Gyurkity Péter
Hiány lesz a hajlékony OLED-ekből
Évekbe telik majd ugyanis, míg a kínai gyártók felfuttatják saját üzemeiket.
Az Apple kapcsán már nagyjából egy évvel ezelőtt felmerült, hogy egy új, OLED-panelre épülő változatot mutatnának be az ősz folyamán, amely egyben a cég irányváltását is jelezné számunkra. Egy új előrejelzés szerint többek között emiatt lesz hiány ezen kijelzőkből, ezt pedig csak több év alatt tudják majd ellensúlyozni a különböző gyártók.
A kínai illetőségű Sigmaintell jóslata szerint több évig továbbra is a Samsung lesz az első számú gyártó a műanyag OLED (POLED) kijelzők területén, ezen panelek közül azonban egyre több talál majd otthonra egyéb cégek (így például az Apple) készülékeiben. A kereslet alaposan megugrik, amit nyilván több rivális is igyekszik majd kihasználni – nem véletlenül látjuk azt, hogy az LG és több kínai gyártó is komoly összegeket fordít saját gyártókapacitásának kibővítésére –, ez azonban több éven át elhúzódhat, és nagyjából 5 évre lesz szükség ahhoz, hogy többé-kevésbé stabilizálják a kapacitást és a selejtarányt. Emiatt jelentős hiány alakulhat ki a területen, amit a gyártók mellett nyilván a felhasználók is megszenvednek majd.
Az említett kínai cégek összesen mintegy 30 milliárd dollárt fektetnek be az elkövetkező években, hogy teljesítsék a most megfogalmazott célkitűzéseket, a komoly munkálatok pedig már jövőre elkezdődhetnek. Legalább ilyen érdekes lesz a vékony előlapi keretet és elnyújtott kivitelt kínáló példányok elterjedése, hiszen az előrejelzés szerint az ilyen megoldások aránya idén még csak 11 százalék lesz, ez azonban 2020-ra egészen 80 százalékra ugorhat, vagyis a piacot szinte uralják majd az úgynevezett „teljes” kijelzők. Emellett az ujjlenyomat-olvasó integrálása is lezajlik majd, ami szintén jövőre bukkanhat fel először egyes megoldásokban, néhány év alatt azonban univerzálissá válhat.
Amíg tehát a hiány valóban komoly problémát jelent majd, ezt a gyártók 5 év alatt leküzdik, a vásárlók pedig néhány újítás révén kaphatnak kedvet a friss fejlesztések beszerzésére.
Az Apple kapcsán már nagyjából egy évvel ezelőtt felmerült, hogy egy új, OLED-panelre épülő változatot mutatnának be az ősz folyamán, amely egyben a cég irányváltását is jelezné számunkra. Egy új előrejelzés szerint többek között emiatt lesz hiány ezen kijelzőkből, ezt pedig csak több év alatt tudják majd ellensúlyozni a különböző gyártók.
A kínai illetőségű Sigmaintell jóslata szerint több évig továbbra is a Samsung lesz az első számú gyártó a műanyag OLED (POLED) kijelzők területén, ezen panelek közül azonban egyre több talál majd otthonra egyéb cégek (így például az Apple) készülékeiben. A kereslet alaposan megugrik, amit nyilván több rivális is igyekszik majd kihasználni – nem véletlenül látjuk azt, hogy az LG és több kínai gyártó is komoly összegeket fordít saját gyártókapacitásának kibővítésére –, ez azonban több éven át elhúzódhat, és nagyjából 5 évre lesz szükség ahhoz, hogy többé-kevésbé stabilizálják a kapacitást és a selejtarányt. Emiatt jelentős hiány alakulhat ki a területen, amit a gyártók mellett nyilván a felhasználók is megszenvednek majd.
Az említett kínai cégek összesen mintegy 30 milliárd dollárt fektetnek be az elkövetkező években, hogy teljesítsék a most megfogalmazott célkitűzéseket, a komoly munkálatok pedig már jövőre elkezdődhetnek. Legalább ilyen érdekes lesz a vékony előlapi keretet és elnyújtott kivitelt kínáló példányok elterjedése, hiszen az előrejelzés szerint az ilyen megoldások aránya idén még csak 11 százalék lesz, ez azonban 2020-ra egészen 80 százalékra ugorhat, vagyis a piacot szinte uralják majd az úgynevezett „teljes” kijelzők. Emellett az ujjlenyomat-olvasó integrálása is lezajlik majd, ami szintén jövőre bukkanhat fel először egyes megoldásokban, néhány év alatt azonban univerzálissá válhat.
Amíg tehát a hiány valóban komoly problémát jelent majd, ezt a gyártók 5 év alatt leküzdik, a vásárlók pedig néhány újítás révén kaphatnak kedvet a friss fejlesztések beszerzésére.