SG.hu

A világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata épül Kínában

A következő 6 évben az ABB szállíthatja az új DENZA elektromos autóhoz az egyenáramú gyorstöltőket Kínában. A töltők prototípusát Magyarországon gyártották. Hazánkban az Istenhegyi úti MOL kúton található ABB gyorstöltő, amely mindössze 15-30 perc alatt képes menetkészre tölteni egy elektromos autó akkumulátorát.

Az ABB bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép a Shenzhen BYD Daimler New Technology Co., Ltd.-vel (BDNT). Az együttműködés keretében a következő 6 év során az ABB egyenáramú (DC) gyorstöltőket szállít a DENZA-nak. Az együttműködésnek köszönhetően Kína világviszonylatban vezető szerepre tesz szert az elektromos járművek (EV) gyorstöltése terén. A kiadott közlemény szerint a falra szerelt töltők - amelyek prototípusa Magyarországon készült - számos, a felhasználó kényelmét és biztonságát szolgáló újítással rendelkeznek majd. Ilyen újítás lesz például az a mobiltelefon alkalmazás, amely lehetővé teszi a töltési szakok távfelügyeletét és vezérlését, plusz opcióként a töltési állapotváltozásra vonatkozó értesítések lehetőségét is. Az első szállítások 2014 derekán várhatóak. A töltési megoldás és az elektromos járművek együttes értékesítése a DENZA márkakereskedésen keresztül történik majd.

Az elektromos hajtású járművek gyártása egyike Kína hét stratégiai fontosságú, feltörekvő iparágának. A kooperáció keretében az ABB és a DENZA azon munkálkodik majd, hogy elősegítse Kína törekvéseit az ország fenntartható mobilitásának fejlesztésében. A kínai kormány az egyenáramú (DC) gyorstöltőkre vonatkozó "GBT" szabványt vezetett be, hogy így ösztönözze a műszaki innovációt és az új járművek piaci elfogadottságát. A városi töltőinfrastruktúra kulcsszerepet tölt majd be az elektromos járművek elfogadása és alkalmazása terén. A GBT szabvány lehetőséget nyújt a kínai vevőknek, hogy járművüket akár az otthoni, akár köztöltőállomáson tölthessék fel. A kereskedelmi DC gyorstöltés piaci bevezetésére várhatóan már a közeljövőben sor kerül Kínában.

A teljes mértékben elektromos hajtású, 200 km-t meghaladó utazásokra tervezett DENZA gépkocsi a Kínában elsőként kereskedelmi forgalomba kerülő nagy hatótávolságú elektromos hajtású autók között van. A piackutatási eredmények azt mutatják, hogy a vevők nagyra értékelik a nagy hatótávolságú autókat, de elvárásuk a rövid töltési idő. A DENZA a gyorstöltés terén nagyfokú kényelmet és szabadságot kínál a vevői számára: a leendő DENZA elektromos autó tulajdonosai otthon, munkahelyükön vagy a köztöltőállomásokon is feltölthetik járműveiket.

A technológiai és piaci innovációknak, az országos gyorstöltési GBT szabványnak és a pozitív ösztönzőknek köszönhetően Kína elektromos járműpiaca a következő években várhatóan dinamikus fejlődésnek indul. Az ABB Kínában már 2010 óta dolgozik együtt helyi OEM-ekkel (eredeti berendezésgyártókkal) és közüzemi cégekkel kísérleti projekteken. A cég 2013-ban kezdte meg annak a helyi EV szervezetnek a kiépítését, amelynek az lesz a feladata, hogy támogassa ezt a kutatás-fejlesztést, gyártást, logisztikát és szervizt is magába foglaló üzletfejlesztést.

2013 első felében a világon elsőként Észtországban kezdte meg működését 165 darab, internetkapcsolattal rendelkező egyenáramú (DC) gyorstöltőből álló országos gyorstöltő-hálózat, amely az ABB technológiájának köszönhetően valósulhatott meg. Szintén tavaly, az ABB Hollandia egész területére kiterjedő, elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózat kiépítésére kapott megbízást. Ennek köszönhetően, a 16,7 milliós népességű országban 50 kilométerenként áll rendelkezésre majd ilyen töltőállomás.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zsigmonda #3
    Vajon ezek a töltőállomások Tesla-kompatibilisek?
  • kvp #2
    "ha olcsóbb lenne mint a hagyományos ,és otthon tudnám tölteni"

    Ilyet is lehet kapni, pl. a chevy volt. Nallunk az opel arulja. Persze van benne egy benzinmotor is, de azt nem kotelezo hasznalni, viszont kilog a csomagtartobol a konnektorhoz a dugo. Mondjuk nekem mar vagy 4 eve pont van a lakasomtol ket sarkonyira egy ingyenes gyorstolto allomas, orzott ingyenes parkoloval (az elmu szekhaz elott), tovabba akad konnektor a munkahelyem parkolojaban is, de ez meg nem elterjedt. (ehhez kepest trolival jarok dolgozni, mert azt is szo szerint haztol hazig visz)

    Ha viszont valaki nagyon olcson akar jo elektromos autot, ami messze megy, de keveset fogyaszt, akkor lehet kapni elektromos atepito keszleteket regebbi autokhoz, pl. nekem a regi bogarakhoz valo tetszik nagyon. Hatranya, hogy nem lesz csomagtarto (egy bogarban amugy sincs sok). Elonye hogy barhol toltheto es tenyleg olcso, tehat 1 millio alatt van az auto es az elektromos keszlet egyutt. (ahogy az ikea angol hirdetese mondja: some assembly required)

    A jovo pedig az olcso elektromos autoke, pl. a tesla alaptechnologiaja egy akku tomb, hatul egy villanymotor a hatso tengellyel parhuzamosan, ami kozvetlenul a differencialmuvet hajtja, elol a kormanyzas es a gaz/fek pedalok (kormany es fek szervokkal es a vezerlo elektronika kis dobozaval). Annyira egyszeru, hogy meg tonkremenni se tud benne tul sok minden, raadasul ha egy olcsobb kasztnit tesznek ra az alvazra, akkor egy olcsobb autot kapunk. Erre elobb utobb az osszes gyarto ra fog jonni es akkor elontik a piacokat az olcso elektromos autok, mert kb. egy ford t bonyolultsaga es koltsege legyartani egyet, foleg az uj olcso akku technologiakkal.
  • barret #1
    Amíg az elektromos hajtás drágább mint a benzines,addig csak a beteges függöket foglalkoztatja...
    Engem érdekelne az elektromos autó,ha olcsóbb lenne mint a hagyományos ,és otthon tudnám tölteni.(És nem emelt tarifával!) Nekem elég lenne a 200 km hatótáv.
    De kínosan ügyelnek,hogy ez nehogy összejöjjön :P És itt a baj...