Gyurkity Péter
40 hüvelykes OLED a Samsungtól
Az FPD kiállításon a Samsung bemutatta legújabb OLED-kijelzőjét, valamint korábban debütált prototípusait - a cég az LCD-t sem hanyagolja el, első 11. generációs üzemük 2010-11 táján épülhet fel.
A Samsung SDI által kiállított termékekről több forrás is beszámolt. Az FPD International alatt egészen pontosan három eltérő méretű kijelzőt mutattak be a látogatóknak, ebből kettőt már korábban ismertettek, a harmadik pedig minden eddigit meghalad méretében. A sorrendben 14, 31, illetve 40 hüvelykes fejlesztések alapvető változást hozhatnak magukkal a kijelzők piacán, ám a megjelenésről még mindig nem beszélnek.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Ez arra utal, hogy a csillagászati árakat még mindig nem sikerült emberi szintre leszorítani, igaz erre 2010 előtt nem is nagyon számíthatunk. Az mindenesetre biztató, hogy a cég immár a 40 hüvelykes panelekkel is megbirkózik, tekintettel arra, hogy ez utóbbi fejlesztésének megkezdését három évvel ezelőtt jelentették be. Akkor még 1280x800 volt a legnagyobb támogatott felbontás, a most bemutatott készülék azonban a teljes HD-minőséggel, azaz 1920x1080 pixellel is megbarátkozott (a kontrasztarány pedig 5000:1-ről 1000000:1-re módosult). Emellett persze az OLED-technológia által ígért további előnyök (alacsony fogyasztás, vékony panelek, a háttérvilágítás elhagyása) szintén elérhetők. A nagy kérdés, hogy a kereskedelmi forgalomban mikor találkozhatunk majd ezen csodával, hiszen a gyártó mélyen hallgat a megjelenés várható időpontjáról és az árakról.
A DigiTimes ezalatt arról ír, hogy a kiállítás alatt Won-Kie Chang, a Samsung SDI alelnöke beszédében a 11. generációs LCD-üzem felépítését és működésének megkezdését is megemlítette. A 3320x3000 mm-es alaplemezek (substrate) felhasználásával a gyártósoron egyszerre hat 72 hüvelykes, nyolc 62 hüvelykes, tizenöt 46 hüvelykes, avagy tizennyolc 40 hüvelykes kijelző készülhet el. Ami a piaci kilátásokat illeti, a gyártóknak lassú terjeszkedéssel kell számolniuk, a további árcsökkenéseket illetően pedig egyre kevesebb terük marad a manőverezésre.
A 2005 előtti időszakra jellemző helyzetet az egyes évszakokra jellemző hullámzás váltotta fel, ez pedig több ismeretlen tényezőt jelent a gyártóknak. A befektetésekből a 6. generáció után szintén egyre kevesebb térül meg, remélhetőleg ez nem okozza majd az árak stagnálását.
A Samsung SDI által kiállított termékekről több forrás is beszámolt. Az FPD International alatt egészen pontosan három eltérő méretű kijelzőt mutattak be a látogatóknak, ebből kettőt már korábban ismertettek, a harmadik pedig minden eddigit meghalad méretében. A sorrendben 14, 31, illetve 40 hüvelykes fejlesztések alapvető változást hozhatnak magukkal a kijelzők piacán, ám a megjelenésről még mindig nem beszélnek.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Ez arra utal, hogy a csillagászati árakat még mindig nem sikerült emberi szintre leszorítani, igaz erre 2010 előtt nem is nagyon számíthatunk. Az mindenesetre biztató, hogy a cég immár a 40 hüvelykes panelekkel is megbirkózik, tekintettel arra, hogy ez utóbbi fejlesztésének megkezdését három évvel ezelőtt jelentették be. Akkor még 1280x800 volt a legnagyobb támogatott felbontás, a most bemutatott készülék azonban a teljes HD-minőséggel, azaz 1920x1080 pixellel is megbarátkozott (a kontrasztarány pedig 5000:1-ről 1000000:1-re módosult). Emellett persze az OLED-technológia által ígért további előnyök (alacsony fogyasztás, vékony panelek, a háttérvilágítás elhagyása) szintén elérhetők. A nagy kérdés, hogy a kereskedelmi forgalomban mikor találkozhatunk majd ezen csodával, hiszen a gyártó mélyen hallgat a megjelenés várható időpontjáról és az árakról.
A DigiTimes ezalatt arról ír, hogy a kiállítás alatt Won-Kie Chang, a Samsung SDI alelnöke beszédében a 11. generációs LCD-üzem felépítését és működésének megkezdését is megemlítette. A 3320x3000 mm-es alaplemezek (substrate) felhasználásával a gyártósoron egyszerre hat 72 hüvelykes, nyolc 62 hüvelykes, tizenöt 46 hüvelykes, avagy tizennyolc 40 hüvelykes kijelző készülhet el. Ami a piaci kilátásokat illeti, a gyártóknak lassú terjeszkedéssel kell számolniuk, a további árcsökkenéseket illetően pedig egyre kevesebb terük marad a manőverezésre.
A 2005 előtti időszakra jellemző helyzetet az egyes évszakokra jellemző hullámzás váltotta fel, ez pedig több ismeretlen tényezőt jelent a gyártóknak. A befektetésekből a 6. generáció után szintén egyre kevesebb térül meg, remélhetőleg ez nem okozza majd az árak stagnálását.