Gyurkity Péter

Óriás-hidroplánt mutatott be Kína

Az ázsiai ország tengeri mentésekre, erdőtüzek ellen, illetve szállításra használná az új típust.

Az Aviation Industry Corporation of China (AVIC) a napokban rántotta le a leplet az általuk tervezett és gyártott új hidroplánról, amely állításuk szerint a világ jelenleg legnagyobb ilyen géptípusa. Az AG600 szolgálatba állítását már évekkel ezelőtt tervezték, az első példány azonban csak most gördült le a gyártósorról.

A 37 méter hosszú és 38,8 méter szárnyfesztávolsággal bíró fejlesztés méreteit tekintve leginkább egy Boeing 737-eshez hasonlítható, ezzel pedig leköröz minden olyan hasonló gépet, amelyet tengeri le- és felszállásra terveztek. Igaz, 1947-ben már repült egy még nagyobb hidroplán, a H-4 Hercules, amelyet eredetileg a szövetséges csapatok szállítására fejlesztettek ki, ezt azonban nem követték további felszállások, jelenleg pedig nincs szolgálatban ehhez fogható repülőgép. A kínai illetékesek szerint ezzel nemcsak speciális feladatokat láthatnak majd el, de (kihasználva az ország belsejében kanyargó hatalmas folyókat és a tavakat) a teherszállításban is segíthetnek majd.

Az AG600 speciális kialakításánál fogva a tengeri mentésekben kaphat majd szerepet, hiszen itt egyszerre akár 50 személynek is jut hely a gép belsejében. Az erdőtüzek eloltása, illetve azok kontrollálása is szóba jön, a típussal ugyanis 12 tonna vizet meríthetnek a tengerből, amelyet azután a helyszín felett oldhatnak ki, de a hírekben egyre gyakrabban szereplő mesterséges szigetecskék ellátása és az ottani személyzet utánpótlása is felmerül, amivel még erősebb jelenlétet alakíthatnak ki a Dél-kínai-tengeren.

Az új repülő első útjára valamikor az év vége előtt kerítenének sort, ezt követi majd a szolgálatba állítás. Nemcsak hazai szereplők érdeklődnek a típus iránt, itt már egyes új-zélandi és maláj cégek is jelezték vásárlási szándékaikat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #10
    Na igen.
  • zola2000 #9
    Mi az a tévé?! O_o
  • ostoros #8
    Azért nézz meg egy... mit tudom én, pindur pandúrokat, vagy teletabi-t...
    Határozottan felfedezhető a csökkenő színvonal. Na nem világszerte, csak a magyar csatornákon. A kereskedelmi tévék úgy gondolják, hogy EZEKNEK jó lesz ez a szar is.
  • fonak #7
    Lásd: http://www.origo.hu/teve/20160726-gyerekkorunk-kedvenc-magyar-rajzfilmjei-frakk-gusztav-mezga-csalad-mikrobi.html
  • fonak #6
    Nézegették azért a sárgák a szomszéd sárgák cuccait is szerintem. Konkrétan a farokkialakítás is onnan van :) De persze minden hamisítvány, ami nem kínai. :)
  • fonak #5
    Azt bírom, amikor a sok kommentelő azzal jön, hogy bezzeg azok a jó régi rajzfilmek... azok még értékesek voltak, nem mint a sz.r animék.
    Én sajna már akkor sem voltam gyerek, akkoriban a "walt disney sz.rokat" szidták az öregek, bezzeg a vízipók meg a dr. bubó azok még értékesek voltak. :D
  • teddybear #4
    Harbin SH-5 az elődtípus. A különbség a farokkialakításban van, meg most már modernebb az elektronika is.
    A Harbin SH-5 meg a Berijev BE-12 fölnagyított, négymotoros fejlesztése.
  • ostoros #3
    https://www.youtube.com/watch?v=FO7CYOCnztU
    :DDD
  • dregnarr1 #2
    Én tudom, Balu kapitányéról.
  • fonak #1
    ShinMaywa US-2. Guglizzon rá, akit érdekel, miről koppintották. :)