Berta Sándor
Túl vannak értékelve a 3D-s televíziók
"Az internet meghódítja a nappalikat." - ezt a mondatot már évek óta folyamatosan lehet hallani a szakemberektől. A Philips szerint a 3D őrület nemsokára lecseng majd, ők az IPTV-ben hisznek.
"Tény, hogy az internet megjelenésével a televízió, mint médium tartósan, hosszú távon meg fog változni. A 3D-s technológia ugyanakkor nem lesz meghatározó a piacon" - jelentette ki Christoph Puhl, a Philips menedzsere.
Nyugat-Európában már most több százezren ülnek netképes televízió előtt. A jelenleg eladott készülékek 25 százaléka már ilyen. A Philips célja, hogy ez a folyamat tovább gyorsuljon.
Puhl arra számít, hogy a 3D-s televíziók nem hódítják meg a piacot és belátható időn belül még nem lesznek különleges 3D-s televíziós csatornák vagy filmek sem. A különleges 3D-s szemüvegek a játékosok számára érdekesek lehetnek, azonban viselésük hosszú távon az átlagos felhasználók számára inkább fáradságos, mint szórakoztató. "Néha egy 3D-s filmet megnézni a családdal vonzó lehet, de ennél többről nem hiszem, hogy szó lesz. A legtöbb ember inkább továbbra is moziba fog járni, annak ellenére, hogy vannak, lesznek 3D-s filmek is" - hangsúlyozta Puhl.
A Philips csak részben hajlandó részt venni az új őrületben. Ennek köszönhető, hogy a társaság ősszel kiegészítőként kínálja majd a 3D-s funkciókat a 8000-es és 9000-es sorozatú készülékeihez. Mindez csupán azt jelenti, hogy a csomag tartalmazni fog egy Set-Top-Boxot és egy 3D-s szemüveget. A gyártó a 3D-s tv-k helyett inkább az IPTV-ket részesíti előnyben. A szolgáltatások között a netképes televíziók mellett megtalálhatók a video-on-demand ajánlatok is, valamint kiemelendő a NetTV, amely a világon egyedüliként a HTML formátum szórakoztató elektronikai eszközökre optimalizált változatát használja. Ez jelentős mértékben megkönnyíti a webes tartalmak televízióképernyőkön való megjelenítését.
"Ahelyett, hogy csak a nemzetközi sport- és időjárási oldalakat hívjuk be először tekinthetünk meg majd helyi tartalmakat, például regionális médiaportálokat is. Továbbá fontos az is, hogy a tartalmak megtekintésekor egyetlen gombnyomással elérhessük az ahhoz kapcsolódó háttérinformációkat. Elméletileg minden webes tartalom megjeleníthető a tévén, viszont a flash-elemekkel kapcsolatban vannak korlátozások" - közölte végül a szakértő.
"Tény, hogy az internet megjelenésével a televízió, mint médium tartósan, hosszú távon meg fog változni. A 3D-s technológia ugyanakkor nem lesz meghatározó a piacon" - jelentette ki Christoph Puhl, a Philips menedzsere.
Nyugat-Európában már most több százezren ülnek netképes televízió előtt. A jelenleg eladott készülékek 25 százaléka már ilyen. A Philips célja, hogy ez a folyamat tovább gyorsuljon.
Puhl arra számít, hogy a 3D-s televíziók nem hódítják meg a piacot és belátható időn belül még nem lesznek különleges 3D-s televíziós csatornák vagy filmek sem. A különleges 3D-s szemüvegek a játékosok számára érdekesek lehetnek, azonban viselésük hosszú távon az átlagos felhasználók számára inkább fáradságos, mint szórakoztató. "Néha egy 3D-s filmet megnézni a családdal vonzó lehet, de ennél többről nem hiszem, hogy szó lesz. A legtöbb ember inkább továbbra is moziba fog járni, annak ellenére, hogy vannak, lesznek 3D-s filmek is" - hangsúlyozta Puhl.
A Philips csak részben hajlandó részt venni az új őrületben. Ennek köszönhető, hogy a társaság ősszel kiegészítőként kínálja majd a 3D-s funkciókat a 8000-es és 9000-es sorozatú készülékeihez. Mindez csupán azt jelenti, hogy a csomag tartalmazni fog egy Set-Top-Boxot és egy 3D-s szemüveget. A gyártó a 3D-s tv-k helyett inkább az IPTV-ket részesíti előnyben. A szolgáltatások között a netképes televíziók mellett megtalálhatók a video-on-demand ajánlatok is, valamint kiemelendő a NetTV, amely a világon egyedüliként a HTML formátum szórakoztató elektronikai eszközökre optimalizált változatát használja. Ez jelentős mértékben megkönnyíti a webes tartalmak televízióképernyőkön való megjelenítését.
"Ahelyett, hogy csak a nemzetközi sport- és időjárási oldalakat hívjuk be először tekinthetünk meg majd helyi tartalmakat, például regionális médiaportálokat is. Továbbá fontos az is, hogy a tartalmak megtekintésekor egyetlen gombnyomással elérhessük az ahhoz kapcsolódó háttérinformációkat. Elméletileg minden webes tartalom megjeleníthető a tévén, viszont a flash-elemekkel kapcsolatban vannak korlátozások" - közölte végül a szakértő.