Berta Sándor

Egyre több autóba kerül LG képernyő

Az LG Display szeretne az autók piacán meghatározó lenni és ezt lassan sikerül is megvalósítania.

A gyártó több mint egy évtizede óta készít TFT LCD-képernyőket a gépkocsikhoz, s többek között olyan partnerei vannak, mint a Daimler-Benz, a Toyota, a Honda, a Hyundai, a KIA és a General Motors. A társaság tavaly kezdte kiszállítani a KIA K900 kijelzőit. Az NPD DisplaySearch piackutató cég adatai alapján az LG Display jelenleg a negyedik legnagyobb autóipari LCD-gyártó, a piaci részesedése 13 százalék. Megelőzi az Innolux, a Japan Display és a Sharp is, míg mögötte van az AU Optronics.

"Amennyiben az autópiac évente 5 százalékkal nő, akkor a járművekbe beszerelt képernyők piaca ezzel párhuzamosan 14 százalékkal növekszik. A tajvani gyártókénál jobb termékminőséggel és a japán vetélytársakénál jobb ellátási stabilitással gyorsan elérhetjük a kitűzött céljainkat. Az éves növekedésünk 30-40 százalékos lehet. A legfontosabb a tapasztalat és a termékminőség. Itt, ha egyetlen alkatrész is meghibásodik vagy rossz, azonnal ki kell vonni a forgalomból a járművet. 2003-ban léptünk be a piacra és mostanra gyűjtöttünk annyi tapasztalatot, hogy megcélozhatjuk a piacvezető pozíciót" - jelentette ki Jung-Sik Shin, az LG Display alelnöke.

A vállalat az idén 500 millió, 2016-ra 1 milliárd, míg 2018-ra már 20 milliárd dolláros bevételre akar szert tenni. Az elmúlt hónapokban számos alkalommal felhívták a szakemberek a figyelmet arra, hogy problémát jelentenek az autókba épített érintőképernyők. A Tesla S-nek például nagy méretű kijelzője van, ami túl sok figyelmet von el a vezetéstől. Az ADAC is egyetértett ezzel és azt kifogásolta, hogy e képernyők használatát nehéz megszokni. Más szakértők szerint biztonsági kockázatot jelentenek az autókban lévő érintőkijelzők.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!