MTI
Új elektromos töltőoszlopot adtak át Budapesten
Az előkészítés alatt álló Jedlik Ányos program lényege, hogy az ország felkészüljön a közlekedés technikai innovációjára, így az elektromobilitásra is - mondta Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára egy új elektromos autó töltőoszlop átadásán.
A készülő program szerint ki kell dolgozni az elektromos autók támogatásának rendszerét, továbbá a kormány szövetséget köt az e területen tevékenykedő cégekkel - tette hozzá az államtitkár. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára közölte, hogy a tárcája támogatja az évente megrendezendő alternatív hajtású járművek versenyét. Kiemelte, hogy az évszázad közepére a városokban már csak nulla emissziójú járművek közlekedhetnek, így a most kezdődő uniós költségvetési időszakban már növelik a töltőállomások számát. A felhasználást javítaná, ha éjszakai árammal töltenék a kocsikat - tette hozzá az államtitkár.
Illés Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium környezetügyért felelős államtitkára szerint a környezet védelmére nincs tökéletes megoldás, csak kevésbé rossz létezik. Miután az elektromos autónak kisebb az "ökológiai lábnyoma", mint a hagyományosnak, ezért a tárca támogatja a tiszta elektromos és a hibrid hajtást is. Emellett alternatív közlekedési eszköz a kerékpár, a roller, és az ember lába is - fejtette ki az államtitkár. A jövőre nézve azt emelte ki Illés Zoltán, hogy több nyugat-európai országban az állam segíti az elektromos autók vásárlóit, és további támogatást ad azoknak, akik a járművet zöld árammal töltik. A következő kormány is ebbe az irányba halad majd - tette hozzá az államtitkár.
Kövesdi Zoltán, az ELMŰ-ÉMÁSZ társaságcsoport igazgatóságának a tagja cége nevében kijelentette, hogy a magánszemélyek eddig is ingyen használhatták a töltő oszlopaikat és ez így lesz az év végéig. Jelenleg 20 nyilvános töltőjük üzemel Budapesten, 14 további pedig bevásárlóközpontokban, illetve garázsokban található. A most átadott oszlop az Európai Unió Green eMotion projektjének keretében létesített újabb tíz nyilvános töltőállomás egyike.
A készülő program szerint ki kell dolgozni az elektromos autók támogatásának rendszerét, továbbá a kormány szövetséget köt az e területen tevékenykedő cégekkel - tette hozzá az államtitkár. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára közölte, hogy a tárcája támogatja az évente megrendezendő alternatív hajtású járművek versenyét. Kiemelte, hogy az évszázad közepére a városokban már csak nulla emissziójú járművek közlekedhetnek, így a most kezdődő uniós költségvetési időszakban már növelik a töltőállomások számát. A felhasználást javítaná, ha éjszakai árammal töltenék a kocsikat - tette hozzá az államtitkár.
Illés Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium környezetügyért felelős államtitkára szerint a környezet védelmére nincs tökéletes megoldás, csak kevésbé rossz létezik. Miután az elektromos autónak kisebb az "ökológiai lábnyoma", mint a hagyományosnak, ezért a tárca támogatja a tiszta elektromos és a hibrid hajtást is. Emellett alternatív közlekedési eszköz a kerékpár, a roller, és az ember lába is - fejtette ki az államtitkár. A jövőre nézve azt emelte ki Illés Zoltán, hogy több nyugat-európai országban az állam segíti az elektromos autók vásárlóit, és további támogatást ad azoknak, akik a járművet zöld árammal töltik. A következő kormány is ebbe az irányba halad majd - tette hozzá az államtitkár.
Kövesdi Zoltán, az ELMŰ-ÉMÁSZ társaságcsoport igazgatóságának a tagja cége nevében kijelentette, hogy a magánszemélyek eddig is ingyen használhatták a töltő oszlopaikat és ez így lesz az év végéig. Jelenleg 20 nyilvános töltőjük üzemel Budapesten, 14 további pedig bevásárlóközpontokban, illetve garázsokban található. A most átadott oszlop az Európai Unió Green eMotion projektjének keretében létesített újabb tíz nyilvános töltőállomás egyike.