MTI
Hatvanmillió dollárba került a Gran Turismo 5 fejlesztése
Kazunori Jamaucsi, a Polyphony Digital japán fejlesztőcsapat vezetője szerint a játék méretét és kidolgozottságát figyelembe véve ez az összeg még csak nem is annyira számottevő.
Hatvanmillió dollárba került és öt évbe tellett a Sonynak a PlayStation 3-as autóverseny, a Gran Turismo 5 fejlesztése. A japán producer az amerikai Autoweek magazinnak adott interjújában elmondta, hogy a játékban megjelenő autókat gyártó cégek nem szálltak be sok pénzzel a fejlesztési költségekbe. A Polyphony Digital ugyan együttműködött ezekkel a gyártókkal, abba azonban nem ment bele, hogy külön díjazásért olyan autómodellek kerüljenek bele a játékba, amelyeket egyébként nem szándékoztak megjeleníteni.
A producer azt is megemlítette, hogy azért volt szükség ilyen hosszú fejlesztési ciklusra, mert nagyon sokat kellett dolgozniuk a játék PlayStation 3-as szoftveres motorján "A mi szemszögünkből nézve ez az öt év nem is olyan hosszú idő. A Gran Turismo 5 (GT5) fejlesztéséhez már nem használhattuk fel az előző rész, a GT4 kódját, hanem egy teljesen újat kellett kidolgozni. Nem vitás, hogy öt év kell egy ilyen kaliberű játék kifejlesztéséhez - nem véletlen, hogy a GT4-é is ennyi időt vett igénybe" - hangoztatta a japán producer. (Ebben egyébként téved, ugyanis a japán megjelenéseket figyelembe véve kevesebb, mint négy év telt el a Gran Turismo 3 és 4 kiadása között.)
Mindenesetre Kazunori megnyugtatta a sorozat rajongóit: a következő rész fejlesztése már nem fog ilyen sok időt igénybe venni, ugyanis a már meglévő fejlesztői szoftvert fogják felhasználni a GT6-hoz is. A GT5 videojáték márciusban kerül a boltokba Japánban, és csak később kezdik meg világméretű forgalmazását.
Hatvanmillió dollárba került és öt évbe tellett a Sonynak a PlayStation 3-as autóverseny, a Gran Turismo 5 fejlesztése. A japán producer az amerikai Autoweek magazinnak adott interjújában elmondta, hogy a játékban megjelenő autókat gyártó cégek nem szálltak be sok pénzzel a fejlesztési költségekbe. A Polyphony Digital ugyan együttműködött ezekkel a gyártókkal, abba azonban nem ment bele, hogy külön díjazásért olyan autómodellek kerüljenek bele a játékba, amelyeket egyébként nem szándékoztak megjeleníteni.
A producer azt is megemlítette, hogy azért volt szükség ilyen hosszú fejlesztési ciklusra, mert nagyon sokat kellett dolgozniuk a játék PlayStation 3-as szoftveres motorján "A mi szemszögünkből nézve ez az öt év nem is olyan hosszú idő. A Gran Turismo 5 (GT5) fejlesztéséhez már nem használhattuk fel az előző rész, a GT4 kódját, hanem egy teljesen újat kellett kidolgozni. Nem vitás, hogy öt év kell egy ilyen kaliberű játék kifejlesztéséhez - nem véletlen, hogy a GT4-é is ennyi időt vett igénybe" - hangoztatta a japán producer. (Ebben egyébként téved, ugyanis a japán megjelenéseket figyelembe véve kevesebb, mint négy év telt el a Gran Turismo 3 és 4 kiadása között.)
Mindenesetre Kazunori megnyugtatta a sorozat rajongóit: a következő rész fejlesztése már nem fog ilyen sok időt igénybe venni, ugyanis a már meglévő fejlesztői szoftvert fogják felhasználni a GT6-hoz is. A GT5 videojáték márciusban kerül a boltokba Japánban, és csak később kezdik meg világméretű forgalmazását.