Berta Sándor
Együttműködik a Facebook és a Bing
A Microsoft online keresője és a világ jelenlegi legnépszerűbb közösségi portálja egyesíti erőit, s lehetővé akarja tenni a felhasználók számára, hogy kereséseiket a barátaik ajánlásaival egészíthessék ki.
A kooperáció közvetlen támadást jelent a Google ellen. Az ötlet egyszerű és talán pont emiatt lehet majd sikeres. A két vállalat közösen akarja kibővíteni a Binget egy közösségi keresővé, amely így az új funkcióknak köszönhetően még vonzóbbá válhat az internetezők számára. A Bing találati listáit kiegészítik az adott személy Facebookon található barátainak, rokonainak információival, így azonnal láthatja, hogy melyik hivatkozás volt hasznos az ismerőseinek és melyik nem. A Facebook-funkciók integrálásával ráadásul az internetes keresés személyesebbé tehető és egyúttal pontosabb találatokat is eredményezhet. A közösségi oldal hivatalos blogjában, Bret Taylor számolt be az együttműködésről. A szakember közölte, hogy az új rendszer egyelőre csak az Egyesült Államokban lesz elérhető.
A hivatalos sajtótájékoztatón Qi Lu, a Bing ügyvezetője; Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és Yusuf Mehdi, a Microsoft online üzletekért felelős alelnöke vett részt. A szakemberek elmondták, hogy a Liked Results nevű funkció minden olyan bejegyzést felsorol majd, amelyet a felhasználó Facebook-kapcsolatai a "Like" jelöléssel láttak el. Fontos azonban, hogy a személyre szabott keresési eredményeket csak akkor fogja megmutatni a Bing, hogy ha az illető éppen be van jelentkezve a közösségi portál rendszerébe. Akit ez zavar, az kénytelen lesz a Bing használata előtt kijelentkezik a Facebookról. (Ezt az úgynevezett Instant Personalization megoldást eddig öt program használta és adatvédelmi szakemberek folyamatosan támadják.)
"Ez egy új korszak kezdete. Lehet-e annál jobb egy keresés, hogy ha minden olyan személy, akiben megbízunk, részt vesz a folyamatban?" - tette fel a kérdést Qi Lu. Mark Zuckerberg kijelentette: "A Microsoft egy kiváló partner a számunkra, mivel egy kis hal a keresőpiacon. A gyakorlatban a nagyobb szolgáltatók nem igazán innovatívak, mivel nem akarják veszélyeztetni a meglévő üzleteiket. Hosszú távon azonban abban vagyunk érdekeltek, hogy mindenkivel együtt dolgozzunk."
"Az online keresés során nem csak az adatok, hanem az emberek közötti kapcsolat is fontos. Az emberek a döntéseiket mindig a barátaiktól származó információk segítségével hozzák meg. Az új ajánlattal egy felhasználó azokat a találatokat választhatja ki, amelyekhez kötődik valamelyik ismerőse vagy rokona. Emellett bárki egyszerűbben találhatja majd meg a barátait vagy az ismerőseit a Bingnél" - érvelt a megoldás mellett Yusuf Mehdi. Mindkét vállalat képviselői ugyanakkor hangsúlyozták, hogy tiszteletben tartják majd az emberek magánéletét és csak a meghatározott információkat teszik láthatóvá mások számára.
Érdekesség, hogy a Microsoft és a Facebook régóta együtt dolgoznak, s a szoftveróriás 2007-ben - 240 millió dollárért - 1,6 százalékos tulajdonrészt szerzett Mark Zuckerberg cégében. A tranzakció árát a piac értetlenül fogadta. A kooperáció időközben még inkább kibővült, hiszen a Bing Maps bekerült a Facebook Placesbe.
A kooperáció közvetlen támadást jelent a Google ellen. Az ötlet egyszerű és talán pont emiatt lehet majd sikeres. A két vállalat közösen akarja kibővíteni a Binget egy közösségi keresővé, amely így az új funkcióknak köszönhetően még vonzóbbá válhat az internetezők számára. A Bing találati listáit kiegészítik az adott személy Facebookon található barátainak, rokonainak információival, így azonnal láthatja, hogy melyik hivatkozás volt hasznos az ismerőseinek és melyik nem. A Facebook-funkciók integrálásával ráadásul az internetes keresés személyesebbé tehető és egyúttal pontosabb találatokat is eredményezhet. A közösségi oldal hivatalos blogjában, Bret Taylor számolt be az együttműködésről. A szakember közölte, hogy az új rendszer egyelőre csak az Egyesült Államokban lesz elérhető.
A hivatalos sajtótájékoztatón Qi Lu, a Bing ügyvezetője; Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és Yusuf Mehdi, a Microsoft online üzletekért felelős alelnöke vett részt. A szakemberek elmondták, hogy a Liked Results nevű funkció minden olyan bejegyzést felsorol majd, amelyet a felhasználó Facebook-kapcsolatai a "Like" jelöléssel láttak el. Fontos azonban, hogy a személyre szabott keresési eredményeket csak akkor fogja megmutatni a Bing, hogy ha az illető éppen be van jelentkezve a közösségi portál rendszerébe. Akit ez zavar, az kénytelen lesz a Bing használata előtt kijelentkezik a Facebookról. (Ezt az úgynevezett Instant Personalization megoldást eddig öt program használta és adatvédelmi szakemberek folyamatosan támadják.)
"Ez egy új korszak kezdete. Lehet-e annál jobb egy keresés, hogy ha minden olyan személy, akiben megbízunk, részt vesz a folyamatban?" - tette fel a kérdést Qi Lu. Mark Zuckerberg kijelentette: "A Microsoft egy kiváló partner a számunkra, mivel egy kis hal a keresőpiacon. A gyakorlatban a nagyobb szolgáltatók nem igazán innovatívak, mivel nem akarják veszélyeztetni a meglévő üzleteiket. Hosszú távon azonban abban vagyunk érdekeltek, hogy mindenkivel együtt dolgozzunk."
"Az online keresés során nem csak az adatok, hanem az emberek közötti kapcsolat is fontos. Az emberek a döntéseiket mindig a barátaiktól származó információk segítségével hozzák meg. Az új ajánlattal egy felhasználó azokat a találatokat választhatja ki, amelyekhez kötődik valamelyik ismerőse vagy rokona. Emellett bárki egyszerűbben találhatja majd meg a barátait vagy az ismerőseit a Bingnél" - érvelt a megoldás mellett Yusuf Mehdi. Mindkét vállalat képviselői ugyanakkor hangsúlyozták, hogy tiszteletben tartják majd az emberek magánéletét és csak a meghatározott információkat teszik láthatóvá mások számára.
Érdekesség, hogy a Microsoft és a Facebook régóta együtt dolgoznak, s a szoftveróriás 2007-ben - 240 millió dollárért - 1,6 százalékos tulajdonrészt szerzett Mark Zuckerberg cégében. A tranzakció árát a piac értetlenül fogadta. A kooperáció időközben még inkább kibővült, hiszen a Bing Maps bekerült a Facebook Placesbe.