SG.hu
Mindenki okos autóra vágyik
A globális fogyasztóktól származó adatok azt mutatják, hogy az okos jármű (csatlakoztatott jármű – connected car) funkciók jelentősen befolyásolják majd a jövőbeli vásárlásokat.
Az Ericsson és az AT&T Drive Studio közös tanulmányából kiderül, hogy az okos jármű funkciók és szolgáltatások várhatóan jelentősen befolyásolják majd az ügyfelek jövőbeni járművásárlási döntéseit. Az adatok olyan nemzetközi ügyfelektől származnak, akik a következő öt évben terveznek új autót vásárolni. A felmérést az Ipsos végezte 2014 júliusában és augusztusában.
"z adatokból világosan láthatók annak jelei, hogy az okos autó funkciók a jövőben fontos szolgáltatásnak számítanak majd az autóvásárlások során, – fogalmazott Arun Bhikshesvaran, az Ericsson marketingigazgatója. – A tanulmányból az is kiderül, hogy az átalakulás világméretű lesz, mely egy olyan világot eredményez, ahol a fogyasztók az összes piacon és az összes autómárka esetében elvárják e szolgáltatások meglétét. Most lépünk a csatlakoztatott jármű innovációk új korszakába, ezek rövidesen életünk összes aspektusát integrálják majd. Az Ericsson, az AT&T Drive Studióval együttműködésben, azon fáradozik, hogy felhőalapú csatlakoztatott jármű megoldást biztosítson, nemzetközi jelenlétünk pedig lehetővé teszi e szolgáltatások globális bevezetését.”
A tanulmány legfőbb megállapításai szerint a világszerte megkérdezett összes járművezető fele cserélné le jelenlegi autómárkáját egy hasonló kategóriájúra, ha lennének hozzá okos jármű szolgáltatások. A járművezetők 72%-a elhalasztaná a járművásárlást egy évvel, ha okos jármű szolgáltatásokkal rendelkező autót vásárolhatna kedvenc márkájától. A megkérdezett járművezetők közel kétharmada, miután hallott az okos jármű szolgáltatásokról, következő autója fontos jellemzőjeként tekinti rájuk. Az egyesült államokbeli járművezetők 67%-a jelezte, hogy nagy valószínűséggel vásárolna csatlakoztatási vagy Wi-Fi szolgáltatást, ha használhatná autójában.
Az ügyfelek tudatossága magas szintű az okos jármű szolgáltatásokat illetően: a szolgáltatások hat jellemzője 50%-ot meghaladó értékelést kapott: útközbeni műszaki segélyszolgálat (74%), navigáció és valós idejű forgalmi adatok (72%), távoli indítás (71%), valós idejű zeneátvitel (70%), felhasználásalapú biztosításkövetés (52%), wi-Fi hotspot (50%).
Az Ericsson és az AT&T Drive Studio közös tanulmányából kiderül, hogy az okos jármű funkciók és szolgáltatások várhatóan jelentősen befolyásolják majd az ügyfelek jövőbeni járművásárlási döntéseit. Az adatok olyan nemzetközi ügyfelektől származnak, akik a következő öt évben terveznek új autót vásárolni. A felmérést az Ipsos végezte 2014 júliusában és augusztusában.
"z adatokból világosan láthatók annak jelei, hogy az okos autó funkciók a jövőben fontos szolgáltatásnak számítanak majd az autóvásárlások során, – fogalmazott Arun Bhikshesvaran, az Ericsson marketingigazgatója. – A tanulmányból az is kiderül, hogy az átalakulás világméretű lesz, mely egy olyan világot eredményez, ahol a fogyasztók az összes piacon és az összes autómárka esetében elvárják e szolgáltatások meglétét. Most lépünk a csatlakoztatott jármű innovációk új korszakába, ezek rövidesen életünk összes aspektusát integrálják majd. Az Ericsson, az AT&T Drive Studióval együttműködésben, azon fáradozik, hogy felhőalapú csatlakoztatott jármű megoldást biztosítson, nemzetközi jelenlétünk pedig lehetővé teszi e szolgáltatások globális bevezetését.”
A tanulmány legfőbb megállapításai szerint a világszerte megkérdezett összes járművezető fele cserélné le jelenlegi autómárkáját egy hasonló kategóriájúra, ha lennének hozzá okos jármű szolgáltatások. A járművezetők 72%-a elhalasztaná a járművásárlást egy évvel, ha okos jármű szolgáltatásokkal rendelkező autót vásárolhatna kedvenc márkájától. A megkérdezett járművezetők közel kétharmada, miután hallott az okos jármű szolgáltatásokról, következő autója fontos jellemzőjeként tekinti rájuk. Az egyesült államokbeli járművezetők 67%-a jelezte, hogy nagy valószínűséggel vásárolna csatlakoztatási vagy Wi-Fi szolgáltatást, ha használhatná autójában.
Az ügyfelek tudatossága magas szintű az okos jármű szolgáltatásokat illetően: a szolgáltatások hat jellemzője 50%-ot meghaladó értékelést kapott: útközbeni műszaki segélyszolgálat (74%), navigáció és valós idejű forgalmi adatok (72%), távoli indítás (71%), valós idejű zeneátvitel (70%), felhasználásalapú biztosításkövetés (52%), wi-Fi hotspot (50%).