Berta Sándor

Egy kínai cég készíti ezután a Philips tévéket

A holland elektronikai cég azért döntött televíziórészlege eladása mellett, mivel az sorozatos veszteségeket termelt. Az új céget a kínai TPV Technology vállalattal közösen hozzák létre.

Eladja 80 éves televíziógyártó üzletágának 70 százalékát a holland Royal Philips Electronics NV. A partnernek kiválasztott hongkongi TPV Technology kijelzők gyártásával foglalkozik. A Philips a közleményében a döntést azzal indokolta, hogy televíziórészlege folyamatosan veszteséges volt és ennek köszönhető az is, hogy az egész társaság nyeresége az idei esztendő első negyedévében 138 millió euróra csökkent. Ez 63 millió euróval kevesebb a tavalyi esztendő hasonló időszakában regisztrált összegnél. Ezzel párhuzamosan azonban a forgalom hat százalékkal nőtt és így elérte az 5,3 milliárd eurót.

A kínai cég átveszi a divízió 3600 alkalmazottját és Európában Philips márkanév alatt fogja tovább forgalmazni a televíziókat. A TPV régi partnere a Philipsnek, 2004-ben a számítógép-képernyők gyártását végző divíziót vette meg a holland vállalattól 358 millió dollárért.


Az új társaságban a Philips tulajdonrésze 30 százalék lesz. Az együttműködés hosszú távra szól és stratégiai jelentőségű. A cél a folytonosság biztosítása, ez a vásárlók és a kereskedelmi partnerek érdeke is. Van Houten kiemelte, hogy a Philips márkanév a televíziókon mindenképpen megmarad, 2013-tól a társaság licencdíjat fizet a név használatáért, az első évben ez az összeg legalább 50 millió euró lesz. 2014-től a licecndíj összege a forgalom 2,2-3 százalékát teszi majd ki. A mostani megállapodás kitér arra is, hogy a Philips hat év múlva eladhatja a közös cégben birtokolt tulajdonrészét.

Frans van Houten, a holland vállalat vezetője azt várja az idei esztendőtől, hogy a Japánt sújtó katasztrófák komoly "ellenszelet" jelentenek majd, éppen ezért létrehoznak egy különleges munkacsoportot, aminek a feladata az alkatrész-ellátási és -beszerzési nehézségek kiküszöbölése lesz. A rosszabb eredmények miatt a gyártó komoly reményeket táplál az új közös céggel kapcsolatban. "Elsődleges feladat volt, hogy megoldást találjunk televíziórészlegünk működtetésére. Nagyon erősen hiszünk abban, hogy ennek a cégnek köszönhetően újra nyereséges lehet ez az üzletágunk és egyúttal lehetővé teszi, hogy erősebben összpontosíthassunk az egészségügyi termékekre" - hangsúlyozta a szakember.

A lépést elégedetten nyugtázták a Financial Timesnak nyilatkozó elemzők, mivel évek óta javasolják, hogy a Philips szabaduljon meg a veszteséget termelő részlegétől. A cég tévéi ugyan egykoron a világ legjobbjai voltak, ám az elmúlt években nem bírták az árversenyt a dél-koreai és japán konkurensekkel. A tévégyártás az elmúlt öt évben folyamatosan veszteséges volt, ezért a vállalat április 1-jén hivatalba lépett új vezérigazgatója, Frans van Houten nem habozott megválni tőle.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mad mind #22
    A philips TV-k sokkal drágábbak voltak, mint a távolkeleti gyártmányok. Tavaly amikor akartam új tévét venni, Philipset akartam, de az a méret amit kinéztem 500 ezer volt egy ugyanolyan tudású Toshiba, meg 250. Na ez a nem mindegy.
  • Sir Ny #21
    "mert ott kommunizmus van, azt csinálnak az emberekkel amit akarnak egy kis tőkéért, ez nem sárga, hanem vörös veszedelem."

    Diktatúra, tervgazdaság van, kommunizmus nincs. Az teljesen mást jelent ugyanis.
  • nyuny01 #20
    Szerintem nagyon is jó készülékeket gyártottak,gyártanak még most is!Csak a fene sem vesz annyi tv-t amennyi készült belőlük!Csak a Székesfehérvári gyárban mikor 3 műszak volt simán legyártottak 10000 darabot naponta és ez a minimum!És ez csak Székesfehérvár!

    "a bérek is magasak "
    Attól függ kinek a bérére gondolsz,azoknak biztos nem akik az összeszerelésen dolgoztak!
    Főleg úgy hogy az emberek 80%-a külsős! ;)
  • cateran #19
    Hmm a Devergo olasz-magyar,a saxoo magyar az ok,a retro is magyar ,de basszus..."Árban megegyezik a Gas, Diesel, és ehhez hasonló külföldi márkák termékeivel. Sokakat félrevezethet a termékeken gyakran előforduló "since 1964" felirat, ugyanis csupán 2001-től kezdték meg a márka bevezetését, „álkülföldiként”. Az 1964-es felirat az alapító születési évét jelzi"
    wiki...
  • szabi0 #18
    Ezzel az utolsó szórakoztató elektronikai cég is kidőlt a kontinensről.

    Már az is csoda számba ment, hogy a Japán cégek ellen talpon maradt mikor az amerikai szórakoztató elektronikai cégek elbuktak.

    De a Koreai-Kínai nyomást már nem bírták.

    A kimagasló dologról annyit, szerintem az ambilight nagyon jó dolog.
    Szintén nekik volt 21:9 arányú TV-jük kifejezetten mozis képarányhoz.

    Samsung most reklámozza hogy okos TV. klikk, ezt a philips már tudja egy ideje.
    Ráadásul nem egy butított csak pár oldal megnézésére alkalmas módban, hanem simán böngészni lehetett vele.

    Szóval voltak itt jó ötletek.

    Azonban ennek megvolt az ára amit viszont nem nagyon akart senki kifizetni.

    Üdv
    szabi
  • fecg21 #17
    Igazad van, csak a probléma ott kezdődik hogy a kínai termékekkel nem lehet versenyezni. Nem a minőség, hanem az olcsóságuk miatt. Majdnem minden cég a kínaiakkal gyártatja le a termékeit, ha nem így tennék akkor versenyképtelenek lennének a többi gyártóval szemben. A kevés munkahellyel kapcsolatban: (csak egy példa) Viszonylag elég sok magyar ruhamárka létezik.( saxo london ,devergo ,retro jeans, stb. stb) Vajon hol gyártják a termékeiket? Miért nem idehaza? Azért mert nem éri meg...nekik. De ez már annyira OFF...
  • zola2000 #16
    nem csak arról van szó, hanem arról hogyha valaki elé tennének két hasonló mittudomén telefont, az egyik 29ezer forint és mad in china a másik 33ezer és made in hungary (vagy germany az is legalább európa), akkor szerintem mindenki kapásból az olcsóbbat venné el, és ezért nincsenek errefelé kevés munkahely szerintem komoly piacvédő intézkedések kellenének kína felöl, mert ott kommunizmus van, azt csinálnak az emberekkel amit akarnak egy kis tőkéért, ez nem sárga, hanem vörös veszedelem.
  • fecg21 #15
    OFF hsz...előre is elnézést:Az is magyar terméknek számít amit az országban csak csomagolnak? Mert az is ugyanúgy 599-es vonalkódon fut. Magyar termékekből nemigen van választék...ebbe bele lehet kötni-bele is fogtok valószínűleg, de ez nagyjából fedi a valóságot. Van ugye a magyar baromfi védjegy, meg a magyar termék logóval ellátott magyar élelmiszerek. De ezek egyszerűen vagy nem kaphatóak széles körben, vagy annyira sz@r a reklámjuk hogy az ember nem is tud a létezésükről. Vagy az a helyzet hogy mindenhol kapható, jó a reklám és a termék minősége-de a magyar emberek többsége nem tudja megfizetni a némileg magasabb árat.
  • zola2000 #14
    remélem akik most így beszélnek azok a boltokban is igyekeznek magyar -vagy legalábbis európai- terméket venni! mégha 5-10%al többe is kerül...
  • fecg21 #13
    "...akarnak és tudnak is dolgozni."

    Ez a magyar emberekre szintúgy igaz. A fegyelemnek meg ehhez semmi köze, a kínai állam tele van tőkével, a gyártást meg fillérekből meg tudják oldani. Éhbérért dolgozó munkaerő van bőven. És mivel a jingxiang , és ehhez hasonló márkanevekkel az EU-ban nem lennének versenyképesek, ezért megveszik a Philips-et. Elsősorban nem a technológiát vették meg, hanem a márkanevet. A technológiájuk gyakorlatilag mindenhez megvan, a fogkefe gyártásától az atom bombáig bezárólag. És nem utolsó sorban önellátóak. De hát valamit valamiért, kellett nekünk kihasználni az olcsó kínai munkaerőt, később visszanyal a fagyi...ez biztos.