SG.hu
A világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata épül Kínában
A következő 6 évben az ABB szállíthatja az új DENZA elektromos autóhoz az egyenáramú gyorstöltőket Kínában. A töltők prototípusát Magyarországon gyártották. Hazánkban az Istenhegyi úti MOL kúton található ABB gyorstöltő, amely mindössze 15-30 perc alatt képes menetkészre tölteni egy elektromos autó akkumulátorát.
Az ABB bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép a Shenzhen BYD Daimler New Technology Co., Ltd.-vel (BDNT). Az együttműködés keretében a következő 6 év során az ABB egyenáramú (DC) gyorstöltőket szállít a DENZA-nak. Az együttműködésnek köszönhetően Kína világviszonylatban vezető szerepre tesz szert az elektromos járművek (EV) gyorstöltése terén. A kiadott közlemény szerint a falra szerelt töltők - amelyek prototípusa Magyarországon készült - számos, a felhasználó kényelmét és biztonságát szolgáló újítással rendelkeznek majd. Ilyen újítás lesz például az a mobiltelefon alkalmazás, amely lehetővé teszi a töltési szakok távfelügyeletét és vezérlését, plusz opcióként a töltési állapotváltozásra vonatkozó értesítések lehetőségét is. Az első szállítások 2014 derekán várhatóak. A töltési megoldás és az elektromos járművek együttes értékesítése a DENZA márkakereskedésen keresztül történik majd.
Az elektromos hajtású járművek gyártása egyike Kína hét stratégiai fontosságú, feltörekvő iparágának. A kooperáció keretében az ABB és a DENZA azon munkálkodik majd, hogy elősegítse Kína törekvéseit az ország fenntartható mobilitásának fejlesztésében. A kínai kormány az egyenáramú (DC) gyorstöltőkre vonatkozó "GBT" szabványt vezetett be, hogy így ösztönözze a műszaki innovációt és az új járművek piaci elfogadottságát. A városi töltőinfrastruktúra kulcsszerepet tölt majd be az elektromos járművek elfogadása és alkalmazása terén. A GBT szabvány lehetőséget nyújt a kínai vevőknek, hogy járművüket akár az otthoni, akár köztöltőállomáson tölthessék fel. A kereskedelmi DC gyorstöltés piaci bevezetésére várhatóan már a közeljövőben sor kerül Kínában.
A teljes mértékben elektromos hajtású, 200 km-t meghaladó utazásokra tervezett DENZA gépkocsi a Kínában elsőként kereskedelmi forgalomba kerülő nagy hatótávolságú elektromos hajtású autók között van. A piackutatási eredmények azt mutatják, hogy a vevők nagyra értékelik a nagy hatótávolságú autókat, de elvárásuk a rövid töltési idő. A DENZA a gyorstöltés terén nagyfokú kényelmet és szabadságot kínál a vevői számára: a leendő DENZA elektromos autó tulajdonosai otthon, munkahelyükön vagy a köztöltőállomásokon is feltölthetik járműveiket.
A technológiai és piaci innovációknak, az országos gyorstöltési GBT szabványnak és a pozitív ösztönzőknek köszönhetően Kína elektromos járműpiaca a következő években várhatóan dinamikus fejlődésnek indul. Az ABB Kínában már 2010 óta dolgozik együtt helyi OEM-ekkel (eredeti berendezésgyártókkal) és közüzemi cégekkel kísérleti projekteken. A cég 2013-ban kezdte meg annak a helyi EV szervezetnek a kiépítését, amelynek az lesz a feladata, hogy támogassa ezt a kutatás-fejlesztést, gyártást, logisztikát és szervizt is magába foglaló üzletfejlesztést.
2013 első felében a világon elsőként Észtországban kezdte meg működését 165 darab, internetkapcsolattal rendelkező egyenáramú (DC) gyorstöltőből álló országos gyorstöltő-hálózat, amely az ABB technológiájának köszönhetően valósulhatott meg. Szintén tavaly, az ABB Hollandia egész területére kiterjedő, elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózat kiépítésére kapott megbízást. Ennek köszönhetően, a 16,7 milliós népességű országban 50 kilométerenként áll rendelkezésre majd ilyen töltőállomás.
Az ABB bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép a Shenzhen BYD Daimler New Technology Co., Ltd.-vel (BDNT). Az együttműködés keretében a következő 6 év során az ABB egyenáramú (DC) gyorstöltőket szállít a DENZA-nak. Az együttműködésnek köszönhetően Kína világviszonylatban vezető szerepre tesz szert az elektromos járművek (EV) gyorstöltése terén. A kiadott közlemény szerint a falra szerelt töltők - amelyek prototípusa Magyarországon készült - számos, a felhasználó kényelmét és biztonságát szolgáló újítással rendelkeznek majd. Ilyen újítás lesz például az a mobiltelefon alkalmazás, amely lehetővé teszi a töltési szakok távfelügyeletét és vezérlését, plusz opcióként a töltési állapotváltozásra vonatkozó értesítések lehetőségét is. Az első szállítások 2014 derekán várhatóak. A töltési megoldás és az elektromos járművek együttes értékesítése a DENZA márkakereskedésen keresztül történik majd.
Az elektromos hajtású járművek gyártása egyike Kína hét stratégiai fontosságú, feltörekvő iparágának. A kooperáció keretében az ABB és a DENZA azon munkálkodik majd, hogy elősegítse Kína törekvéseit az ország fenntartható mobilitásának fejlesztésében. A kínai kormány az egyenáramú (DC) gyorstöltőkre vonatkozó "GBT" szabványt vezetett be, hogy így ösztönözze a műszaki innovációt és az új járművek piaci elfogadottságát. A városi töltőinfrastruktúra kulcsszerepet tölt majd be az elektromos járművek elfogadása és alkalmazása terén. A GBT szabvány lehetőséget nyújt a kínai vevőknek, hogy járművüket akár az otthoni, akár köztöltőállomáson tölthessék fel. A kereskedelmi DC gyorstöltés piaci bevezetésére várhatóan már a közeljövőben sor kerül Kínában.
A teljes mértékben elektromos hajtású, 200 km-t meghaladó utazásokra tervezett DENZA gépkocsi a Kínában elsőként kereskedelmi forgalomba kerülő nagy hatótávolságú elektromos hajtású autók között van. A piackutatási eredmények azt mutatják, hogy a vevők nagyra értékelik a nagy hatótávolságú autókat, de elvárásuk a rövid töltési idő. A DENZA a gyorstöltés terén nagyfokú kényelmet és szabadságot kínál a vevői számára: a leendő DENZA elektromos autó tulajdonosai otthon, munkahelyükön vagy a köztöltőállomásokon is feltölthetik járműveiket.
A technológiai és piaci innovációknak, az országos gyorstöltési GBT szabványnak és a pozitív ösztönzőknek köszönhetően Kína elektromos járműpiaca a következő években várhatóan dinamikus fejlődésnek indul. Az ABB Kínában már 2010 óta dolgozik együtt helyi OEM-ekkel (eredeti berendezésgyártókkal) és közüzemi cégekkel kísérleti projekteken. A cég 2013-ban kezdte meg annak a helyi EV szervezetnek a kiépítését, amelynek az lesz a feladata, hogy támogassa ezt a kutatás-fejlesztést, gyártást, logisztikát és szervizt is magába foglaló üzletfejlesztést.
2013 első felében a világon elsőként Észtországban kezdte meg működését 165 darab, internetkapcsolattal rendelkező egyenáramú (DC) gyorstöltőből álló országos gyorstöltő-hálózat, amely az ABB technológiájának köszönhetően valósulhatott meg. Szintén tavaly, az ABB Hollandia egész területére kiterjedő, elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózat kiépítésére kapott megbízást. Ennek köszönhetően, a 16,7 milliós népességű országban 50 kilométerenként áll rendelkezésre majd ilyen töltőállomás.