22
  • M2 #22
    Látom te nagyon értesz ehhez a szállítmányozás témához! És sok sűrű birkaspermát vittél már házhoz ráérősen? :-)
  • NEXUS6
    #21
    Az esetek többségében viszont nem híg birkaspermát szállítanak, tehát van idő. Különben is az énapum az erősebb, szal ne vitikozz, mert pofánleszelb@xva!
    XD
  • M2 #20
    A vonatra fel is kell állni, meg le is kell állni róla. Közben megvárni amíg egy egész szerelvény összegyűlik és elvégzi mindezeket. Van amikor erre egyszerűen nincs idő.
  • M2 #19
    Az a 40 tonna a kerekeket is nyomja ám, mégpedig lefelé, neki a gumit a betonnak -> nagyobb súrlódási erő, azonos lassulás. Így esik ki a tömeg az egyenletből. Meglepődnél, egy modern kamion milyen rövid fékutakon tud megállni, tömegtől függetlenül.
  • M2 #18
    Sajnos ez a fizika oktatásunk csődje: egy ilyen egyszerű modelt is magyarázni kell embereknek, mint együtt lassuló testek, meg a súrlódás és tömeg... :-(
  • M2 #17
    Alapvető hiányosságok vannak a tudásodban, például a nagyobb tömeg nem jelent hosszabb fékutat, ez óriási (és amatőr) tévedés. De még mindig jobb ha itt hallasz róla először, mint ha egy kamion mögött tapasztalod élesben.
  • gforce9
    #16
    Akkor mégegyszer, mert úgy látom nem tiszta az alapkérdés sem. Mitől kellene a kamionnak megállnia olyan hamar? Az elé besorolt autó nem 0 Km/órával megy. Nem kell megállnia a kamionnak, hiszen az előtte haladó sem áll. Maximum lassítani kell és a követési távolságot újra beállítani. Ismételten kérdem, fejtsd már ki, hogy miért is gond ez? Mert úgy látom az alapkérdés se tiszta.
  • NEXUS6
    #15
    Momentán Stuttgart Rotterdam utvonalon 2 átszálással végig lehet menni vonattal is 5-6 óra alatt.
    Szal van vonat. Szar a teszt.

    A legtöbb autópályával párhuzamosan szintén van vomat. A nagy távolságú, adott országot átszelő szállítás nem vonatra rakása merő balfaszság. A költségeket és a baleseti kockázatot növelő tényező, akár humán sufőrrel, akár annélkül, egyszerűen mert ott egy böhöm kamilyon a pályán, aminek semmi keresnivalója ott.

    Ha emberi hiba, söfőr bealvás, szabálytalan előzés kiesik, akkor ott a kerék eldurranás, ami szintén nem veszélytelen mutatvány, meg más veszélyes műszaki meghibásodás.
  • Macropus Rufus
    #14
    "Es nem, senkinek sem jutott eszebe, hogy a fekut osszefugg a tommeggel"
    meg még sok mással is... tudod, mi lesz akkor amikor pl. 5-6tonna folyadék meglódul a tartályban? Úgy meglöki előre a vontatót, hogy az már nem 16m lesz. Szállítmányozó cégnél vagyok. Láttam már sok érdekes dolgot. Hidd el: 16m nagyon kevés mindenhez ilyen tömeg és sebesség mellett.

  • Macropus Rufus
    #13
    0,1sec az az idő amíg a szenzorokból jövő jelet a gép értelmezi és reagál. Ekkor aktiválja a féket. 40tonna 85km/h sebességgel nem pici
    mozgási energiával bír. Nem lehet megállítani 16m alatt. Egyátlagos személyautó 50km/h-ról kb.13m alatt áll meg nullára. 90-ról meg 41.
    40tonna nem áll meg 16m-n belül. Tehát csak akkor fognak egyszerre megállni amennyiben mindegyik kamion pontosan azonos paraméterekkel rendelkezik (tömeg, fék rendszer stb... nem mellékesen az áru milyensége is számít. Egy félig feltöltött folyékony árut szállító kamion nem egészen úgy viselkedik mint egy darab árut szállító.) ellenkező esetben telibe verik egymást. 16m meg már nagyon kevés a korrigáláshoz.

  • gforce9
    #12
    "És nem az, hogy meg is áll a vas. Úgy telibe veri az előtte menőt mint a szél."

    Miért is? Fejtsd már ki. Besorol az autó közéjük és az autó 0 idő alatt állóra fékez? Vagy mégis ezt hogyan képzeled?
  • Nagydög
    #11
    A hetszentsegit mar! Nezzetek meg azt a szajbavert videot! Igen belekalkulatak. A videon is megmutatak, mi tortenik, ha besorol kozejuk valaki. Es nem, senkinek sem jutott eszebe, hogy a fekut osszefugg a tommeggel.
    Btw: Egyaltalan arra gondoltak, mi van, ha az ut kanyarodik?
  • Macropus Rufus
    #10
    "Egyreszt a megoldas celja pont az, hogy ne lehessen beekelodni a kamionok kozze, mivel csak igy tudnak konvojban haladni. "

    a KRESZ nem ezt írja elő. Ha lakott területen mennek át így akkor:
    27. § Követési távolság
    (2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

    Ezt szted belekalkulálták a programozók? Esetleg amit mér lejjebb is említettek: fék út. 40tonna vas 80-ról nem fog megállni 16m alatt. Hiába 0.1sec a reakció idő. Ez csak az a reakció idő amíg a fék működésbe lép. És nem az, hogy meg is áll a vas. Úgy telibe veri az előtte menőt mint a szél.

    "A vonat azert nem jo tobbnyire mert nincs mindenhova sin."
    ez részben jogos. Részben nem. A vonatra nem azért állnak fel, hogy a cél szájában tegyék ki az árút. Hanem azért, hogy az út 70-80%-át azon tegyék meg.
    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2016.04.06. 15:12:43
  • Nagydög
    #9
    Viszont mivel ezt egyelore autopalyara szanjak, mert azert egyeb helyeken eleg sok zavaro tenyezo osszejohet, igy az elozesuk sem okoz akkora problemat.
    Eltekintve persze a nemeteknel gyakran elofordulo kamion eloz kamiont 0,3 km/h sebesseg kulonbseggel esetektol, amik egy ilyen konvojnal eleg sulyos perceket jelenthet.
  • Nagydög
    #8
    Abszolut jogos eszrevetel, elvegre honnan tudhatna egy ilyen gurulo elektronikai lerakat, hogy eppen mennyi a hozzavetoleges fektavolsaga, es hogyan vehetnek ezt figyelembe a vele halozatba kotott tobbiek.
    Btw.: 2:43-nal a videoban megnezheted a szinkronizalt veszfekezest.
    Es miert nem szeretnel az a besorolos auto lenni? Mert lathatoan a besorolas utan a besorolo autohoz igazodik a kovetesi tavolsag, vagy mert a mogotted halado egyszerre fog fekezni az elotted haladoval, nem 1-1,5 masodperccel kesobb?
    Lasd meg Archenemy: #3, hogy a karcosabb megjegyzeseket mellozzem.
  • kvp
    #7
    Egyreszt a megoldas celja pont az, hogy ne lehessen beekelodni a kamionok kozze, mivel csak igy tudnak konvojban haladni. Masreszt ha megis sikerul, akkor a csapat ket reszre esik es akkora kovetesi tavolsagra valt amekkora emberes autokhoz kell.

    A vonat azert nem jo tobbnyire mert nincs mindenhova sin. A roadtrain (1 vontato, sok utanfuto) pedig azert mert akkor nem lehet tobb forrasbol tobb celhoz szallitani. A fenti technologia igazi celja az ad hoc konvoj lenne amikor az eppen arra jaro idegen kamionok szervezodnek ossze, arra az idore amig egyfele mennek. Mellekhatasa hogy igy a konvojon beluli kis kovetesi tavolsag miatt tobb hely marad az autoknak az uton, viszont elozni csak egyben lehet oket.
  • NEXUS6
    #6
    Vasút?
  • Ender Wiggin #5
    Megnézném a három kamion szinkronizált vészfékezését (üresen egy vontató 85 km/h-ról a legmodernebb fékrendszerrel 16 méteren megáll, de telepakolt trélerrel lehet ez 5x ennyi is), másrész nem szeretnék az az autó lenni, ami besorol közéjük, mikor egy ilyen vészfékezéses incidens bekövetkezik...(és főleg érdekes lenne tudni, hogy egy beékelődő személyautó hogy zavarja össze a koordinációt).
  • torreadorz
    #4
    "Ki van zárva, hogy azok az emberek, akik napi nyolc órában ezzel foglalkoznak tizenöt éve, észrevennék azokat a triviális hibákat az elgondolásukban"

    Mondjuk volt már jópár ilyen a történelemben mindenféle változatos iparágban :)
  • Archenemy
    #3
    Ki van zárva, hogy azok az emberek, akik napi nyolc órában ezzel foglalkoznak tizenöt éve, észrevennék azokat a triviális hibákat az elgondolásukban, amiket egy tizenéves sg.hu kommentelő gyakorlatilag azonnal kiszúr.
    Ennyike. Ilyen jók vagyunk.
  • M2 #2
    Mielőtt jönnek az idióta hozzászólások és okoskodások: igen, a mérnökök arra már gondoltak és kész van/fejlesztés alatt...
  • M2 #1
    Pár év és a kamionsofőr csak kocsikísérőnek megy, hogy macerásabb helyeken átvegye a vezetést és felügyelje az átadás/átvételt.