Berta Sándor
Nem a Google-t akarja lemásolni a Bing
Stefan Weitz, a Bing vezetője egy interjúban leszögezte, hogy semmiképpen sem akarják lemásolni a nagy rivális Google-t. Ehelyett türelmesen kivárnak és számos megoldást kipróbálnak. A céljuk a keresőpiac hosszú távú meghódítása.
"Néhány területen, gondoljunk csak az operációs rendszerekre vagy az irodai szoftverekre, ugyan piacvezetők vagyunk, de más területeken csak későn jelentünk meg. A második hely ugyanakkor azt is jelenti, hogy megkapjuk az esélyt bizonyos dolgok kipróbálására. Ezt a Google munkatársai nem tehetik meg ilyen könnyen, mivel ott a forgalom 95 százaléka az internetes kereséstől függ. Mi szétnézünk, megvizsgáljuk, hogy hol lehet egy üzlet mondjuk tíz év múlva, mivel mi akkor akarunk elsők lenni. Példaként említhetném az Xboxot. Tíz évvel ezelőtt nyugodtan mondhattuk volna, hogy a Sony vezeti a piacot, ezért ebben a küzdelemben nem veszünk részt." nyilatkozta Stefan Weitz, a Microsoft Bing első embere.
"Nekünk azt kell elérnünk, hogy az emberek kipróbálják a szolgáltatásunkat. Sokan utána azt mondják: nem is tudtam, hogy ilyesmi is lehetséges. Nem a Google helyettesei akarunk lenni, hanem valami érdekesebbet találtunk ki. A legtöbb felhasználót kielégíti a mostani online keresés, de ugyanakkor azt mondják, hogy négy keresésük közül csak egy eredményes. Ennek az az oka, hogy a hagyományos keresők alig tudnak megbirkózni a világhálót elárasztó egyre növekvő adatmennyiséggel. Ez azt vonja maga után, hogy a keresési találatok egyre rosszabbak."
"Az emberiség naponta öt exabyte, vagyis öt milliárd gigabájt adatot termel, ez a kétszerese annak a mennyiségnek, mint amit 2003-ig termeltünk. Ez egész egyszerűen elképzelhetetlenül sok adat." A szakember hangsúlyozta: a keresési eredményeiknél figyelembe veszik a közösségi alkotóelemeket is. A Bing például tudja, hogy mit szeretnek a keresést elindító személy Facebook-barátai és ezeket az eredményeket külön megmutatja. Erre semelyik másik kereső nem képes. Emellett ha valaki az Egyesült Államokban Bon Jovira keres rá, akkor egyből megmutatják a legközelebbi koncert helyét, természetesen a jegyek árával együtt.
"Nem másoljuk a Google-t és ezt pontosan tudják a Google munkatársai is. Lassan azért nyugtalanok lesznek, mert mi - különösen az USA-ban - fokozatosan gyengítjük a pozicióikat. Az észak-amerikai piacon a Yahooval működünk együtt és így a piaci részesedésünk eléri a 28 százalékot. Ezt a módszert más országokban is alkalmazni fogjuk" - jegyezte meg Stefan Weitz, aki ezután arra tért ki, hogy mennyire fair ellenfél a Google. "Nem mondhatok el túl sok részletet a mostani ügyről, hiszen az eljárás folyamatban van. De az tény, hogy időnként komoly nehézségeket okoz bizonyos információk megszerzése a Google-tól. Például a YouTube-videókat nem minden Bing-használó tudja jól betölteni és ezért minket tesznek felelőssé. Holott valójában a Google a hibás, mert nem ad át számunkra elég szükséges információt."
A menedzser végül azt is elárulta, hogy miért dolgozik immár 15 éve a Microsoftnál. "Jelenleg a Microsoft az egyetlen olyan hely, ahol a jövőn dolgozhatok. Amit mi most csinálunk, az 5 vagy 10 év múlva fizetődik ki. Itt láthatom a számítógépes világ nagy öregjeit, az utca túloldalán pedig a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatások vezetői ülnek. Nagyon laza fiatalokkal találkozok, akár a Facebook munkatársaival is."
A Bing lassan építi fel magát. A kereső előbb tavaly októberben együttműködési megállapodást írt alá a Facebookkal, majd az idén februárban megkötött Microsoft-Nokia stratégiai szövetség kapcsán ismertté vált, hogy a finn mobiltelefon-gyártó a Binget használja majd a következő években a készülékein.
"Néhány területen, gondoljunk csak az operációs rendszerekre vagy az irodai szoftverekre, ugyan piacvezetők vagyunk, de más területeken csak későn jelentünk meg. A második hely ugyanakkor azt is jelenti, hogy megkapjuk az esélyt bizonyos dolgok kipróbálására. Ezt a Google munkatársai nem tehetik meg ilyen könnyen, mivel ott a forgalom 95 százaléka az internetes kereséstől függ. Mi szétnézünk, megvizsgáljuk, hogy hol lehet egy üzlet mondjuk tíz év múlva, mivel mi akkor akarunk elsők lenni. Példaként említhetném az Xboxot. Tíz évvel ezelőtt nyugodtan mondhattuk volna, hogy a Sony vezeti a piacot, ezért ebben a küzdelemben nem veszünk részt." nyilatkozta Stefan Weitz, a Microsoft Bing első embere.
"Nekünk azt kell elérnünk, hogy az emberek kipróbálják a szolgáltatásunkat. Sokan utána azt mondják: nem is tudtam, hogy ilyesmi is lehetséges. Nem a Google helyettesei akarunk lenni, hanem valami érdekesebbet találtunk ki. A legtöbb felhasználót kielégíti a mostani online keresés, de ugyanakkor azt mondják, hogy négy keresésük közül csak egy eredményes. Ennek az az oka, hogy a hagyományos keresők alig tudnak megbirkózni a világhálót elárasztó egyre növekvő adatmennyiséggel. Ez azt vonja maga után, hogy a keresési találatok egyre rosszabbak."
"Az emberiség naponta öt exabyte, vagyis öt milliárd gigabájt adatot termel, ez a kétszerese annak a mennyiségnek, mint amit 2003-ig termeltünk. Ez egész egyszerűen elképzelhetetlenül sok adat." A szakember hangsúlyozta: a keresési eredményeiknél figyelembe veszik a közösségi alkotóelemeket is. A Bing például tudja, hogy mit szeretnek a keresést elindító személy Facebook-barátai és ezeket az eredményeket külön megmutatja. Erre semelyik másik kereső nem képes. Emellett ha valaki az Egyesült Államokban Bon Jovira keres rá, akkor egyből megmutatják a legközelebbi koncert helyét, természetesen a jegyek árával együtt.
"Nem másoljuk a Google-t és ezt pontosan tudják a Google munkatársai is. Lassan azért nyugtalanok lesznek, mert mi - különösen az USA-ban - fokozatosan gyengítjük a pozicióikat. Az észak-amerikai piacon a Yahooval működünk együtt és így a piaci részesedésünk eléri a 28 százalékot. Ezt a módszert más országokban is alkalmazni fogjuk" - jegyezte meg Stefan Weitz, aki ezután arra tért ki, hogy mennyire fair ellenfél a Google. "Nem mondhatok el túl sok részletet a mostani ügyről, hiszen az eljárás folyamatban van. De az tény, hogy időnként komoly nehézségeket okoz bizonyos információk megszerzése a Google-tól. Például a YouTube-videókat nem minden Bing-használó tudja jól betölteni és ezért minket tesznek felelőssé. Holott valójában a Google a hibás, mert nem ad át számunkra elég szükséges információt."
A menedzser végül azt is elárulta, hogy miért dolgozik immár 15 éve a Microsoftnál. "Jelenleg a Microsoft az egyetlen olyan hely, ahol a jövőn dolgozhatok. Amit mi most csinálunk, az 5 vagy 10 év múlva fizetődik ki. Itt láthatom a számítógépes világ nagy öregjeit, az utca túloldalán pedig a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatások vezetői ülnek. Nagyon laza fiatalokkal találkozok, akár a Facebook munkatársaival is."
A Bing lassan építi fel magát. A kereső előbb tavaly októberben együttműködési megállapodást írt alá a Facebookkal, majd az idén februárban megkötött Microsoft-Nokia stratégiai szövetség kapcsán ismertté vált, hogy a finn mobiltelefon-gyártó a Binget használja majd a következő években a készülékein.