Berta Sándor
Fotorealisztikus avatárokat fejleszt ki a Microsoft
A redmondi konszern kutatói olyan 3D-s, fotorealisztikus avatárokon dolgoznak, mozgathatják a szemeiket vagy a szájukat, mint a felhasználók.
A 3-D, Photo-Real Talking Head nevű program a tengerentúli vállalat leginnovatívabb és leginkább jövőbe mutató projektjeinek egyike, amiket az idei TechFest keretében mutatnak be. A cél az, hogy ezek az új avatárok elterjedjenek az online szolgáltatásokban és hamarosan leválthassák a 2D-s elődjeiket. A játékokban és a filmekben látható valósághű 3D-s figurák megvalósítása jelenleg komoly erőfeszítéseket igényel a fejlesztők részéről. A modellek elkészítése Motion-Capture rendszerekkel történik és ez időigényes, ráadásul meglehetősen bonyolult eljárás. A 3D-s avatárok ezen változtathatnak.
A megoldás lényege, hogy a szakemberek egy egyszerű 3D-s fejmodellre ráfeszítik a felhasználó arcvonásait. "Mindössze egy rövid 2D-s videoklipre van szükségünk, amelyen az illető a webkamerába beszél, vagy amit a Kinect-szenzor segítségével rögzített" - közölte Lijuan Wang, a Microsoft Research Asia munkatársa. Ezek az anyagok alapozzák meg egy élethű 3D-s avatár elkészítéséhez szükséges adatokat és bemutatják, hogy a felhasználó miként mozgatja a száját és a szemeit.
A kész avatár rendkívül valósághű és beszéd közben az ajkai is természetesen mozognak. A kutatócsoport tagjai úgy érzik, hogy ebben a fejlesztésben nagy lehetőségek rejlenek. Az új avatárok elsősorban az online szolgáltatásokban, a játékokban és a közösségi platformokon jelenhetnek majd meg. Emellett elméletileg lehetséges lenne, hogy az Xbox-Live rendszer használói saját arcukkal lássák el az avatárjukat. Wang ezenkívül úgy vélte, hogy a megoldás hasznos lehetne az internetes vásárlásban is, hiszen így például az emberek virtuálisan felpróbálhatnák a megvásárolandó ruhákat. A szakemberek kiadtak egy videót, ami a 3D-s, fotorealisztikus avatárokat mutatja be.
A 3-D, Photo-Real Talking Head nevű program a tengerentúli vállalat leginnovatívabb és leginkább jövőbe mutató projektjeinek egyike, amiket az idei TechFest keretében mutatnak be. A cél az, hogy ezek az új avatárok elterjedjenek az online szolgáltatásokban és hamarosan leválthassák a 2D-s elődjeiket. A játékokban és a filmekben látható valósághű 3D-s figurák megvalósítása jelenleg komoly erőfeszítéseket igényel a fejlesztők részéről. A modellek elkészítése Motion-Capture rendszerekkel történik és ez időigényes, ráadásul meglehetősen bonyolult eljárás. A 3D-s avatárok ezen változtathatnak.
A megoldás lényege, hogy a szakemberek egy egyszerű 3D-s fejmodellre ráfeszítik a felhasználó arcvonásait. "Mindössze egy rövid 2D-s videoklipre van szükségünk, amelyen az illető a webkamerába beszél, vagy amit a Kinect-szenzor segítségével rögzített" - közölte Lijuan Wang, a Microsoft Research Asia munkatársa. Ezek az anyagok alapozzák meg egy élethű 3D-s avatár elkészítéséhez szükséges adatokat és bemutatják, hogy a felhasználó miként mozgatja a száját és a szemeit.
A kész avatár rendkívül valósághű és beszéd közben az ajkai is természetesen mozognak. A kutatócsoport tagjai úgy érzik, hogy ebben a fejlesztésben nagy lehetőségek rejlenek. Az új avatárok elsősorban az online szolgáltatásokban, a játékokban és a közösségi platformokon jelenhetnek majd meg. Emellett elméletileg lehetséges lenne, hogy az Xbox-Live rendszer használói saját arcukkal lássák el az avatárjukat. Wang ezenkívül úgy vélte, hogy a megoldás hasznos lehetne az internetes vásárlásban is, hiszen így például az emberek virtuálisan felpróbálhatnák a megvásárolandó ruhákat. A szakemberek kiadtak egy videót, ami a 3D-s, fotorealisztikus avatárokat mutatja be.