Napi Online
Óriási leépítés a Philipsnél
Csökkenő profitról számolt be a holland Royal Philips NV, Európa legnagyobb fogyasztói elektronikai gyártója, amely 4500 munkatársától válik meg költségcsökkentési programja keretében.
A nettó nyereség 74 millió euróra esett a harmadik negyedévben az egy évvel korábbi 524 millióról, igaz, így is meghaladta a Wall Street Journal 51,6 milliós elemzői konszenzusát. Az árbevétel 5,39 milliárd euróra csökkent 5,46 milliárdról, de a tavalyi adatba még beszámolták az eladósorban lévő tévégyártó üzletág forgalmát is. Enélkül hatszázalékos forgalomnövekedésről számolhatott volna be a Philips.
A tévégyártás értékesítését áprilisban jelentették be, ám a kiszemelt vevővel, a hongkongi TPV Technologyval lassan haladnak a tárgyalások. Az eredeti tervek szerint a két cég közös vállalkozásban folytatná a televíziók előállítását, a gyártásért a TPV felelne, a Philips márkanevét adná. A nehézségek miatt a holland vállalat vezetősége alternatív megoldásokon töri a fejét arra az esetre, ha kútba esne a súlyosan veszteséges divízió eladása.
A cég 800 millió eurót akar megspórolni költségcsökkentési programja keretében. Ennek része a 4500 ember elbocsátása, akik közül 1400 Hollandiában veszítheti el állását. A Philips növelte marketingbüdzséjét és többet költ termékfejlesztésre. Összesen 200 millió euróval emelték meg az éves beruházási keretet. Mindezek eredményeként 2013-ra 4−6 százalékkal kívánják bővíteni az árbevételt és 10−12 százalékkal az EBITA-eredményt.
A nettó nyereség 74 millió euróra esett a harmadik negyedévben az egy évvel korábbi 524 millióról, igaz, így is meghaladta a Wall Street Journal 51,6 milliós elemzői konszenzusát. Az árbevétel 5,39 milliárd euróra csökkent 5,46 milliárdról, de a tavalyi adatba még beszámolták az eladósorban lévő tévégyártó üzletág forgalmát is. Enélkül hatszázalékos forgalomnövekedésről számolhatott volna be a Philips.
A tévégyártás értékesítését áprilisban jelentették be, ám a kiszemelt vevővel, a hongkongi TPV Technologyval lassan haladnak a tárgyalások. Az eredeti tervek szerint a két cég közös vállalkozásban folytatná a televíziók előállítását, a gyártásért a TPV felelne, a Philips márkanevét adná. A nehézségek miatt a holland vállalat vezetősége alternatív megoldásokon töri a fejét arra az esetre, ha kútba esne a súlyosan veszteséges divízió eladása.
A cég 800 millió eurót akar megspórolni költségcsökkentési programja keretében. Ennek része a 4500 ember elbocsátása, akik közül 1400 Hollandiában veszítheti el állását. A Philips növelte marketingbüdzséjét és többet költ termékfejlesztésre. Összesen 200 millió euróval emelték meg az éves beruházási keretet. Mindezek eredményeként 2013-ra 4−6 százalékkal kívánják bővíteni az árbevételt és 10−12 százalékkal az EBITA-eredményt.