Ötvös Tibor

Megjelent a Daytona USA HD

A HD-s korszak egyik előnye (és egyben hátránya is), hogy a kiadók és a fejlesztők nem hagyják nyugodni a klasszikus játékokat, hanem feldolgozva újra piacra dobják őket.

Természetesen jogosan vannak kiakadva sokan ezen feldolgozásoktól, mert nem minden esetben adnak pluszt az alap játék mellé. Ám előnye, hogy olcsók és a mai generációt is megismertetik olyan programokkal, mint az Oddworld, a Beyond Good & Evil vagy a Rayman. Most pedig a Daytona USA a soros, mely nem mellesleg a 90-es évek egyik legsikeresebb autós játéka volt.



A múlt héten megjelent a program, mely szinte egy az egyben az 1994-es klasszikust ülteti át a mai kor gépeire. A grafika természetesen nem veheti fel a versenyt az olyan, manapság megjelent versenyekkel, mint a Need for Speed széria vagy a Forza Motosport, ám a rajongók ismerős világba csöppennek, szinte minden pálya vagy autó komolyan emlékeztet minket a régi alkotásra - csak szebbek.

A játékkal együtt jár a nagy hátránya is: mindössze 3 pálya van benne, ám remélhetőleg a készítők majd újabbakkal egészítik ki. Visszatértek a megszokott és kedvelt játékmódok is, valamint lehetőséget kapunk multis játékra is, melyben egyszerre nyolcan versenyezhetünk. Itt már kapunk új játékmódokat is.

Ezek egyike a Survival, melyben a túlélés a feladatunk és minél tovább kell a pályán maradnunk. Meglepetésre van karaoke mód is, ahol a játék népszerű slágereit énekelhetjük fel. A Daytona USA egy kellemes meglepetés, mely mindössze 10 dollárért megvásárolható, így még azoknak is megéri, akiknek esetleg otthon van a '94-es verzió.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kisemlős #7
    így már némileg érthetőbb... köszönöm!
  • adam first #6
    Oké akkor elmondom. Anno legelőször ez a játék 1994-ben jelent meg a játéktermekben (sőt Japánban már 93 végén debütált) akkor formabontó és lélegzetelállító grafikával. 93-94 körül még kibaszott nagy újdonság volt a valós idejű 3D-s játék. 1993 környékén az otthonokban még csak a 14-15 colos monitorok voltak elterjedve, a 3D-s grafika vagy a 3D-s kártyák pedig még csak álomszintjén léteztek. A csúcs grafikát az Arcade játéktermi gépek és az otthoni konzolok jelentették. Szóval a lényeg a Sega volt ekkor tájt az úr a játéktermekben. Sorra egymás után gyártott minőségi siker címeket, amik mind a játékosok mind a kritikusok körében igazi áttörést jelentettek, egyszóval maradandó alkotások voltak. Aztán 1995-ben debütált a Sega otthoni konzolja a Sega Saturn, amire természetesen jött a Daytona USA otthoni átirata, csak hogy az otthoni verzió lényegesen eltért a játéktermitől, csúnyább grafika, képfrissítés, látótávolság hibák, Saturn-ra - jelentősen átalakított fizikával - adták ki stb. Ezt sajnos a Saturn nehéz programozhatóságának köszönhetjük mivel eredetileg 2D-s CD alapú játékgépnek tervezték, gyakorlatilag az utolsó pillanatban alakították át 3D-sre a gépet. Grafikailag és technikailag jóval erősebb volt az első PlayStation-nél, de akkoriban ez nem sok embert érdekelt. Mivel Saturn-ra nehéz volt a fejlesztés, 2db párhuzamos 32Bites processzor, négyszög-központú hardver (PS1, N64 háromszög-alapú hardverrel rendelkezett), valamint gyengébb minőségi CGI videók lejátszása. Szóval visszatérve hiába volt jobb a Sega gépe, ha egyszer nehezebb volt rá fejleszteni, még eleinte maguk a Sega programozók is megszenvedtek vele. Ezért volt a Daytona Saturn-on rosszabb, a Virtua Fighter 1 ezért adták ki 2X a gépen stb. Később persze megjelent PC-re is a játék, de a játéktermi verziónál lényegesen gyengébb volt.
    És azért örülünk ennek az újra kiadásnak, mert 1. mapnapság nagyon drága lenne egy jó állapotú Sega Saturn Daytona USA-val (igazi ritkaság számba megy) 2. Az EREDETI játéktermi verziót nehéz lenne beszerezni mivel csak játékgépekre jelent meg. Tehát újra élvezhetjük a játék hamisítatlan eredeti formáját épp úgy, mint amilyen a 94-es volt, valamint a játék könnyen beszerezhető és HD TV-ken is lejátszható. Mivel anno a Saturn változat 50Hz-es SD TV-kre volt optimizálva. Szóval mivel óriási különbség van az otthoni és a játéktermi verzió között azért örülünk neki. :))
  • kisemlős #5
    Soha nem fogom megérteni... ezek másolható adatok, mi a különbség az eredeti ésa másolat között? Ugyanazt az élményt kínálja.
    Ha a kezedbe veszel egy 1970-es évekbeli könyvet, és 8. kiadását 2004-ből, ugyan az a szöveg van a kezedben, ugyanazt tudod kiolvasni belőle... Egy több száz éves kodexnél persze más a helyzet, mert ot nem reprodukálható a pappír/tinta anyaga, a manufakturális technika. De egy 15 éves játéknál???
    És valami szösszenetet kidobnak érte 2300 Ft ért?! Röhej!!!
    Persze, nem vagyunk egyformák, Te bizonyára másképp gondolod! De nem tudom megérteni...
  • fergusonpapa #4
    +1
  • KG21 #3
    ez nem csak XBLA meg PS3? kerestem az irományban, de sehol nincs hogy mire jelent meg
  • adam first #2
    Csak, hogy tudd az ilyen elavult vackokat manapság szinte lehetetlen beszerezni. Sega Saturn konzolon a mai napig még használtan is 10 fontot érnek. :) Sőt van olyan játék amely használtan 400 fontnál kezdődik, de látom megint egy okostojással van dolgom. Ez a játék még azokból az időkből származik amikor még a SEGA név jelentett valamit. És Arcade játékaik a legjobbak voltak, sőt otthoni konzoljaikra is igazi klasszikusok születtek. Egyébként a cikkhez hozzátenném ez az első olyan kiadása a Daytona USA-nak amely 100%-ig meg egyezik az eredeti 94'-es játéktermi verzióval. Hiába régen sokkal jobb játékok készültek. :)
  • Zoliz #1
    10 dollár? :) Az sok 3 pályáért!
    Az ilyen elavult vackokat már a bolhapiacon sem kapni, bár jó volt a West End Udvarban játszani vele úgy 15 éve, mert nem volt más.