lehetőségek vannak a kamionok közös közlekedtetésében.
A Daimler rövid időn belül másodszor tesztelheti a hálózatba kötött teherautóit, hiszen március végén az A52-es német autópályán szemléltette a rendszerben rejlő lehetőségeket. Akkor a teszt során három vezeték nélküli kapcsolaton keresztül összekötött, önállóan közlekedő jármű haladt egymás mögött. Az együttműködésnek köszönhetően a fogyasztást 7, míg a szükséges haladási felületet közel 50 százalékkal lehetett csökkenteni. Dr. Wolfgang Bernhard, a társaság kamionokért és buszokért felelős vezetője közölte, hogy a konvojban haladás az egyik kiváló példája annak, hogy milyen mértékben lehet növelni az áruszállítás teljesítményét és hatékonyságát.
A Daimler intelligens kamionjaiban van potenciál arra, hogy a következő években még hatékonyabb és biztonságosabb lehessen az áruszállítás. Ehhez a kulcs a tehergépkocsik összekötése más teherautókkal és logisztikai szereplőkkel. A hálózatba kötött kamionoknál 50 méter helyett csak 15 méter a követési távolság, ezáltal jelentős mértékben csökken a légellenállás és egyúttal a fogyasztás. A három tehergépkocsi teljes hossza így csupán 150 méter helyett 80 méter, míg a reakcióidő 1,4 másodperc helyett 0,1 másodperc.
A Daimler Trucks három, egymással összekötött és önállóan közlekedő Mercedes-Benz Actros teherautót indított el Stuttgartból Rotterdamba. A járművek két nap alatt teszik meg a távolságot. Az útra a European Truck Platooning Challenge keretében kerül sor. Az európai haszongépjármű-gyártók a holland kormánnyal közösen akarják bebizonyítani, hogy komoly lehetőségek vannak a kamionok közös közlekedtetésében.
A Daimler rövid időn belül másodszor tesztelheti a hálózatba kötött teherautóit, hiszen március végén az A52-es német autópályán szemléltette a rendszerben rejlő lehetőségeket. Akkor a teszt során három vezeték nélküli kapcsolaton keresztül összekötött, önállóan közlekedő jármű haladt egymás mögött. Az együttműködésnek köszönhetően a fogyasztást 7, míg a szükséges haladási felületet közel 50 százalékkal lehetett csökkenteni. Dr. Wolfgang Bernhard, a társaság kamionokért és buszokért felelős vezetője közölte, hogy a konvojban haladás az egyik kiváló példája annak, hogy milyen mértékben lehet növelni az áruszállítás teljesítményét és hatékonyságát.
A Daimler intelligens kamionjaiban van potenciál arra, hogy a következő években még hatékonyabb és biztonságosabb lehessen az áruszállítás. Ehhez a kulcs a tehergépkocsik összekötése más teherautókkal és logisztikai szereplőkkel. A hálózatba kötött kamionoknál 50 méter helyett csak 15 méter a követési távolság, ezáltal jelentős mértékben csökken a légellenállás és egyúttal a fogyasztás. A három tehergépkocsi teljes hossza így csupán 150 méter helyett 80 méter, míg a reakcióidő 1,4 másodperc helyett 0,1 másodperc.