Berta Sándor

Az új technológiák átrendezhetik az autópiacot

A felhasználók számára egyre fontosabb, hogy a közúti járművek milyen online funkciókkal rendelkeznek. Mindez befolyásolja az autóvásárlásokat is.

A McKinsey & Company a Connected Cars című tanulmányában rámutatott, hogy az internethozzáférések megjelenése alapvetően megváltoztatja a piaci erőviszonyokat. Az is megfigyelhető, hogy az új funkciók a felhasználók szokásaira, gondolkodására is kihatnak. A vásárlók 13 százalékának már nem kell olyan autó, amely nem rendelkezik interneteléréssel. Az új járművek költségeinek 24 százalékát az üzemi költségek, 14 százalékát a biztosítás díja, 6 százalékát a karbantartási és a javítási költségek, míg 4 százalékát a gépkocsik online kapcsolataival kapcsolatos kiadások teszik ki. A jövőben elsősorban ezek változhatnak, s a kapcsolódó eszközök és szolgáltatások piaca 2020-ig az ötszörösére nőhet. A piac jelenlegi értéke 30 milliárd euró, 2020-ra 170 milliárd euró lehet.

Detlev Mohr, a McKinsey európai tanácsadó részlegének vezetője kiemelte, hogy a járművek vásárlásakor a valós idejű karbantartási információk, a helyhez kötött ajánlások, a dinamikus dugó-előrejelzések vagy a zenei streamek elérhetősége egyre fontosabb szerepet játszanak. Az emberek 20 százaléka lecserélné a gépkocsiját, ha ezáltal jobb online ajánlathoz jutna. A hetente 20 óránál többet vezetők körében ez az arány ráadásul 40 százalék, míg Kínában sokkal nagyobb a váltási hajlandóság, mint Európában.

A megkérdezett vásárlók 23 százaléka nyilatkozott úgy, hogy követné például egy karbantartási vagy javítási alkalmazás ajánlásait. A vezetők 35 százaléka hajlandó lenne arra, hogy kiadja az adatait a biztosítótársaságoknak, ha ezért cserébe tíz százalékos kedvezményt kapna a biztosítási díjból. Ugyanakkor az is igaz, hogy sok autós nem akarna felárat fizetni a plusz online szolgáltatásokért.

Az autógyártók csak akkor őrizhetik meg az ellenőrzést a piac felett, ha három fő területen (ember-gép interfészek, valós idejű járműadatok, illetve földrajzi információk) az övék marad az irányítás. Burkhard Göschel professzor, a BMW egykori fejlesztési igazgatója márciusban azt nyilatkozta, hogy hamarosan elmehet az autógyártók kedve az IT-óriásokkal való együttműködéstől és nehéz helyzetbe kerülhetnek. A gyártók nem örülnek az IT-cégek megjelenésének és attól tartanak, hogy az Apple és a Google túl nagy befolyásra tesz szert a piacon. Éppen ezért nem mondanának le a gépkocsik feletti ellenőrzésről.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • barret #4
    A született lúzereket át lehet vágni evvel a szeméttel.
    DE amíg lehet normális autót venni,nincs gond.
  • Narxis #3
    Nem baj, azért majd kapod.
  • Kelta #2
    hát engem nem..pont nem érdekel semmilyen online [email protected] az autóban.....relatíve keveset fogyasszon, környezetbarát legyen, dinamikus, és biztonságos.....internet elérés, meg ilyen kereskedelmi adatbázis lenyúlások hidegen hagynak.
    nem kell.
  • matatom #1
    Üdvözöljük a kedves autógyártókat a XXI században.