Ötvös Tibor
Need for Speed World - Próbakör
A Need for Speed World bejelentésekor az egyszerű ember kissé meglepődött, hiszen alig pár hónappal előtte állították le a hasonló feladatokat ellátó Motor City szervereit és ami egyszer nem működött, az miért lenne sikeres másodszor.
Mindenesetre az Electronic Arts hozzáállása a játékosokhoz és a játékvilághoz eléggé megváltozott és ennek tükrében úgy döntöttek, hogy új alapokra helyezve készítik el az új online autóversenyüket. És a Need for Speed World bizony nagyon más lesz, mint a Motor City volt.
A játékot a múlt heti Game Developers Conference 2010-en mutatták be pár sajtósnak és az ő beszámolójukból szemezgetünk. A Need for Speed World fejlesztéséért az EA Black Box és az EA Singapore lesz a felelős és az eddig látottak alapján nagyon jó munkát végeztek.
Ha valaki játszott a Battlefield Heroeszal, az nagyjából tudja, hogy milyen rendszer szerint működik majd a World. Maga a játék teljesen ingyen tölthető majd le a honlapjáról, ám minden változtatásért vagy komolyabb cuccok megszerzéséért fizetnünk kell. Itt is ugyanez lesz a helyzet, ám az EA még nem árulta el, pontosan mennyit kell fizetni egy-egy extra elemért.
A Need for Speed World kifejezetten PC-re készült és épp ezért a bemutatón is az egér+billentyűzet kombinációval kellett vezetni. A végső változatban természetesen lesz gamepad és kormánytámogatás is. És természetesen beigazolódtak az első feltevések, mely szerint a World egy árkád autóverseny lesz és nem egy szimulátor.
Bejelentkezéskor a játék rögtön egy masszív világ közepébe dob be, amit szabadon felfedezhetünk. Ha versenyezni akarunk, csak megnyomunk egy gombot és minden átmenet nélkül egy versenyben találjuk magunkat - hét másik ellenféllel. Ha szeretnénk bizonyos feladatokat teljesíteni, csak behozzuk a világtérképet, megkeressük a megfelelő ikont, rákattintunk és már ott is vagyunk.
A versenyek közben - a megfelelő vezetési technika mellett - némi stratégiára is szükségünk lesz, hiszen különböző extrákat szerelhetünk a gépünkre (például nitró), melyek megfelelő bevetésével akár utolsókból elsők is lehetünk. Az interfész megtervezésénél az EA a minimalista megoldást keresi és épp ezért a legfontosabb tudnivalókon kívül más nem is zavarja a kilátásunkat.
A környezet megvalósítása félelmetesen szép, az autók pedig pont úgy néznek ki, mintha egy teljes árú, hagyományos Need for Speed játékból léptek volna át ide. A pályák ismerősnek hatnak majd, hiszen a rajongók által legjobban kedvelt Most Wanted és Carbon városokat egy az egyben átemelik a Worldbe és az EA régebbi részek ismertebb pályáit is tervezi beépíteni az ingyenes részbe.
Számos játékmód is visszaköszön a régebbi részekből. Itt lesz például a Pursuit, melyben nem csak az üldözött, hanem az üldöző szerepében is tetszeleghetünk, vagyis rendőrként is felléphetünk a World világába.
Garázsunkban számos fejlesztési lehetőségünk lesz, melyek közül sokért fizetni kell majd. Persze csak akkor, ha nincs türelmünk kivárni bizonyos időt, mert annak letelte után elméletileg minden ingyen elérhető lesz. Csak hogy aki fizet érte, az hamarabb felszerelheti és ezzel elég nagy előnyre tehet szert, gyorsabban fejlődik, több pénze lesz amiért megint vásárolhat és így tovább.
Az EA tervei szerint a végleges változatban 250 autó lesz elérhető, ám megjelenéskor "csak" 50-100 verda áll majd rendelkezésünkre. A bemutatott verzióban Mazdák, Dodgeok és Lamborghinik repesztettek az utakon és mindegyik pazarul festett. Ráadásul 3D-s verzió is lesz, melyről itt rántotta le a leplet az Electronic Arts.
A Need for Speed World a jelek szerint ezrek kedvence lesz, hiszen ki ne akarna egy teljesen ingyenes játékkal órákat vezetni, a barátai ellen versenyezni vagy csak úgy furikázni az ismerős városrészeken. Mindezt pazar grafikával és ismerős játékmódokkal. A Need for Speed World a nyáron jelenik meg.
Mindenesetre az Electronic Arts hozzáállása a játékosokhoz és a játékvilághoz eléggé megváltozott és ennek tükrében úgy döntöttek, hogy új alapokra helyezve készítik el az új online autóversenyüket. És a Need for Speed World bizony nagyon más lesz, mint a Motor City volt.
A játékot a múlt heti Game Developers Conference 2010-en mutatták be pár sajtósnak és az ő beszámolójukból szemezgetünk. A Need for Speed World fejlesztéséért az EA Black Box és az EA Singapore lesz a felelős és az eddig látottak alapján nagyon jó munkát végeztek.
Ha valaki játszott a Battlefield Heroeszal, az nagyjából tudja, hogy milyen rendszer szerint működik majd a World. Maga a játék teljesen ingyen tölthető majd le a honlapjáról, ám minden változtatásért vagy komolyabb cuccok megszerzéséért fizetnünk kell. Itt is ugyanez lesz a helyzet, ám az EA még nem árulta el, pontosan mennyit kell fizetni egy-egy extra elemért.
A Need for Speed World kifejezetten PC-re készült és épp ezért a bemutatón is az egér+billentyűzet kombinációval kellett vezetni. A végső változatban természetesen lesz gamepad és kormánytámogatás is. És természetesen beigazolódtak az első feltevések, mely szerint a World egy árkád autóverseny lesz és nem egy szimulátor.
Bejelentkezéskor a játék rögtön egy masszív világ közepébe dob be, amit szabadon felfedezhetünk. Ha versenyezni akarunk, csak megnyomunk egy gombot és minden átmenet nélkül egy versenyben találjuk magunkat - hét másik ellenféllel. Ha szeretnénk bizonyos feladatokat teljesíteni, csak behozzuk a világtérképet, megkeressük a megfelelő ikont, rákattintunk és már ott is vagyunk.
A versenyek közben - a megfelelő vezetési technika mellett - némi stratégiára is szükségünk lesz, hiszen különböző extrákat szerelhetünk a gépünkre (például nitró), melyek megfelelő bevetésével akár utolsókból elsők is lehetünk. Az interfész megtervezésénél az EA a minimalista megoldást keresi és épp ezért a legfontosabb tudnivalókon kívül más nem is zavarja a kilátásunkat.
A környezet megvalósítása félelmetesen szép, az autók pedig pont úgy néznek ki, mintha egy teljes árú, hagyományos Need for Speed játékból léptek volna át ide. A pályák ismerősnek hatnak majd, hiszen a rajongók által legjobban kedvelt Most Wanted és Carbon városokat egy az egyben átemelik a Worldbe és az EA régebbi részek ismertebb pályáit is tervezi beépíteni az ingyenes részbe.
Számos játékmód is visszaköszön a régebbi részekből. Itt lesz például a Pursuit, melyben nem csak az üldözött, hanem az üldöző szerepében is tetszeleghetünk, vagyis rendőrként is felléphetünk a World világába.
Garázsunkban számos fejlesztési lehetőségünk lesz, melyek közül sokért fizetni kell majd. Persze csak akkor, ha nincs türelmünk kivárni bizonyos időt, mert annak letelte után elméletileg minden ingyen elérhető lesz. Csak hogy aki fizet érte, az hamarabb felszerelheti és ezzel elég nagy előnyre tehet szert, gyorsabban fejlődik, több pénze lesz amiért megint vásárolhat és így tovább.
Az EA tervei szerint a végleges változatban 250 autó lesz elérhető, ám megjelenéskor "csak" 50-100 verda áll majd rendelkezésünkre. A bemutatott verzióban Mazdák, Dodgeok és Lamborghinik repesztettek az utakon és mindegyik pazarul festett. Ráadásul 3D-s verzió is lesz, melyről itt rántotta le a leplet az Electronic Arts.
A Need for Speed World a jelek szerint ezrek kedvence lesz, hiszen ki ne akarna egy teljesen ingyenes játékkal órákat vezetni, a barátai ellen versenyezni vagy csak úgy furikázni az ismerős városrészeken. Mindezt pazar grafikával és ismerős játékmódokkal. A Need for Speed World a nyáron jelenik meg.