Berta Sándor
Megmenekülhet a Philips
Egy új vállalati kultúra mentheti meg a holland konszernt. A cégnek jelentős mértékben csökkentenie kell a költségeit és nagyobb autonómiát kell biztosítania a regionális piacok számára.
Frans van Houten, a Philips vezérigazgatója nagyobb hangsúlyt helyezne az egyes régiókra és radikális takarékossági programot vezetne be, így mentené meg a társaságot a feldarabolástól. "Ahhoz, hogy innovációinkat jól értékesítsük regionálisabb céggé kell válnunk. Hagynunk kell, hogy a helyi csapataink azt tegyék, ami az adott piacnak a legjobb. Amennyiben túl lassúak vagyunk, akkor a piac által kínált esélyeket nem fogjuk tudni kihasználni. Ebben az esetben ugyanis a koreaiak elhalásszák előlünk a piacokat és ekkor a céet vagy valóban feldarabolhatják vagy bekebelezheti egy másik vállalat. Egy olyan társaságnak, amelyik hosszabb ideje gyenge teljesítményt nyújt, nem szabad csodálkoznia azon, ha felbukkannak olyan részvényesek vagy befektetők, akik azt mondják: mi többet is ki tudunk hozni valamiből, mint ti" - fejtette ki a cégvezető.
A Philips az audiokazetta, a videorekorder és a CD feltalálásával egykor a világ leginnovatívabb vállalatai közé tartozott. Az ezredforduló óta azonban kiszorult a legtöbb piacról: tavaly 23 milliárd euróra csökkent a forgalma, a cég számos részlegét és szabadalmát eladta. 2011-ben a Philips közel 1,3 milliárd eurós veszteséget halmozott fel.
Van Houten többek között úgy tenné ismét nyereségessé a konszernt, hogy alapjaiban változtatná meg a kiadási struktúrát. Az 51 éves menedzser bejelentette, hogy a következő két évben 800 millió eurót akar megtakarítani a járulékos költségeken, ennek az összegnek az egyik részét kutatás-fejlesztésre fordítaná. "A forgalmunk hét százalékáról lenne szó. Ez egy százalékkal több lenne a mostaninál" - közölte a vezérigazgató. A Philips feldarabolását elutasította és leszögezte: bőven vannak olyan dolgok, amelyek összetartják a céget.
A Philips tavaly októberben jelentette be, hogy a költségcsökkentési programja keretében megválik 4500 munkatársától válik. A társaság Székesfehérváron 230 dolgozót bocsát el. Ezután a Philips és a TPV TV-gyártó vegyes vállalatot hozott létre. Ez az üzlet már tavaly áprilisban ismertté vált.
Frans van Houten, a Philips vezérigazgatója nagyobb hangsúlyt helyezne az egyes régiókra és radikális takarékossági programot vezetne be, így mentené meg a társaságot a feldarabolástól. "Ahhoz, hogy innovációinkat jól értékesítsük regionálisabb céggé kell válnunk. Hagynunk kell, hogy a helyi csapataink azt tegyék, ami az adott piacnak a legjobb. Amennyiben túl lassúak vagyunk, akkor a piac által kínált esélyeket nem fogjuk tudni kihasználni. Ebben az esetben ugyanis a koreaiak elhalásszák előlünk a piacokat és ekkor a céet vagy valóban feldarabolhatják vagy bekebelezheti egy másik vállalat. Egy olyan társaságnak, amelyik hosszabb ideje gyenge teljesítményt nyújt, nem szabad csodálkoznia azon, ha felbukkannak olyan részvényesek vagy befektetők, akik azt mondják: mi többet is ki tudunk hozni valamiből, mint ti" - fejtette ki a cégvezető.
A Philips az audiokazetta, a videorekorder és a CD feltalálásával egykor a világ leginnovatívabb vállalatai közé tartozott. Az ezredforduló óta azonban kiszorult a legtöbb piacról: tavaly 23 milliárd euróra csökkent a forgalma, a cég számos részlegét és szabadalmát eladta. 2011-ben a Philips közel 1,3 milliárd eurós veszteséget halmozott fel.
Van Houten többek között úgy tenné ismét nyereségessé a konszernt, hogy alapjaiban változtatná meg a kiadási struktúrát. Az 51 éves menedzser bejelentette, hogy a következő két évben 800 millió eurót akar megtakarítani a járulékos költségeken, ennek az összegnek az egyik részét kutatás-fejlesztésre fordítaná. "A forgalmunk hét százalékáról lenne szó. Ez egy százalékkal több lenne a mostaninál" - közölte a vezérigazgató. A Philips feldarabolását elutasította és leszögezte: bőven vannak olyan dolgok, amelyek összetartják a céget.
A Philips tavaly októberben jelentette be, hogy a költségcsökkentési programja keretében megválik 4500 munkatársától válik. A társaság Székesfehérváron 230 dolgozót bocsát el. Ezután a Philips és a TPV TV-gyártó vegyes vállalatot hozott létre. Ez az üzlet már tavaly áprilisban ismertté vált.