Ötvös Tibor

Sokban fejlődik a Need for Speed Shift 2: Unleashed

Az Electronic Arts - szó szerint - a halálból hozta vissza a korábban kirobbanó népszerűségnek örvendő Need for Speed sorozatot. A Slightly Mad gondos kezei alól kikerülő Shift egy komolyabb irányba vitte el a címet és ezzel komoly konkurenciát jelentett a Codemasters versenyeire illetve a Forza Motorsport sorozatra is.

Azt jegyezzük meg, hogy hibák azért bőven akadtak a Shift első részében, de ennek ellenére képes volt egy új közönséget megszólítani és mind a kasszáknál mind pedig a kritikusoknál jól szerepelt a játék. Épp ezért nem volt meglepő, hogy az EA zöld utat adott a folytatásnak, mely elméletileg jövő tavasszal jelenik meg Shift 2: Unleashed címmel.

A múlt héten pedig a csapat előállt és pár új kép mellett számos érdekességet is elárult a második részről. Először is a Shift 2: Unleashed rendelkezik majd minden idők legjobb Mesterséges Intelligenciájával. A fejlesztők szerint szakítanak a "szakasztól szakaszig haladó vezetőkkel" és a gép által irányított autók pontosan úgy reagálnak majd, mint az ember irányította gépek. Ehhez segítséget a multiban látott versenyek nyújtanak - a készítők ugyanis figyelték ezeket és megnézték, hogyan reagálnak a játékosok egy-egy helyzetre.



Tetszett a Shift?
(Összesen 415 szavazat)
  • Igen, király volt
    55 % (229 szavazat)
  • Nem
    33 % (138 szavazat)
  • Nem csípem az NfS-t
    9 % (36 szavazat)
A második fejlesztés az első epizódban is méltán népszerű fejkamera használatának javítása lesz. A Slightly Mad elmondása szerint tovább próbálnak javítani a megvalósításon és próbálják elérni, hogy a játékos még inkább azt érezze, hogy egy versenyautóban ül. Ezt egyébként mozgásban is megmutatták és az újságírók szerint a bemutatott Shanghai-i pályán (melyen ráadásul éjszaka kellett versenyezni) a legkisebb gázadást érezni lehetett a fejmozgáson.

Az éjszakai pályákra nagyon odafigyeltek a fejlesztők. Elmondásuk szerint nem szeretnék, ha úgy tűnne, hogy egyszerűen csak sötétebbek a szakaszok, mint egy nappali versenyen, hanem azt akarják elérni, hogy valóban csak a fényforrások mellett legyen világos. És ez sikerült is - a beszámolók alapján minden tudásunkra szükségünk lesz egy-egy ilyen rész teljesítéséhez.



A Shift 2: Unleashed fejlesztésében számos profi versenyző is részt vett, ezért valószínű nagyobb kihívást jelentenek majd egyes szakaszok, mint az első részben. Mindenesetre az EA remek döntést hozott, mikor úgy döntött, hogy a Need for Speed márkanév alatt több műfajú autóversenyt is kiadnak majd. A Hot Pursuit szép sikereket ér el és a jelek szerint a Shift 2: Unleashed is esélyes a sikerre.

És itt tennénk hozzá, hogy 2011 egyértelműen a Need for Speed éve lesz, hiszen tavasszal jön a Shift folytatása és készül egy Black Box játék is (valószínű az Undercover 2), mely november környékén jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • havasdani #11
    Hát szerintem is teljesen jó volt a SHIFT és nem is értem mit kell ennyit fikázni ti biztos jobb játékot tudtok csinálni:D..Szerintem jó lesz a 2 is várom szeretettel:)
  • 5c0rp330n #10
    peces nfs-pistik szimulatora. azta, mostmar sotetben nem csak a fenyerot huzzak le hanem ugy csinalnak mintha tenyleg sotet lenne? micsoda forradalmi otlet, erre meg soha senki nem gondolt. ezek valamit nagyon tudnak. megy most is az igergetes hogy na ez mostmar tenyleg kurvajo lesz. csak mar az 1 elott is ugyanezt mondtak es egy kritikan aluli fos lett.
  • jaspercry #9
    4 mag a problémát megoldotta!
  • jaspercry #8
    nálam roccenésmentesen futott full grafikán az első rész szépen optimalizált játék ,vettem hozzá xbox-os konzolt ,mert projektoron úgy kényelmesebb !!!!!!!!
  • kovadam87 #7
    Én akkor is azt mondom hogy a G25-el és ténylegesen kikapcsolva a játékban minden rásegítést kipörgés gátlós marhaságot és a többit nagyon jó volt a shift. Felejthetetlen élményt nyújtott számomra. Az optimalizálás problémáját viszont arra írtam hogy nekem egy dual core 3.00 ghz ati 3850 512mb agp, 2g ddr2 win xp 32 bit alatt szaggatott elég sokszor, főleg mikor nagyon sok autó volt... bár ez változó volt. Élveztem a játékot de sajnos nem tudtam még végig játszani. Számomra ez volt a legjobb az nfs 4 óta, és örülnék ha nem csesznék el :) várom a folytatást. (és esetlegesen a további optimalizálást.)

    ui.: nem vagyok egy nagy autó versenyzős zseni de könnyű nehézség mellett is megfingatott olykor ez a game :D hatalmasakat játszottam vele :D véleményem szerint 9/10 pontot érdemel!
  • Skynet #6
    "aki kipróbálta igazi minőségi kormánnyal a játékot, annak feltűnt egy két baki még pluszba"

    Én nem tudom te mivel játszottál,de amíg nem készült értelmes mod lehetett erre dugni DFGT-t G25-öt bármit,egy hatalmas rakás szar volt a kormánykezelés akármit állítgattál (ha nem a legrosszabb eddig amivel találkoztam)....De még a modok sem tudták teljesen javítani,csak ímmel ámmal....

    NeoExDeath: Amiben máris megjelenés elött felülmúlja a 2. részt a GT5: Prémium autók kidolgozottsága kívül belül (igen a műszerfalis), multi tartalom és minőség, sebesség(30fps),szimuláció (van aki hisz abban hogy ez szimulátor lesz?:D),autómennyiség,összetettség.
  • NeoExDeath #5
    Imádom az első részt, számomra a Shift hozta vissza az autóverseny játékokat. Néhány dologban máig felülmúlhatatlan, pl. ebben a játékban van a legjobb belső nézet, tényleg teljesen olyan a feeling mintha az ember ott ülne, és a sebességérzet is király. Most hogy megjelent a Gran Turismo 5 talán át kell adnia a helyét a trónon, de van egy olyan érzésem, hogy néhány dologban a GT5 sem tudja felülmúlni (lásd pl az autók belső kidolgozottsága).

    A Shift-et általában azért szidják mert billentyűzettel nem jó játszani. Erre megoldás az analóg kontroller, én azzal toltam és hatalmas élmény. (most nem azért, de egy billentyűzettől, amin a gomboknak két állása van, ki vár el precíz szimulációs irányítást? ).

    NIBI: én kikapcsoltam minden irányítás rásegítést, és utána teljesen jó lett, nekem nem volt olyan gondom, hogy nem én uralom az irányítást.
  • NIBI #4
    Szerintem meg kormánnyal is játszhatatlan. :(
    Sajnos nem engedni, hogy Te irányítsd 100%-osan a verdát, és ez kajak sokat ront rajta. :(
    Csak nehogy a 2 is akkora leégés legyen... Igazi versenyzők tesztelik bla bla bla... Ezt már minden programnál elmondják. Ha ilyen fosok az igazi versenyzők akkor ne is jöjjenek Magyar bajnokságba. :)
    Ja még valami: élethű MI. Mi olyan nehéz abban? Ezzel akarnak felvágni?! Ezt már kb 10 éve szuperül tudta a GP4! Azóta csak gagyi vezetni nem tudó gépeket kapunk. :( (Meg "igazi versenyzőket" akik "tesztelnek". )
  • DrTre #3
    Érdekes hogy akadt, mert sztem jól optimalizált játék lett. Nincsen szupergépem, de messze volt az akadástól, de hát ki tudja, a számítógépek világában minden megtörténhet.

    Sztem is nagyon jó lett az első rész, és bár kormányom nincs, de akkor sem bill-el játszottam, inkább kontrollerrel. Voltak benne hibák, de így elsőre elég jól sikerült, és az infók alapján igencsak jó lesz a második rész. Nekem pl az tetszett benne a legjobban, hogy belső nézetben sztem ebben a játékban lehetett érezni leginkább azt, hogy versenyautóban ül az ember, de még ezen is javítanak, szóval...
  • vg #2
    Aham, xboxon soha nem volt semmilyen akadás. Hiába, nem vagyok sikeres.