Ötvös Tibor

Need for Speed World - Próbakör

A Need for Speed World bejelentésekor az egyszerű ember kissé meglepődött, hiszen alig pár hónappal előtte állították le a hasonló feladatokat ellátó Motor City szervereit és ami egyszer nem működött, az miért lenne sikeres másodszor.

Mindenesetre az Electronic Arts hozzáállása a játékosokhoz és a játékvilághoz eléggé megváltozott és ennek tükrében úgy döntöttek, hogy új alapokra helyezve készítik el az új online autóversenyüket. És a Need for Speed World bizony nagyon más lesz, mint a Motor City volt.



A játékot a múlt heti Game Developers Conference 2010-en mutatták be pár sajtósnak és az ő beszámolójukból szemezgetünk. A Need for Speed World fejlesztéséért az EA Black Box és az EA Singapore lesz a felelős és az eddig látottak alapján nagyon jó munkát végeztek.

Ha valaki játszott a Battlefield Heroeszal, az nagyjából tudja, hogy milyen rendszer szerint működik majd a World. Maga a játék teljesen ingyen tölthető majd le a honlapjáról, ám minden változtatásért vagy komolyabb cuccok megszerzéséért fizetnünk kell. Itt is ugyanez lesz a helyzet, ám az EA még nem árulta el, pontosan mennyit kell fizetni egy-egy extra elemért.

A Need for Speed World kifejezetten PC-re készült és épp ezért a bemutatón is az egér+billentyűzet kombinációval kellett vezetni. A végső változatban természetesen lesz gamepad és kormánytámogatás is. És természetesen beigazolódtak az első feltevések, mely szerint a World egy árkád autóverseny lesz és nem egy szimulátor.



Bejelentkezéskor a játék rögtön egy masszív világ közepébe dob be, amit szabadon felfedezhetünk. Ha versenyezni akarunk, csak megnyomunk egy gombot és minden átmenet nélkül egy versenyben találjuk magunkat - hét másik ellenféllel. Ha szeretnénk bizonyos feladatokat teljesíteni, csak behozzuk a világtérképet, megkeressük a megfelelő ikont, rákattintunk és már ott is vagyunk.

A versenyek közben - a megfelelő vezetési technika mellett - némi stratégiára is szükségünk lesz, hiszen különböző extrákat szerelhetünk a gépünkre (például nitró), melyek megfelelő bevetésével akár utolsókból elsők is lehetünk. Az interfész megtervezésénél az EA a minimalista megoldást keresi és épp ezért a legfontosabb tudnivalókon kívül más nem is zavarja a kilátásunkat.

A környezet megvalósítása félelmetesen szép, az autók pedig pont úgy néznek ki, mintha egy teljes árú, hagyományos Need for Speed játékból léptek volna át ide. A pályák ismerősnek hatnak majd, hiszen a rajongók által legjobban kedvelt Most Wanted és Carbon városokat egy az egyben átemelik a Worldbe és az EA régebbi részek ismertebb pályáit is tervezi beépíteni az ingyenes részbe.



Számos játékmód is visszaköszön a régebbi részekből. Itt lesz például a Pursuit, melyben nem csak az üldözött, hanem az üldöző szerepében is tetszeleghetünk, vagyis rendőrként is felléphetünk a World világába.

Garázsunkban számos fejlesztési lehetőségünk lesz, melyek közül sokért fizetni kell majd. Persze csak akkor, ha nincs türelmünk kivárni bizonyos időt, mert annak letelte után elméletileg minden ingyen elérhető lesz. Csak hogy aki fizet érte, az hamarabb felszerelheti és ezzel elég nagy előnyre tehet szert, gyorsabban fejlődik, több pénze lesz amiért megint vásárolhat és így tovább.


Az EA tervei szerint a végleges változatban 250 autó lesz elérhető, ám megjelenéskor "csak" 50-100 verda áll majd rendelkezésünkre. A bemutatott verzióban Mazdák, Dodgeok és Lamborghinik repesztettek az utakon és mindegyik pazarul festett. Ráadásul 3D-s verzió is lesz, melyről itt rántotta le a leplet az Electronic Arts.

A Need for Speed World a jelek szerint ezrek kedvence lesz, hiszen ki ne akarna egy teljesen ingyenes játékkal órákat vezetni, a barátai ellen versenyezni vagy csak úgy furikázni az ismerős városrészeken. Mindezt pazar grafikával és ismerős játékmódokkal. A Need for Speed World a nyáron jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Adr74 #43
    Hát ehhez akkor már nem tudok mit hozzáfűzni.Én még a sima 1.0-ás verzióval játszottam online.De ahogy kijött az 1.66A-s javítás egyből abbahagytam, mert mondom olyan idők voltak hogy az hihetetlen.Még a sima verziónál jókat játszottunk az interneten + jó aukciók is voltak.
  • n3whous3 #42
    Én figyeltem, hetekig volt 1-1 ember ugyanazzal az értékkel fent a millionaires challengen és nem törölték.
  • Adr74 #41
    Ja hogy úgy 1-2 is volt.Ilyenkor hol vannak a moderátorok és a "figyelők"? Tudtommal nagyon sok bant kaptak a játékosok.És figyelik, akinek nem reális az ideje azt bannolják...Nem tudom hogy bírnak akkor még játszani, főleg a feltört játékukkal.Na látod erről beszélek akkor már az Atari nem is foglalkozik ezek szerint a csalókkal -.-
  • n3whous3 #40
    "Ferrari Enzo-val hogy lehet 380 Km/h-val megtenni 200 Km-t kevesebb mint 20 perc alatt"

    ahogy 1 másodperc alatt is: csalással. Nem törlik sose már ezeket a statokat a rendszerből. Volt itt 1-2 sec is.
  • Adr74 #39
    Egyetértek mindkettőtökkel, az úttal kapcsolatban.Kell egyenes is és kanyar is bele.De hát ez már amióta világ a világ ez így van... A Test Drive Unlimited igazából lézeres letapogatással készült, a Need For Speed meg nem.Bele lehetne mindkettőbe kötni, de felesleges, mert mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai... Ha Test Drive-nál járunk akkor valahogy azt nem értettem soha, hogy a Ferrari Enzo-val hogy lehet 380 Km/h-val megtenni 200 Km-t kevesebb mint 20 perc alatt.Ott olyan 70-80%-ban az aszfalt, hogy gödrösek, így ide oda dobálnak.Tehát 380-al menni és megfogni egy olyan erős autót és úton tartani képtelenség.Így valószínűleg csaltak akik megtették annyi idő alatt.Én kipróbáltam billenytűzettel, gamepaddal és kormánnyal.Kormánnyal is szinte lehetetlen, mert úgy eldob a bukkanó, hogy beszállsz az erdőbe.Így értékes másodperceket veszítesz.Ami a végén az idődet nagyon befolyásolja.A Need For Speed Undergroundban meg azt bírtam amikor gyorsulás volt, és ugyan olyan autóm volt tuninggal egybekötve, de mégis elszáguldott mellettem úgy hogy csak néztem.Szerintem ez is csalás volt, mivel nem lehet olyan mértékben állítani a tuningot mint a Pro Street-ben.Ott egy 800 lóerős izomautót fel lehetett tornászni 1000 lóerősre és az már közelebb áll a valósághoz mint az Underground Online része :) Csalók akkor is voltak, vannak és lesznek is! Sajnos kár hogy nem kapnak egy szép bant, amivel elgondolkodnának ezeken!
  • Szefmester #38
    A tök egyenes utak azok a gyorsulási versenyek, de ha vannak kereszteződések akkor már is lesznek kanyarokra lehetőségek. ;) Gondolkozz mielőtt írsz valami hülyeséget.. Egy modern városban sok sok hosszú egyenes útszakasz van, de vannak kereszteződések kanyarok. Az eddig NFS részekben a városok úthálózata 90%ban ívekből volt, alig volt pár méternyi full egyenes rész..
  • n3whous3 #37
    nézd meg a test drive unlimitedet, aztán mondd azt, hogy egy valósághű (vagy esetében egy az egyben lemásolt) térkép mennyire is unalmas...
  • AbyssLord #36
    Nem akarok senkit se lehülyézni, pusztán egy észrevétel/feltevés: ha tök egyensek lennének az utak, akkor mi lenne a játéban a kihívás? Ki tudja tovább nyomni a gyorsítás gombot? Nem véleteln, hogy ilyenre készítették a pályákat. A tök egyenes utakat hihetetlen gyorsan megunnák az emberek. Semmi kihívás nem lenne az egészben. Kb annyira lenne izgalmas, mint a clickclickclick.com... Igen, én 1354728-szor nyomtam meg az egér gombját...
  • Adr74 #35
    Tudom, mert aztán kapcsoltam, csak siettem... Nem nem azt mondtam kötelező megvenni, de ahogy elnézegettem elég sok embernek vannak meg a cuccok.
  • n3whous3 #34
    Szövegértelmezés látom nálad is gyenge. Én azt mondtam, hogy lehet, hogy játszani fogok bizonyos ingyenes cuccokkal, de úgy általában nem fogok venni benne biztos extrákat. Főleg ha ilyen szarok.
    Te ezzel szemben felhozod itt azt, hogy értelmetlen dolgokért KELL fizetni, sapka, kitüntenés nemtommi. Miért KELLENE? Nem mondta senki, wowba se kell megvenni minden szart, amit LEHET, de te meg úgy fogalmazol, mintha kötelező lenne.