Berta Sándor
Google+: 20 millió látogató 3 hét alatt
A webes cég legújabb közösségi szolgáltatása már most gyorsabban növekszik, mint a kezdetekkor a Twitter. A Google+ néhány hét alatt több mint 20 millió látogatót vonzott.
"Még soha nem láttam ennyire gyors növekedést" - nyilatkozta a The Wall Street Journalnak Andrew Lipsman, a Comscore piackutató cég alelnöke. A szakember szerint csak egyetlen platform büszkélkedett korábban ekkora látogatottsággal, a Twitter, még 2009-ben. Azonban még a mikroblognak is több hónapra volt szüksége ahhoz, hogy elérje a 20 milliós látogatói számot. A Google+ gyakorlatilag a világ minden táján villámgyorsan terjed, hiszen a látogatói közül 5,31 millió az Egyesült Államokban él, 2,85 millió indiai, 870 000 brit, 860 000 kanadai, míg 710 000 német. Emellett 620 000 brazil, 520 000 tajvani, 500 000 francia, 370 000 török és spanyol internetező használja az új szolgáltatást. Az eredmény különösen annak tükrében figyelemre méltó, hogy a platformot a Google nem is reklámozza.
A 20 milliós felhasználói számot a Google+ 24 nap, míg a Twitter és a Facebook több, mint 3 év alatt érte el
Larry Page rendkívül elégedett a Google+ eddigi eredményeivel. Az adatok szerint naponta több mint egymilliárd (!) üzenetet továbbítanak az emberek az oldalon keresztül, amelynek kiépítése egyébként 200 millió dollárba került. Heather Dougherty, a Hitwise kutatási igazgatója az eWeeknek azt mondta, hogy az egyes látogatások időtartama átlagosan 5 perc 50 másodperc. Összehasonlításul: a Facebookon közel 22 percet töltenek a regisztrált tagok. A Google+ látogatóinak 34 százaléka a cég keresőoldaláról, míg 26 százalékáról a Gmail honlapjáról érkezik a platformra.
A Google+ már a társaság negyedik próbálkozása a közösségi szféra meghódítására. A 20 milliós látogatói szám azért is kiváló eredmény, mert a rendszer egyelőre csak privát meghívók révén érhető el. A Google+ öt alapvető funkcióra épít, célja pedig a közösségi élmény újraformálása, egyszerű és letisztult módon, logikus válaszokat keresve a mindennapos kérdésekre. Ennek érdekében újragondolták a kapcsolatok felépítésének módját, ezekhez pedig a saját birodalmukon belül nagy számban most is elérhető platformokat csatolnának a még nagyobb kényelem jegyében.
Jellemző a portál iránti növekvő érdeklődésre, hogy a rendszer nem bírta a terhelést és miután az egyik szerver merevlemeze betelt, folyamatosan újraküldte a már korábban továbbított értesítéseket.
"Még soha nem láttam ennyire gyors növekedést" - nyilatkozta a The Wall Street Journalnak Andrew Lipsman, a Comscore piackutató cég alelnöke. A szakember szerint csak egyetlen platform büszkélkedett korábban ekkora látogatottsággal, a Twitter, még 2009-ben. Azonban még a mikroblognak is több hónapra volt szüksége ahhoz, hogy elérje a 20 milliós látogatói számot. A Google+ gyakorlatilag a világ minden táján villámgyorsan terjed, hiszen a látogatói közül 5,31 millió az Egyesült Államokban él, 2,85 millió indiai, 870 000 brit, 860 000 kanadai, míg 710 000 német. Emellett 620 000 brazil, 520 000 tajvani, 500 000 francia, 370 000 török és spanyol internetező használja az új szolgáltatást. Az eredmény különösen annak tükrében figyelemre méltó, hogy a platformot a Google nem is reklámozza.
A 20 milliós felhasználói számot a Google+ 24 nap, míg a Twitter és a Facebook több, mint 3 év alatt érte el
Larry Page rendkívül elégedett a Google+ eddigi eredményeivel. Az adatok szerint naponta több mint egymilliárd (!) üzenetet továbbítanak az emberek az oldalon keresztül, amelynek kiépítése egyébként 200 millió dollárba került. Heather Dougherty, a Hitwise kutatási igazgatója az eWeeknek azt mondta, hogy az egyes látogatások időtartama átlagosan 5 perc 50 másodperc. Összehasonlításul: a Facebookon közel 22 percet töltenek a regisztrált tagok. A Google+ látogatóinak 34 százaléka a cég keresőoldaláról, míg 26 százalékáról a Gmail honlapjáról érkezik a platformra.
A Google+ már a társaság negyedik próbálkozása a közösségi szféra meghódítására. A 20 milliós látogatói szám azért is kiváló eredmény, mert a rendszer egyelőre csak privát meghívók révén érhető el. A Google+ öt alapvető funkcióra épít, célja pedig a közösségi élmény újraformálása, egyszerű és letisztult módon, logikus válaszokat keresve a mindennapos kérdésekre. Ennek érdekében újragondolták a kapcsolatok felépítésének módját, ezekhez pedig a saját birodalmukon belül nagy számban most is elérhető platformokat csatolnának a még nagyobb kényelem jegyében.
Jellemző a portál iránti növekvő érdeklődésre, hogy a rendszer nem bírta a terhelést és miután az egyik szerver merevlemeze betelt, folyamatosan újraküldte a már korábban továbbított értesítéseket.