Ötvös Tibor
Nagyon rossz lett a FlatOut 3: Chaos & Destruction
Élénken él még emlékeimben a Psygnosis által megjelentetett és úttörőnek számító Destruction Derby első része, mely pazar töréstesztjével és remek hangulatával azonnali sikereket ért el.
A FlatOut sorozat első része is hasonló élményeket okozott bennem és épp ezért követtem folyamatos figyelemmel a további folytatásokat. A második epizód szintén jól sikerült és a harmadik rész konzolos verziója is pazar volt. Épp ezért szinte arculcsapásként ért a FlatOut 3: Chaos & Destruction PC-s verziójának igénytelensége. De kezdjük az elején.
A Chaos & Destructuion csúnya. Egy Need for Speed: The Run vagy akár egy Burnout: Legends mellett szinte nevetségesnek hatnak a megoldások, melyeket a fejlesztők alkalmaztak. Ráadásul rengeteg hiba is akad a programban. A legidegesítőbb a Respawn, azaz az Újraélesztés gyatra megoldása. Ha felborulunk vagy bármi más történik, akkor lehetőségünk van pár másodperces kieséssel visszatérni a pályára. Igen ám, csak hogy a program fele-fele arányban fordítva dob vissza a pályára vagy valami megkerülhetetlen tereptárgy elé dob minket.
A játékmenet ugyanakkor nagyon gyors. Sokkal gyorsabb, mint az eddigi részek bármelyike és így sokszor valóban csak a szerencsén múlik, hogy egy kanyart vagy bármi mást sikerrel letudjunk. A kezeléssel is akadnak gondok. A kontroller még úgy ahogy működik, de a billentyűzettel már nagyobb gondban leszünk.
A Mesterséges Intelligencia elég gyenge: nem foglalkozik semmivel, csak hajtanak át a tereptárgyakon meg mindenen, ami az útjukba akad. És ha valaki azt gondolja, hogy "semmi gond, majd multiban jókat nyomunk", az szintén csalódni fog. Személyes élményem: 16 multis versenyből csak 7 fejeződött be rendesen. A többiben vagy leállt a szerver, vagy ledobott pár játékost a gép - vagy csak simán eltűntek az autók.
A FlatOut sorozat legnagyobb erénye mindig is a különböző játékmódokban rejlett, hisze egyetlen más autós játékban sem lehetett kilőni a sofőrt az autóból. Így többek között dartsozhattunk, tekézhettünk és a magasugrást is kipróbálhattuk. Ezek a módok is visszatérnek, ám valahogy ezeket is sikerült elrontani.
A FlatOut 3: Chaos & Destruction óriási csalódás. A sorozat eddig méltó követője volt a Destruction Derbynek és konkurenciát jelentett a BurnOut szériának, ám ez a rész nagyon félresikerült. Mindenesetre az biztos, hogy a következő epizód jobb lesz, mert ennél csak jobbat lehet készíteni.
A FlatOut sorozat első része is hasonló élményeket okozott bennem és épp ezért követtem folyamatos figyelemmel a további folytatásokat. A második epizód szintén jól sikerült és a harmadik rész konzolos verziója is pazar volt. Épp ezért szinte arculcsapásként ért a FlatOut 3: Chaos & Destruction PC-s verziójának igénytelensége. De kezdjük az elején.
A Chaos & Destructuion csúnya. Egy Need for Speed: The Run vagy akár egy Burnout: Legends mellett szinte nevetségesnek hatnak a megoldások, melyeket a fejlesztők alkalmaztak. Ráadásul rengeteg hiba is akad a programban. A legidegesítőbb a Respawn, azaz az Újraélesztés gyatra megoldása. Ha felborulunk vagy bármi más történik, akkor lehetőségünk van pár másodperces kieséssel visszatérni a pályára. Igen ám, csak hogy a program fele-fele arányban fordítva dob vissza a pályára vagy valami megkerülhetetlen tereptárgy elé dob minket.
A játékmenet ugyanakkor nagyon gyors. Sokkal gyorsabb, mint az eddigi részek bármelyike és így sokszor valóban csak a szerencsén múlik, hogy egy kanyart vagy bármi mást sikerrel letudjunk. A kezeléssel is akadnak gondok. A kontroller még úgy ahogy működik, de a billentyűzettel már nagyobb gondban leszünk.
A Mesterséges Intelligencia elég gyenge: nem foglalkozik semmivel, csak hajtanak át a tereptárgyakon meg mindenen, ami az útjukba akad. És ha valaki azt gondolja, hogy "semmi gond, majd multiban jókat nyomunk", az szintén csalódni fog. Személyes élményem: 16 multis versenyből csak 7 fejeződött be rendesen. A többiben vagy leállt a szerver, vagy ledobott pár játékost a gép - vagy csak simán eltűntek az autók.
A FlatOut sorozat legnagyobb erénye mindig is a különböző játékmódokban rejlett, hisze egyetlen más autós játékban sem lehetett kilőni a sofőrt az autóból. Így többek között dartsozhattunk, tekézhettünk és a magasugrást is kipróbálhattuk. Ezek a módok is visszatérnek, ám valahogy ezeket is sikerült elrontani.
A FlatOut 3: Chaos & Destruction óriási csalódás. A sorozat eddig méltó követője volt a Destruction Derbynek és konkurenciát jelentett a BurnOut szériának, ám ez a rész nagyon félresikerült. Mindenesetre az biztos, hogy a következő epizód jobb lesz, mert ennél csak jobbat lehet készíteni.